MC-året 2012: noe du ville gjort annerledes...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Re: MC-året 2012: noe du ville gjort annerledes...?

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
Kawasaki skrev:
Det må da være lov å ha andre meninger her inne enn dem som sverger til TDM og Tiger?
Til din orientering Kawa :[-X : Det er Tiger, Duccatti og Gussi som ruler :yeyeye :knegg
Ja, det ser ut til at dette forandrer seg sånn ca hvert 2. år
Men pass dæ bare, :[-X snart e du også ut av lista med både Ducatien og Tigern, det må nok snart være en 1200 for at du skal være en av de meningsbærende :twisted

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

jhn skrev:
ArcticTiger skrev:
Kawasaki skrev:
Det må da være lov å ha andre meninger her inne enn dem som sverger til TDM og Tiger?
Til din orientering Kawa :[-X : Det er Tiger, Duccatti og Gussi som ruler :yeyeye :knegg
Ja, det ser ut til at dette forandrer seg sånn ca hvert 2. år
Men pass dæ bare, :[-X snart e du også ut av lista med både Ducatien og Tigern, det må nok snart være en 1200 for at du skal være en av de meningsbærende :twisted
Om to år er nok 1200 for snaut, da er det 1400 som ruler, kan det se ut til :-k
Så det er klart ja, vi liter-gutta havner nok i bakleksa da..... :roll :dontknow :grt

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev: Til din orientering Kawa :[-X : Det er Tiger, Duccatti og Gussi som ruler :yeyeye :knegg
ArcticTiger skrev: Om to år er nok 1200 for snaut, da er det 1400 som ruler, kan det se ut til :-k
Så det er klart ja, vi liter-gutta havner nok i bakleksa da..... :roll :dontknow :grt
Vel...

:knegg

:prop:

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

Bilde

Samma hva det heter og hvilket land den produseres i,
bare den har 2 sylindre i langsstillt V-form..

:lol :lol
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Jarle
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Kontakt:

Legg inn av Jarle »

Ble vell ca 25.000km i år, men kunne vært uten den ene strekningen på 200meter som kostet meg 4900kr :-)
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

EasyRider
Motorsykkelen din: Kawa

Legg inn av EasyRider »

Må si min første sesong på MC har vært stort. Har kost meg mange mil på kawa'n.

Skulle det være noe, så må det være at jeg skulle ha vært på flere treff.

Øyern rundt var jo en flott tur, så jeg håper at jeg kan stille på flere treff til året.

Men jeg merker godt at det ikke er MC tid nå..for jeg går å sparker i snøen å venter alt på våren.
Teller dager og sier til meg selv at nå er det ikke så lenge igjen 3 månder nå, så kan vi snakke :)
Hehe tipper det er noen som kjenner seg igjen.

Men fyller tiden med å se på flotte doinger til salgs på finn.
Leser på Mcsiden, sjekker nye mc modeller og tråler ebay og finner mange dupeditter som hadde vært flotte å ha.

Bare jeg nå blir ferdig med eksamen, så skal jeg begynne med overhallingsprosjektet jeg har.
Min Honda CRF 450 trenger sårt en overhalling av toppen, og nytt stempel blir det vel også, når en først har den oppe.
Er kjekt å ha noe å finne på nå som gradestokken kryper nedover.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

AJ skrev:Innrømmer med en gang at jeg har sniktittet på et annet forum da jeg fikk fikk idéen til denne tråden.

Spørsmålet er enkelt og greit:
Hva angrer du på at av ting du gjorde og ikke gjorde i MC-året 2012?
Eller... Hva ville du gjort annerledes om du hadde hatt muligheten til å skru tiden tilbake?
Angrer enkelt å greit på at jeg ikke kjørte mer... Klokka inn rundt 4000 miles men føler jeg kunne nok kjørt mer enn det. Mye drittvær gjorde jo sitt til at jeg ikke ville kjøre da, selv om jeg tilslutt ga F og trossa både regn å vind i rein bannskap for å kjøre sykkel. Men det gikk jo kjempeflott det! Skinnet holdt tett, sykkelen og kjøringen gikk helt flott! Som kjørelæreren min sa, du må stole på veggrepet :) Så nå er jeg på utkikk etter en hverdagsykkel som kan brukes uansett vær, da skal det nok bli mer kjøring! Så får GS'en kose seg innendørs og bare brukes når det er sol, eller om en skal på treff :)

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

AJ skrev: Hva angrer du på at av ting du gjorde og ikke gjorde i MC-året 2012?
Angrer litt på ei forholdsvis hard oppbremsing, tidlig i vår, på kald asfalt og kalde dekk. :sk? Ellers ...ingenting

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Nei, ville ikke gjort noe annerledes, har hatt et knallår! :D

I hovedsak:
En kjempetur i pinsen i knallvær bla over Haukelifjell, gjennom Hardanger, litt ekstra gassing gjennom Lærdalstunellen og ettehvert over Sognefjell og Valdresflya hjem.

