Er det ikke varmegrader i Sandefjord, dacheron skrev:Ganske bra misunnelig......
Misha's Garasje
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Ikke i dag gitt... Og er for mye snø/is på veien enda.... Dvs, i byen; Sandefjord kan man kjøre sykkel. Men ikke i Andebu........Misha skrev:Er det ikke varmegrader i Sandefjord, dacheron skrev:Ganske bra misunnelig......
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- cheron
- Innlegg: 3157
- Registrert: 02 nov 2008, 19:14
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
- Sted: Høyjord
Neh... :) Snart sesong her uansettRagnhild skrev:Piggdekk, Cheron, piggdekk
You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Vel, hmm, host, jeg fant akkurat ut hvorfor kjedet var så dårlig. Jeg henta sønnen min i sted, og da jeg parkerer bilen i garasjen og snur meg rundt, ser jeg rett på kjeden jeg hengte til tørk! Og da skjønner jeg sammenhengen; den gamle kjeden jeg byttet sist hang også i garasjen, det er den jeg har satt på! :#-O :#-O :#-O
Det er ikke mulig... Men jeg kan ikke annet enn å le heller, der sto jeg en times tid og [img]http://www.mysmilie.de/smilies/boese/2/img/019.gif[/img] mens jeg sprayet og smurte for å få løsnet leddene som var blitt så merkelig trege, før jeg monterte på igjen den gamle dritten.
Jaja, jeg får gjøre et nytt forsøk i morgen, og kaste den gamle kjeden denne gang... :-
Det er ikke mulig... Men jeg kan ikke annet enn å le heller, der sto jeg en times tid og [img]http://www.mysmilie.de/smilies/boese/2/img/019.gif[/img] mens jeg sprayet og smurte for å få løsnet leddene som var blitt så merkelig trege, før jeg monterte på igjen den gamle dritten.
Jaja, jeg får gjøre et nytt forsøk i morgen, og kaste den gamle kjeden denne gang... :-
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- jgrlars
- Innlegg: 76
- Registrert: 04 jan 2009, 00:58
- Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650
- Sted: Oslo
Haha.. Artig.. .. Jeg vil også ut å kjøre... Men i Oslo er det ikke kjørevær enda (ihvertfal ikke for meg)Misha skrev:Vel, hmm, host, jeg fant akkurat ut hvorfor kjedet var så dårlig. Jeg henta sønnen min i sted, og da jeg parkerer bilen i garasjen og snur meg rundt, ser jeg rett på kjeden jeg hengte til tørk! Og da skjønner jeg sammenhengen; den gamle kjeden jeg byttet sist hang også i garasjen, det er den jeg har satt på! :#-O :#-O :#-O
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Jeg fikk da sandblåst litt i går, først et par clip-ons, og så heiv jeg inni ei gammel nazi-potte jeg fikk av broderen her en bursdag. Det er et jordfunn han kjøpte da han var på festningen i kristiansand, så den er en smule medtatt.
Jeg lurte jo først på å sparkle og pusse den helt opp igjen, men nå tror jeg at jeg bare lakker den med en sølv/metallfarge og lar rustskadene være som de er. Er det ikke det som kalles platina?
Og så må jeg ha fatt i ny innmat. Så det blir vel å støvsuge ebay igjen.
Nei nå får det holde. Var i 40årsdag igår så jeg er en smule [img]http://www.mysmilie.de/smilies/nahrung/22.gif[/img]
Jeg lurte jo først på å sparkle og pusse den helt opp igjen, men nå tror jeg at jeg bare lakker den med en sølv/metallfarge og lar rustskadene være som de er. Er det ikke det som kalles platina?
Og så må jeg ha fatt i ny innmat. Så det blir vel å støvsuge ebay igjen.
