Kjørt i fylla el?
MikaNineFive skrev: 11 jul 2024, 23:17 FEMTEN TUSEN i bot![]()
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
MikaNineFive skrev: 11 jul 2024, 23:17 FEMTEN TUSEN i bot![]()
Må bare le ass. Not even mad. Mitt eget land vil ha meg blakk. Bare trist.
Et statsbudsjett og offentlig henrettelse med sløv øks hadde jeg vært uheldig.BjørnSover skrev: 12 jul 2024, 15:09 Godt du ikke kjører som bestefar da
Kom igjen dere andre - ALLE har kunnet fått 15’ i bot. Hvertfall jeg….
Fint å se at du ikke er for oppgitt over "VV"'s aktiviteter på veiene -:-)MikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07
"MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet."
Det stemmer, min egen dumhet der. Jeg veit jo at Trysilvegen ikke noe sted å speede på. Blitt advart av familie som kjører der ofte også. Jaja. Lærepenge indeed. Anyway, storkost meg de siste dagene og er helt forelska i sykkelen min.![]()
Takk det samme
Jeg er ganske forbanna over at det er sånn, tro meg, men jeg gidder ikke syte og klage over det og la det påvirke hverdagen. Det går bare ut over meg selv. Blir avbetaling også glemmer jeg det.Gammelbokser skrev: 13 jul 2024, 23:40
Fint å se at du ikke er for oppgitt over "VV"'s aktiviteter på veiene -:-)
Ca 25 år etter at jeg tok "MC-lappen", ble jeg tilfeldigvis med i en "klubb" som har sikkerhet, gode kjøreferdigheter og effektiv fremkomst som lære-mål. Det åpnet endel barrierer, med å fokusere på hvilke potensielle farer som lurer i trafikkbildet omkring meg. Å bli oppmerksom på disse gjør primært at jeg har større sannsynlighet for å komme frem uten trafikkuhell, men også raskere. God flyt pga bedre kontroll over sykkelen, i stedet for f.eks overdreven oppbremsing med etterfølgende karaftig akselerasjon for å "ta igjen det tapte".
Å vite hvilke farer som lurer på veiene en kjører på øker både sannsynligheten for å unngå ulykker og ikke-planlagte innhugg i en bankkonto hvis innhold bedre kan brukes til å oppgradere sikkerhektskritiske komponenter på MCen![]()
Fortsett å trives på din MC![]()
Enig med @ErikW at DanDanTheFireman's video er rørete. Jeg gjennomførte treningsopplegget som vises denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=6ri140voe74. Opplegget til IAM er å la erfarne sjåfører følge etter en mindre erfaren, og ved konstruktiv kritikk vise hvordan man kan kjøre bedre og sikrere. En slags fortsettelse av førerprøven, med et mer avansert læringsmål. Samme prinsipper som gjelder for trening av utryknings-sjåfører.ErikW skrev: 14 jul 2024, 00:14 @MikaNineFive klarer ikke la være å kommentere det med at du har sett mye på han der. I mine øyne det mest rørerete jeg har sett.
60% av 14000rpm = 8400rpmMikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
ja, men hvor mye er da DB nivået på delkevic anlegget på 5500RPM, som er brukt til måling i vognkortet mitt. Vet ikke om det går ann å regne ut eller om det må testes.Toalmar skrev: 14 jul 2024, 18:0460% av 14000rpm = 8400rpmMikaNineFive skrev: 13 jul 2024, 23:07 Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3