14 dgr i alpene med bla overnatting hos Hotel Franzenshøhe i Stelvio, Berghotel Arabba og Villa Licht i Kitzbuhl.

6 dgr kystriksveien opp og E6 ned via vår hytte på Løp ved Bodø

En flott telttur til et vann i Sverige over Klaraelven.

Heilt topp :thumleft

Brukeravatar
Jarle
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Kontakt:

Legg inn av Jarle »

jhn skrev:
Angrer litt på ei forholdsvis hard oppbremsing, tidlig i vår, på kald asfalt og kalde dekk. :sk? Ellers ...ingenting
Ups. Håper det endte vell.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Jarle skrev:
jhn skrev:
Ups. Håper det endte vell.
Tjaa .. knust blinklys, brukket bremsepedal og "litt" lakkskader, ødelagt bukse, jakke og hansker, og et par skrubbsår.
Men humøret og pågangsmotet var fremdeles inntakt

Brukeravatar
TFJ
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800, 2012

Legg inn av TFJ »

:notlistening 1200 meg her og 1200 meg der og 1200 meg en viss plass, det var da blitt et voldsomt med pes etter AJ fikk seg en 1200, forstod det slik at 1050 var nok da han hadde det, både for han og Bakpå. Og som om ikke det var nok så begynner AT å snakke om 1400, hvis dere skal laste så mye så ta bilen. Jeg angrer nesten på at jeg kjøpte 800 nå, vstrom 650 holdt i massevis, fullpakkede kofferter og påsitter over de fjellene vi har i nordland, og fart nok til å miste sertifikatet +++. En takk til jonnykr som hadde mot nok til å gå ned fra 1100 til 750 med dette peset, jeg er helt sikker på at han har all grunn til å være kjempefornøyd den. Dere, sykkler med tresiffret antall kubikk er også mc!

Kremt. Vel vel. Jeg angrer ikke på tigeren, men den var den minste de hadde.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Håper sommeren blir lang.

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

:vs hehe, nei, det er nok AJ som allerede har begynt å mommle om at 1400 er så spennende, at jeg anntar det blir det for han neste gang :knegg
For min egen del, så holder jeg meg i Liters-klassen, såpass syns jeg det må det være for en som er så lang og feit som meg :roll

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Nåja... :knegg
vet ikke helt om jeg skal ta på meg all skylda for dette 1200-pratet... :-k
Men fornøyelig post fra TFJ uansett. Det skal han ha :thumleft

Til mitt forsvar, uten at jeg oppfatter det slik at jeg trenger å komme med noen forsvarstale, er at jeg har gått ned i effekt selv om dreiemomentet er høyere.
I tillegg får jeg vel også nevne at Stelvio, etter min vurdering, ikke burde tilhørt 1200-klassen siden motoren er på 1151 kubikk. Én ynkelig kubikkcentimenter over 50-talls merket som regnes som skillet for at det skal havne i 1200-klassen eller ikke. En anledning italienerne begjærlig grep... ;-)
Så Stelvio er egentlig en 1150 - uten at det kanskje betyr så mye...

:mk

Men for all del; angrer ikke på kjøpet og ville ikke gjort noe annerledes :-)

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Kubikksyka kan fort gå over/være ikke-tema når man ramler ned på en sykkel som "bare passer perfekt" tenker jeg :P :p Behova kan endre seg, men har man det gull på en god 650 så har man det gull.
Prøvde meg helt ned i 650 for noen år siden, og angra som en hund etter kort tid. Men så var saken at det neppe var kubikkene det kom av, fikk bare ettertrykkelig bekrefta at cruiser-stilen absolutt ikke passa meg. Nå var det ikke verre enn at jeg bytta kjapt.
Prøvebalanserte litt på en BMW K1600 forrige uke hos Speed. Tankene begynte å gå, men fornuften sa at jeg fremdeles vil kjøre opp på noen nuter der sånne drog ikke har noe å gjøre. Men kanskje i nær fremtid? Eller kanskje en 800? Eller bare være fornuftig å ikke bytte sykkel på noen år enda, har jo akkurat det jeg vil ha...

Lurer strengt tatt på at jeg burde ha kjøpt meg ei 7-delt fluestang i klasse 3 i MC-året 2012. Noe lettpakka så man kunne drefse noen nymfer og fluer utpå vanna man stoppa ved :scratch
Neste år...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar