Dagens problem

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Dagens problem

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:Dagens problem er hvordan få med seg en HK-416 på en Kawa. Tror kanskje jeg kan få stroppet den fast sånn som dette. må bare finne noe å ha den i. våpenbaggen ble litt stor. Kanskje en søppelsekk og teip.

Bilde
Her du sjekket lovligheten av transporten din?
Tror du skal gjøre det. Våpen skal fraktes i futteral i bagasjerom uten tilsyn fra utsiden.
Tviler på HV våpen har andre regler på dette.

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Har skutt med M82 og M4. Begge to var gøy på hver sin måte.

Har ikke helt forstått hvorfor Norge har gått vekk i fra 7.62 kaliber. Den er ypperlig til norsk natur som består mye av skog.
"NATO ammo" er jo allsidig, men funker ikke i litt vegitasjon.
Joda.. 7.62 er større og veier mer, så enn får meg seg mindre av det.. Men det er da også en forskjell på funksjonell eller ikke..

Det beste er jo uansett å være mer sparsommelig med ammoen. Slik denne karen her er (i forhold til de andre)
[video]https://www.youtube.com/watch?v=8SUlz-lUiPE[/video]

Forøvrig. Kan abefale denne serien.. Er litt artig å følge med på. Men... Dessverre alt for mye intriger.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Løsningen er jo helt klart at han må få den korte versjonen som er tilpasset MC sideveske
Bilde
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
JohnnyTh
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:Dagens problem er hvordan få med seg en HK-416 på en Kawa. Tror kanskje jeg kan få stroppet den fast sånn som dette. må bare finne noe å ha den i. våpenbaggen ble litt stor. Kanskje en søppelsekk og teip.

Bilde
Tror du skal gjøre det. Våpen skal fraktes i futteral i bagasjerom uten tilsyn fra utsiden.
haha må jo altid være noen som skriker opp om loven. Det du sier er helt korrekt i henhold til den sivile våpenloven. Men nå gjelder ikke den for Forsvaret og Politiets våpen. Veldig skjeldent vi transporterer våpen tildekket men trodde du virkelig jeg hadde tenkt å kjøre med den der uten å ha noe over den. Må le av det.. Er jo greit å prøve å holde den litt tørr på veien.

Barreten er noe rakkelverk men presisjonen er jo brukbar. Men under 700 meter ville jeg heller brukt en 7,62 rifle. Lengste jeg har skutt med barreten er 1200 meter men man traff jo noe da og.
Ag3 er et fantastisk våpen og lett å skyte bra på 500-600 meter.

Men selv om jeg er AG3 tilhenger ville jeg ikke gått tilbake til den. 416 er overlegen i de aller fleste tilfeller. I stedet for 100 skudd så har man med seg 210 skudd. 100 skudd varer ikke lenge i en kontakt. og er man tom for ammo hjelper det ikke mye om 7,62 er mer kraftig, når det er tomt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

RuneMC skrev:Løsningen er jo helt klart at han må få den korte versjonen som er tilpasset MC sideveske
Bilde
den korte er sexy. men tror jeg holder meg borte fra den. Den har lavere utgangshastighet og dermed dårligere rekkevidde

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
simpson skrev:

Bilde
haha må jo altid være noen som skriker opp om loven. Det du sier er helt korrekt i henhold til den sivile våpenloven. Men nå gjelder ikke den for Forsvaret og Politiets våpen. Veldig skjeldent vi transporterer våpen tildekket men trodde du virkelig jeg hadde tenkt å kjøre med den der uten å ha noe over den. Må le av det.. Er jo greit å prøve å holde den litt tørr på veien.
Neida. Regnet med du pakket den inn, men HV soldater her heller ikke lov å transpotere våpen på denne måte utenfor tjeneste vet du.
Og kjøre sykkel i tjeneste er vel også uaktuelt........

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Men dette er tjenestereise:) altså ikke utenfor tjeneste.