Nei nå får det holde. Var i 40årsdag igår så jeg er en smule [img]http://www.mysmilie.de/smilies/nahrung/22.gif[/img]
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
PiSSepotten er lakket og stellt og smuglet inn i reolen i kjellerstuen. Jeg måtte "arkivere" noe nips for å få plass, men det merker hun sikkert ikke. Men jeg får sikkert høre det når hun ser den nye dekorasjonen. Har noen bilder av resultatet en plass men jeg har ikke vært på ImageShag enda.
Men det var ikke det jeg ville nevne. Isingen i gasserne på Yamahaen var det. Brukte den til jobb idag, null grader da jeg dro. Og etter 10 minutter synes jeg det er noe som ikke stemmer. Noen minutter senere er fuskingen kraftigere og jeg skjønner at det er ising. Jeg hadde samme problemet første vinteren jeg hadde sykkelen, men da viste det seg at varme-elementene i forgasserne var koblet ut. Og nå skjer det samme, bare ikke så kraftig. Perkele...
Men nå er jeg allerede på motorveien og for sent å snu hjemover, så jeg kjører videre mot jobben og håper det beste. :[-o< Den svarer på gassen, så jeg må bare holde litt turtall når jeg må stoppe i kryss. Fuskingen blir ikke verre så jeg kommer meg frem med bare en dauing.
Jeg regnet med at isen var borte og alt ok da jeg skulle hjem, men jaggu fusket den da jeg fyrte opp igjen. Det var bare å kjøre og se det an, fant jeg ut. Og etter 5 min ga fuskinga seg og motoren gikk som normalt heeele veien hjem. Vann fra isen som lå igjen i gasserne, kanskje?
Så i helgen må jeg feilsøke på "varme-i-forgassere" systemet. Har en Haynes bok til det formålet
Men det var ikke det jeg ville nevne. Isingen i gasserne på Yamahaen var det. Brukte den til jobb idag, null grader da jeg dro. Og etter 10 minutter synes jeg det er noe som ikke stemmer. Noen minutter senere er fuskingen kraftigere og jeg skjønner at det er ising. Jeg hadde samme problemet første vinteren jeg hadde sykkelen, men da viste det seg at varme-elementene i forgasserne var koblet ut. Og nå skjer det samme, bare ikke så kraftig. Perkele...
Men nå er jeg allerede på motorveien og for sent å snu hjemover, så jeg kjører videre mot jobben og håper det beste. :[-o< Den svarer på gassen, så jeg må bare holde litt turtall når jeg må stoppe i kryss. Fuskingen blir ikke verre så jeg kommer meg frem med bare en dauing.
Jeg regnet med at isen var borte og alt ok da jeg skulle hjem, men jaggu fusket den da jeg fyrte opp igjen. Det var bare å kjøre og se det an, fant jeg ut. Og etter 5 min ga fuskinga seg og motoren gikk som normalt heeele veien hjem. Vann fra isen som lå igjen i gasserne, kanskje?
Så i helgen må jeg feilsøke på "varme-i-forgassere" systemet. Har en Haynes bok til det formålet
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Hmm, vel jeg var ute og sjekket Carburettor Heating System'et idag, og alt virket som det skulle. Det er elektrisk på denne, med små varme-elementer i hver forgasser. På modellen opp til 1995 er det varm motorolje som passerer gjennom flotørkammeret i forgasserne.
Så den neste synderen på listen min må være kondens i bensintanken. Hvis jeg setter bensinkranen på PRI, vil jeg da tømme tanken i bunnen, eller er det bare RES som tapper så langt ned? Kanskje jeg bør skru ut hele kranen...
Anyway, det skjer da annet også. Jeg har demontert fordemperene til prosjektet i kjelleren, for å bytte tettninger og lakke gaffelbeina på nytt igjen. Først fikk de seg en runde i sandblåseren før de fikk et strøk syregrunning og til slutt silkematt sort lakk. Sanden jeg bruker på aluminium er ikke noe biltemasand, men er skaffet hos bekjente i sandblåserbransjen, og er så fin at den grenser til støv. Selve dempersylinderen trengte bare en runde med autosol for å bli blank og (nesten) fin igjen.
