
Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Yamaha Dragstar, 650cc, 40ish hestekrefter..... Blir det alt for dødt eller? Spesielt om man vil ha med seg dama en tur og kanskje? Jeg mistenker det.... 

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.gorbys skrev:Yamaha Dragstar, 650cc, 40ish hestekrefter..... Blir det alt for dødt eller? Spesielt om man vil ha med seg dama en tur og kanskje? Jeg mistenker det....
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
BabyV-Maxen er kjempekul, ikke helt det klassiske customstuket kanskje, men absolutt en artig og uvanlig sykkel
Grattis!! :-)

Grattis!! :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Kawa VN800 er veldig sterk har jeg hørt, Dragstar 1100 tror jeg må være veldig bra hvis man skal være to på. Er et par fine Kawa VN15 på Finn også, bra dreimoment, flott utseende.gorbys skrev:Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Jeg kjørte flere tusen km 2 på på Dragstar 1100..romslig og fin sykkel til det!Erikboe skrev:Kawa VN800 er veldig sterk har jeg hørt, Dragstar 1100 tror jeg må være veldig bra hvis man skal være to på. Er et par fine Kawa VN15 på Finn også, bra dreimoment, flott utseende.gorbys skrev:Var det jeg trodde ja, man må vel sikkert opp i en kawa vn800 eller intruder 800 før det begynner å komme seg? Skal prøve en dragstar 1100 denne uka da for å finne ut om cruiser type sykkel er noe for meg, :-)Erikboe skrev:
Har faktisk kjørt en Dragstar 650, og selv om den var veldig god å kjøre, er det nok en av de svakeste i sin klasse, sammen med Honda Shadow 600. Nå har jeg nettopp handlet meg sykkel, det ble en klassisk 92' Yamaha FZX750, populært kalt "baby V-max". Kul sykkel, med sterk motor.
Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Hadde jeg kjørt mest single hadde jeg kanskje heller valgt Intruder 800 da denne er sprekere og kjappere enn flere 1100 CC

"Do the right thing"
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.

Du burde prøve en Moto Guzzi California EV.
1100ccm 75 hester og 100 newton.
Gode bremser.(Brembo)
Gode kjøreegenskaper.
Veier Ca. 270 kg våt.
Lastekapasitet som en middels lastebil.


If it ain't broke, I'll break it.
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Bosted: Brumunddal
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Hmmmmmmmmm...de aller fleste Harleyer har lav km-stand....rart at flere av disse høybudsjettkjørerne er mest i garasjen ? Eller på gatekjøkkenet borti gata...?
:-)å





Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Ser at du har snakket varmt om Moto Guzzi her inne i det siste...
På tide å gratulere med "ny" skyss, skjønner jeg :-) .
Turbo-Kawa'en er gått over i pensjonistenes rekke, eller...?
Legge for øvrig gjerne ut noen California-bilder...
På tide å gratulere med "ny" skyss, skjønner jeg :-) .
Turbo-Kawa'en er gått over i pensjonistenes rekke, eller...?
Legge for øvrig gjerne ut noen California-bilder...

ejs skrev:![]()
Du burde prøve en Moto Guzzi California EV.
1100ccm 75 hester og 100 newton.
Gode bremser.(Brembo)
Gode kjøreegenskaper.
Veier Ca. 270 kg våt.
Lastekapasitet som en middels lastebil.
![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Tingen er den at helt siden jeg såg lineupen til Victory motorcycles har jeg ønsket en slik en, og fikk prøvesitte både HighBall, Boardwalk og Judge på mc-messen i år(and it felt goooood!). Men 250000 penger har jeg ikke, så jeg tenker at jeg kjøper en billig jappecruiser og bygger meg en bobber med apehangers slik som highballen eller en lav cruiser med bredt styre slik som boardwalken. Og det står vel egentlig mellom yamaha dragstar eller kawa vulcan som utgangspunkt, intruder classic og shadow er også et alternativ men mindre attraktivt pga radiatoren som er for synlig. Kawasaki har jo skjult sin meget godt! Og yamahen er luftkjølt...
Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg
Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg

- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Så det går an å kjøre hardt med de altså? 
Det er jo det jeg liker best med V-stromen min, er jo fenomenalt lettkjørt og kvikk på svingete veier!
Men det kommer vel mye an på føreren og

Det er jo det jeg liker best med V-stromen min, er jo fenomenalt lettkjørt og kvikk på svingete veier!
Men det kommer vel mye an på føreren og

Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Det forteller nok mer om sjåføren enn sykkelen. Min erfaring (som ikke er allverdens) er også at som nybegynner så er det lettere å kjøre fort på svingete vei med en sykkel som har godt bånndrag enn med en sykkel som må presses høyt på turtallet. Så en erfaren sjåfør kjører nok greit i fra en nybegynner på racingsykkel (tror jeg).Kjellrf skrev:Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Helt klart noe med sjåføren å gjøre. GSXR-eieren kjørte mye på 80-tallet, men hadde ikke eid sykkel siste 10 årene. GSXR-en hadde han kjørt ca 3 måneder etter oppholdet. Mens jeg kjørte rundt 15.000 km i året, i mange år. VN800 Vulcan subber litt for fort, synes jeg, mens Classic subber ennå fortere (har hatt begge). Jeg synes f.eks. også at en Varadero 1000 subber plagsomt fort.KydeX skrev:Det forteller nok mer om sjåføren enn sykkelen. Min erfaring (som ikke er allverdens) er også at som nybegynner så er det lettere å kjøre fort på svingete vei med en sykkel som har godt bånndrag enn med en sykkel som må presses høyt på turtallet. Så en erfaren sjåfør kjører nok greit i fra en nybegynner på racingsykkel (tror jeg).Kjellrf skrev:Jeg kjørte fra en GSXR750 på svingete vei med VN800 Vulcan...gorbys skrev: Men først og fremst må jeg jo prøvekjøre noe slikt da for å finne ut om cruiser sykkel er noe for meg
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Hva skal jeg velge? Lyst på Custom.
Prøvekjørt dragstar 1100 idag. Fotbrettet gikk i bakken i første sving og jeg traff turtallsperra mer enn en gang i påvente av at det skulle skje noe siden jeg er vant til en noe mer turtallsvillig Suzuki... Men behagelig var det, det skal ingen motsi
og et djevelskt lokkende bunndrag! :-D
Sent from my C6603 using Tapatalk 2

Sent from my C6603 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.