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Hvis du seriøst har problemer med å finne en måte å få børsa med deg på moppen,så blir jeg bekymret.Det er jo dere som skal forsvare oss i krig,hadde håpet at dere var istand til å løse sånne småproblemer uten å spørre på et forum :knegg

Men regner egentlig med at det du egentlig ville,var å gjøre oss andre missunnelig ved å vise oss hva du har :-)
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ tenkte omtrent det samme som kawasaki når æ leste første innlegg i tråden.
Bortsett fra at æ ikke blir spesielt missunnelig på folk fordi de har våpen, ganske uinteressant, for min del. :mk

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:Æ tenkte omtrent det samme som kawasaki når æ leste første innlegg i tråden.
Bortsett fra at æ ikke blir spesielt missunnelig på folk fordi de har våpen, ganske uinteressant, for min del. :mk

er vel ikke så mye å være missunnelig på, en slik kan jo alle få seg. Var egentlig ment som humor. Tok bildet når jeg var ute for å sjekke om våpenet var smalere en sideveskene slik at jeg kan legge det i våpenbagen og stroppe den fast bakpå salen. Men baggen var litt stor så mulig jeg paker den inn i noe annet.

Tror ikke det finnes noe regleverk som sier våpenet skal ligge i bag i baggasjerom. for noen kommer med våpenet på ryggen på tråsykkel. andre tar bussen osv. Ikke alle som har bil. Men hadde vært intresant å vist hva som eventuelt står i regleverket så hvis simpson kan det så må du gjerne sende meg en pm.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

Kawasaki skrev:Hvis du seriøst har problemer med å finne en måte å få børsa med deg på moppen,så blir jeg bekymret.Det er jo dere som skal forsvare oss i krig,hadde håpet at dere var istand til å løse sånne småproblemer uten å spørre på et forum :knegg

Men regner egentlig med at det du egentlig ville,var å gjøre oss andre missunnelig ved å vise oss hva du har :-)

hvis du leser en gang til så var det faktisk ikke et eneste spørsmaå i første innlegget.

Brukeravatar
simpson

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:Æ tenkte omtrent det samme som kawasaki når æ leste første innlegg i tråden.

er vel ikke så mye å være missunnelig på, en slik kan jo alle få seg. Var egentlig ment som humor. Tok bildet når jeg var ute for å sjekke om våpenet var smalere en sideveskene slik at jeg kan legge det i våpenbagen og stroppe den fast bakpå salen. Men baggen var litt stor så mulig jeg paker den inn i noe annet.

Tror ikke det finnes noe regleverk som sier våpenet skal ligge i bag i baggasjerom. for noen kommer med våpenet på ryggen på tråsykkel. andre tar bussen osv. Ikke alle som har bil. Men hadde vært intresant å vist hva som eventuelt står i regleverket så hvis simpson kan det så må du gjerne sende meg en pm.
Det er bare å google transport av våpen.
MC går vel under motorvogn?
Det er forskjell på gående, syklende og fører av motorvogn.

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:
JohnnyTh skrev:

Det er bare å google transport av våpen.
MC går vel under motorvogn?
Det er forskjell på gående, syklende og fører av motorvogn.
jeg prøvde det men fant bare den sivile våpenloven. HV's personell har ikke utlevert bag til våpenet og de er instruert i at det skal bruket buss til øvelses området. Tror reglemanget sier våpenet skal oppbevares og transporteres med sluttstykket fjernet fra våpenet.

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Crinos skrev: Det beste er jo uansett å være mer sparsommelig med ammoen. Slik denne karen her er (i forhold til de andre)

Forøvrig. Kan abefale denne serien.. Er litt artig å følge med på. Men... Dessverre alt for mye intriger.

Har sett de tre første sesongene i sin helhet. Lastet ned og sett på nattevakter.. :prf Intriger ja, men mye festlig skyting :thumleft
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
JohnnyTh

Legg inn av JohnnyTh »

SuperMorten skrev:
Crinos skrev: Det beste er jo uansett å være mer sparsommelig med ammoen. Slik denne karen her er (i forhold til de andre)

Har sett de tre første sesongene i sin helhet. Lastet ned og sett på nattevakter.. :prf Intriger ja, men mye festlig skyting :thumleft
Så denne videoen nå. Merkelig skytestilling bak våpenet. Vi skyter dn med å ligge rett bak, for best mulig rekylopptak. Tviler på at han kunne skutt oppfølgingskudd.

Svar