Dette står det respekt av.

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Godtvoksen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Godtvoksen »

Hei Wheelonass,

Jeg leste om deg først nå, og vil også ønsker deg velkommen selv om det kom litt senere en andre. Gleder meg til å hilse på deg på Lillestrøm-messa... :bananas :bananas

Jeg er mektig imponert... :=D> :=D> :=D>

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Wheelonass, det her e jo strålende, æ hadde en gang ei stygg ulykke æ også, trudde lenge
at det blei hjul skrudd rett i hoftekammmen men etter noen mnd kom æ mæ på beina igjen.
Det gikk 4 år før æ fælte mæ sterk nok til å kjøre sykkel igjen, det va en stor dag da æ henta sykkelen. Mitt største problem e at æ har nedsatt funksjon og følelse i høyrefoten, så det e litt plunder å betjene bakbremsa, burde nok helst flytta den opp på styret men.. Æ ser det e flere som nevne pågangsmot o.l. Mi erfaring e at det e forbausende mange som har et kjempe pågangsmot og humør etter stygge ulykker.
Folk flest har uante krefter som kommer frem etter behov
Lykke til og godt nytt år

Pollti

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Pollti »

Intet mindre enn fantastisk ! Må du ha gear og bakbrems på styret ? Det svære gliset ditt inni hjelmen tyder jo på en vellykket test kjøring ! Er det støtteordninger for spesial tilpassing av invalide MC slik som det er for bil ?

Brukeravatar
Benny
Innlegg: 125
Registrert: 29 apr 2010, 19:24
Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Sted: Rælingen

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Benny »

Litt treig her fra sidelinja men jeg bøyer meg dypt i støvet :=D> Du er ei beintøff jente :\m/: Skulle ønske jeg hadde litt av det pågangsmotet ditt :knegg

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

Godt nyttår, alle sammen!

Må fortsatt få takke for all god omtale!

Angående pågangsmot, så er jeg helt enig i at vi mnsk har en kjempegod evne til å finne tak i all verden av pågangsmot og skjulte krefter til å ikke gi opp. Hos meg er det helt naturlig å forfølge en drøm når jeg nå er kommet så langt med min rehabilitering at jeg har mulighet for å leve den ut.

All giring og bremsing vil foregår fra styret. Har faktisk ikke undersøkt om det finnes støtteordning også for motorsykkel, har ikke tenkt tanken engang at NAV skulle kunne ha støtteordning for å leve ut en drøm som motorsyklist :) Om jeg hadde vært yngre, kanskje, hehe, det er jo en aldersgrense på 26år for aktivitetshjelpemidler, og det er jo noen år siden jeg var så ung og uskyldig! ;-);)
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Æ trur æ må presisere litt i forhold til mitt siste inlegg. Ei kritisk sjel kan jo si at æ prøve
å ta litt av glansen fra pågangsmotet og prestasjonen din, det va ikke det æ mente,det va
bare et lite apropos i forhold til praten om pågangsmot. Æ trur jo at du e mere målbevist og
har et større pågangsmot enn de aller fleste.
Æ forhørte mæ litt om støtteordninger hos NAV, det finnes ikke noe hjelp å få når det gjelder MC. Det synes æ egentlig e greit nok, æ trur det ville føles en smule urettferdig forresten av befolkningen hvis æ først skulle leke mæ med sykkelen helt til det gikk galt med påfølgende dyr rehabilitering, uføretrygd, ombygging av bolig osv og toppe det med ny MC+ombygging av denne

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av SheDevil »

Wheelonass skrev::notworthy: Takktakktakk!
Setter stor pris på de gode tilbakemeldingene som er med på å gi meg enda mer pågangsmot til å fortsette å få oppfylt drømmen min. I mars går turen til MC-messa og skal delta der sammen med Likevel MC. Ombyggeren Wilhelm Költgen vil også delta, han tar med seg min sykkel, og mest sannsynlig en HD som også er bygd med det samme systemet - F.B.S. Og det gledes! :bananas
Stiller meg i kø sammen med de andre her og bøyer meg i støvet :vs

Håper på å få seg deg i trafikken i år og årene som kommer :notworthy:

Tøft!!

Stå på Wheelonass :prop:
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

jhn skrev:Æ trur æ må presisere litt i forhold til mitt siste inlegg. Ei kritisk sjel kan jo si at æ prøve
å ta litt av glansen fra pågangsmotet og prestasjonen din, det va ikke det æ mente,det va
bare et lite apropos i forhold til praten om pågangsmot. Æ trur jo at du e mere målbevist og
har et større pågangsmot enn de aller fleste.
Æ forhørte mæ litt om støtteordninger hos NAV, det finnes ikke noe hjelp å få når det gjelder MC. Det synes æ egentlig e greit nok, æ trur det ville føles en smule urettferdig forresten av befolkningen hvis æ først skulle leke mæ med sykkelen helt til det gikk galt med påfølgende dyr rehabilitering, uføretrygd, ombygging av bolig osv og toppe det med ny MC+ombygging av denne

Tror ikke du blir misforstått, og om du vil dele glansen med meg så vær så god! :D
Mener vi alle har vårt pågangsmot som kommer frem når det må. Deler gjerne mitt med andre, jeg :jada:

Forstår oppsummeringen din angående NAV, men er det så stor forskjell på en motorsykkelulykke og en bilulykke? ...bare en tanke
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Fint med folk som deler :thumleft
Hvilke type ulykke det e spiller mindre rolle, men om det e riktig og bruke off.midler til noe som folk flest ser på som luksusartikler/rekreasjonskjøretøy e det nok delte meninger om.
I motsetning til oss som ser på MC som en nødvendighet for å bevare den psysiske helsa
:bananas

:-k Det kunne det vært interressant å høre noen meninger om fra folk som ikke har hatt behov for hjelp fra NAV

Æ vet (trur) det har vært gitt støtte til kjøp av snescooter og ATV sånn at folk kommer sæ til fjells

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Baron von Waffel »

Tankegangen i Navs regelverk er at det er nødvendige utgifter som skal dekkes. :eh Og de har satt en aldersgrense på 26 år for utstyr til fritidsaktiviteter. (Er man eldre skal man slappe av i sofaen.) Dermed er det bare kjøretøy til nyttekjøring som dekkes. Og siden nyttekjøringen skal kunne gjøres hele året med det trygdefinansierte kjøretøyet er MC noe man bare kan drømme om å få dekket ombygging av. :scratch
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

oppdaga denne tråden no, men er vel aldri forsent å uttrykke stor beundring og respekt for en som nekter å gi opp en drøm :notworthy: :notworthy: :=D>

Usikker på om æ kjæm mæ på messa i år, vist ikke så ser æ dæ kansje på norgestreffet?? Stå på!!!
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Wheelonass
Innlegg: 59
Registrert: 19 des 2010, 11:17
Motorsykkelen din: BMW R1200 R F.B.S.
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av Wheelonass »

MaxTron skrev:oppdaga denne tråden no, men er vel aldri forsent å uttrykke stor beundring og respekt for en som nekter å gi opp en drøm :notworthy: :notworthy: :=D>

Usikker på om æ kjæm mæ på messa i år, vist ikke så ser æ dæ kansje på norgestreffet?? Stå på!!!

Mc-messa, norgestreffet eller andre sammenkomster, jeg er kommet for å bli! Så mulighetene for å treffe på ei tøtta med en "levende" bakende er nok stor framover, hehe ;-);) Jobber enda med tanken om hengerfeste og henger, men er det en sak som er sikkert så er det at tålmod trengs i stort monn i kommunikasjonen med tyskeran. Så det blir nok ordnet først etter at motorsykkelen er på plass i landet.
-------------------------------------------------
Kjør for livet! Jeg har nettopp funnet tilbake til mitt...

http://www.wheelonass.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Æ sett her å lure på om du har planer om å ha rullestol med på sykkelen, :-k men det e jo ikke så enkelt så æ antar du e litt mobil uten rullestolen?

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av MaxTron »

Wheelonass skrev:
MaxTron skrev:oppdaga denne tråden no, men er vel aldri forsent å uttrykke stor beundring og respekt for en som nekter å gi opp en drøm :notworthy: :notworthy: :=D>

Usikker på om æ kjæm mæ på messa i år, vist ikke så ser æ dæ kansje på norgestreffet?? Stå på!!!

Mc-messa, norgestreffet eller andre sammenkomster, jeg er kommet for å bli! Så mulighetene for å treffe på ei tøtta med en "levende" bakende er nok stor framover, hehe ;-);) Jobber enda med tanken om hengerfeste og henger, men er det en sak som er sikkert så er det at tålmod trengs i stort monn i kommunikasjonen med tyskeran. Så det blir nok ordnet først etter at motorsykkelen er på plass i landet.
det er riktig innstilling!!

Henger er vel eneste løsning for å få med sæ bagasje ja, siden "støttearmene" kommer i veien for sidekofferter, og toppboksen er vel opptatt tihi :-)

Er jo veldig fint å kjøre med en god henger da, merker jo ingenting til den i svingene i motsetning til hva som kan være tilfellet med mye ekstra vekt på sykkelen. Men er selvfølgelig ting en må ta hensyn til.

Lurte også på hvordan du har tenkt å bevege deg rundt på en treffplass, er du avhengig av rullestol e.l?
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Dette står det respekt av.

Legg inn av jhn »

Maxtron, æ synes du burde legge ut et bilde av gammelmaxen som står litt i stil med de to andre. Har du gjort alle de standarde ting med motor så du har 145hk eller no sånn?

Svar