Rens/vask av felger.

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Rens/vask av felger.

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:
Nostalgic skrev:
Bjerknez skrev: ¨

Den lukter nesten like jævlig :P :p
Ikke nå lenger :)
Å, har de tilsatt parfyme nå :P :p Lenge siden jeg har brukt denne, etter at jeg begynte å behandle med SW Autobahn slipper jeg unna sterke saker.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Rens/vask av felger.

Legg inn av Bjerknez »

Bringisen skrev:
Bjerknez skrev:
Nostalgic skrev:
Bjerknez skrev: ¨

Den lukter nesten like jævlig :P :p
Ikke nå lenger :)
Å, har de tilsatt parfyme nå :P :p Lenge siden jeg har brukt denne, etter at jeg begynte å behandle med SW Autobahn slipper jeg unna sterke saker.
Nja, er vel en stund siden denne ble oppgradert med bedre lukt, og med en stund så mener jeg vertfall 1-2 år siden :)

Men ja, den gamle luktet virkelig promp for å si det pent :)

Når det er sagt (promp eller ei) så er denne den beste felgrensen jeg noen gang har testet. Men husk at dette ikke er en syrebasert -spray på og spyl av- felgrens, men en felgrens uten syre som kan ligge på felgen over lenger tid uten å gjøre skade. Dette er på mange måter en "luksuriøs" felgrens i gel form som ikke renner av med en gang men den endrer farge fra sterk rød til sort de stende den tar skitten. En skikkelig rå felgrens :)

Skal du ha en -spray på spyl av- felgrens som tar mest mulig skitt uten berøring så bør du ta en titt på Meguiars Wheel Brightener. Denne er (så vidt jeg vet) syrebassert. Den er også ganske dyr. Tror den koster rundt 900,- for 4 liter, mens P21S koster ca. 600,- for 5 liter. Det skal sies at begge disse kan sikkert kjøpes billigere via ebay etc. uten at jeg har noe erfaring med det :)

En motorsykkel felg er jo strengt tatt stort sett kun ute om sommeren og den er ofte langt mindre samt lettere og gjøre ren, så har tror jeg man kommer langt med vann og såpe samt en liten børste.

På tanken derimot (og ellers alle lakkerte flater) ville jeg lagt en forsegling. Tanken på en motorsykkel er jo "midtpunktet" av sykkelen og kanskje den som mange ser først på. Den er ikke spesielt utsatt for steinsprut etc. og siden sykkelen heller aldri brukes om vinteren og kanskje heller ikke i regnvær etc. så vil en lakkforsegling ligge på hele sommeren og det tar kun noen minutter og smøre den på og da har jeg inkludert lakkrens og full pakke.

Selv har jeg mye Chrome på sykkelen og den absolutt beste Chrome polish'en jeg har testet er Swisswax sin. Den er bare helt rå.

Så i mine øyne trenger man følgende til en motorsykkel for og holde den ren:

- En god bilshampoo. (Ja man kan bruke bilshampoo) :)
- En børste så man kommer til vanskelige steder.
- En liten krukke med feks. Swissvax Shield (for voks/forsegling)
- Mikrofiberkluter! (man får aldri nok av dem!)
- En Wash mitt (Vaskehanske). Glem svampen!
- Evt. Chrome polish hvis du har chrome på sykkelen.
- Dekkfornyer. (En slik gjør dekksidene dine sorte og blanke/matte). PS! Ikke smør denne på dekkets slitebane da det blir glatt!

Svar