simpson skrev: 04 sep 2021, 10:24
FredrikE24 skrev: 03 sep 2021, 22:54
Men jeg tenker at om man ikke vil ha folk innpå seg, så får man parkere der ingen andre tenker tanken på å parkere. Folk kan i praksis få lov til å parkere hvordan de vil
Jeg håper ikke du virkelig mener dette, samt at eiere av BMW gjør akkurat som de vil, antagelig da av den grunn at de kjører BMW?
Det er vel strengt tatt en grunn til at verden stort sett er regulert av ett lovverk, enten deg gjelder parkering eller andre ting, og hvis enkelte tror de kan gjøre som de vil og heve seg over lover, regler og normal folkeskikk siden de kjører ett eller annet merke så er verden på ville veier vil jeg påstå.
Man må nesten forberede seg på det uforventede rundt parkering og ikke ta seg så lett nær av å få folk innpå seg om det skjer. Livet går videre.
Der jeg jobbet tidligere(kontorbygg) måtte man parkere i parkeringshuset. Gratis, men trangt og motorsyklister måtte bruke ukurante arealer for parkering(rundt ved søyler, under ventilasjonsaggregater osv.). En kollega og jeg hadde en god rutine på parkering, vi kom begge rundt 7 hver morgen. Jeg på K1200RS, han på K1600GTL. En dag kom jeg først og for å få plass for oss to på den vanlige plassen måtte jeg faktisk slepe sykkelen på sidestøtta for å få den godt nok inntil veggen med ræva innover for å gi mest plass til neste sykkel. Min kollega ankommer litt senere og han med nesa inn og midtstøtte. Da jeg skal dra fra jobb har en KTM-eier(en sånn crosserlignende sak med Acerbis skiltoppheng type horisontalt, EXC heter de kanskje)) fysisk flyttet på syklene våre for å få plass til sin. Enda det var godt med plass andre steder bare meter unna.
Tenke seg til, å tørre å slippe en K1600GTL ned fra midtstøtta og flytte den, og senere sette den på sidestøtta. I tillegg var min slept på sidestøtta ut fra den sto og snudd rundt.
Jeg gjorde ingen nummer ut av det. Man må være litt fleksibel tenker nå jeg. Jeg hadde ikke i verden gjort det stuntet der, men ingen av syklene var en tur i bakken.
Er det godt med plass utenfor butikken tar jeg en dobbeltparkering med bilen uten å blunke. Jeg er dog ikke på butikken i rushtiden, er som oftest en time før stengetid.. Så jeg plager nok ingen. Jeg ville blitt svært overrasket om noen skulle bry seg med at jeg gjør det. Og om noen skulle finne på å stramme meg opp, så ville jeg hatt en nonchalant holdning til det hele. Kanskje til skuffelse for noen. Noen parkeringsbulker spart.