Tettningene i toppen av demperne er heldigvis standard type simmer-ringer, og det er 2 i hver demper. Støvhettene er ikke så bra så de må jeg bytte. Men siden det er marzocchi burde jo de la seg skaffe.
Jeg var ikke så fornøyd med at prisene på tettninger og lagre var steget kraftigt heller. 50% på et år gir seg utslag når man trenger endel. Alle hjul-lagre blir byttet, og noen tettninger i motoren. Den har tørr-clutch, så det passer dårlig med lekke simmer-ringer i clutch-huset. Så det blir å snuse rundt på Ebay igjen...
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- Misha
- Innlegg: 1090
- Registrert: 09 des 2005, 17:59
- Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
- Sted: Regnværsbyen
Re: Misha's Garasje
Siden Fireman klarte å senke serveren igår, og det planlagte bar-besøket til Josie's gikk åt skogen, tok jeg og kredittkortet en tur på Ebay istedet. Og jaggu ble det fangst! :splgl Feste for skilt/baklys, tannreim og simmerring-sett til motoren fra Italia, forgasser-kalibrerer fra England, og loggbøker fra Usa.
Forgasserjusteringen skal jeg komme tilbake til når den er ankommet, og testet på japsen.
Loggboken er noe jeg kom over i fjor engang, og nå snuste jeg den opp igjen. Det er en nusselig liten bok på 9 x 14 cm der man skriver inn alt om sykkelen. http://www.bikelog.com/
Jeg prøvde først å bestille via en nettbutikk, men de ville ha 60$ i frakt for 3 bøker! Så jeg gikk direkte til siden til bikelog og sendte de en mail om de sendte varer over dammen. Joda, no problem, ordnet betalingen direkte via Paypal, så nå er 3 bøker på vei for 39$ inkl. frakt.
Og når reima og simmer-ringene kommer får jeg begynne på motoren i kjelleren, godt hjulpet av vifteovnen, radioen og noe godt i glasset!
Forgasserjusteringen skal jeg komme tilbake til når den er ankommet, og testet på japsen.
Loggboken er noe jeg kom over i fjor engang, og nå snuste jeg den opp igjen. Det er en nusselig liten bok på 9 x 14 cm der man skriver inn alt om sykkelen. http://www.bikelog.com/
Jeg prøvde først å bestille via en nettbutikk, men de ville ha 60$ i frakt for 3 bøker! Så jeg gikk direkte til siden til bikelog og sendte de en mail om de sendte varer over dammen. Joda, no problem, ordnet betalingen direkte via Paypal, så nå er 3 bøker på vei for 39$ inkl. frakt.
Og når reima og simmer-ringene kommer får jeg begynne på motoren i kjelleren, godt hjulpet av vifteovnen, radioen og noe godt i glasset!
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel
Live Before You Die
Bon Jovi
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38173
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Misha's Garasje
Se der, ja!
Mye bra å få tak i til en overkommelig pris fortsatt på nettet.
Kona kom hjem med et par Osram Silverstar H7 til bilen sin, som hun hadde kjøpt hos Mekonomen til en tilbudspris på kr. 320,-.
Jeg kjøpte de samme for et par uker siden på nettet og betalte kr. 238,- inkl. frakt.
Til og med på slike småting kan man spare mye, men slikt bør man kanskje ikke snakke for høyt om på et forum som dette. Vi bør jo selvfølgelig støtte butikker her i landet...
Mye bra å få tak i til en overkommelig pris fortsatt på nettet.
Kona kom hjem med et par Osram Silverstar H7 til bilen sin, som hun hadde kjøpt hos Mekonomen til en tilbudspris på kr. 320,-.
Jeg kjøpte de samme for et par uker siden på nettet og betalte kr. 238,- inkl. frakt.
Til og med på slike småting kan man spare mye, men slikt bør man kanskje ikke snakke for høyt om på et forum som dette. Vi bør jo selvfølgelig støtte butikker her i landet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering