GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg; Garmin Zumo 660 ankommet!

Legg inn av Globe »

Det var et kjempebra tips, skal sjekke ut dette. :thumleft

Leter nå fortvilt etter et Micro-SD 8Gb kort som jeg har lagt på en kjempelur plass her i huset ](*,)

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

Globe skrev:Det var et kjempebra tips, skal sjekke ut dette. :thumleft

Leter nå fortvilt etter et Micro-SD 8Gb kort som jeg har lagt på en kjempelur plass her i huset ](*,)
har du også sånne plasser for Micro-SD kort???? ;e
om du finner den bortkomne så gi meg et tips for jeg savner også et... :redface
ligger sikkert på et trygt sted :fool:
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

He he he...er redd jeg har mange slike plasser,

Tanken er like genial hver gang: "Her; her kan jeg legge den, da er det helt sikkert at ingen kommer borti den og roter den bort for meg!"

Så nå er det bare å konsentrere seg og komme inn i denne geniale tilstand jeg var i når jeg la den fra meg:

Bilde

:doh ;e

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Jeg har funnet ut at jeg skal legge en mikobrikke (eller lesebrille) på hver smarte pass. Det er jo genialt for da har jeg alltid ett par tilgjengelig uansett hvor jeg er :-) og alt er bare "fryd og gammen" eller hva det nå heter.

Problemet er bare at når det har gått ett stykke tid så forsvinner alle samma på en ufattelig måte - nå for en liten stund side fant jeg ut hva som hadde skjedd - bilen hadde tatt alle sammen (lesebrillene) - ett kjempelager der det IKKE skulle være noen i hht den smarte planen så nå vet eg ikke helt hva jeg skal gjøre Sette navn på dem kanskje
- disse hørertil ved søndagsavisplassen
- disse hører til ved MCen
- senga
- Toalettet
osv
- kanskje en ide - vi får nu se - kan jo ike sette lapp på glasst da :moi:
inntil videre så får vi lete litt der det er mest sansynlig at de er eller kanskje ikke - kanskje de er der det er minst sannsynlig ogdet må jo være en smart plass...... :scratch *mas

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Hvor du skal lete etter tinga dine Duville, har du jo nå opplyst oss om.
Du legger jo alt i bilen.... :D Så der ville jeg lett først. :mk

Duville

Legg inn av Duville »

Onsløv skrev:Hvor du skal lete etter tinga dine Duville, har du jo nå opplyst oss om.
Du legger jo alt i bilen.... :D Så der ville jeg lett først. :mk
Ja da ja men det skal jo ikke være der - de skal jo være på plass for hånden til enhver tid og - jo jo bilen er aldri langt unna -kanskje vi skal tenke litt på dette--- :confused
------------- dessuten passer ikke dette nå i mc-sesongen kommer på jobb og der er det ikke noen briller for de ligger i bilen og bilen er hjemme siden jeg har kjørt mc på jobb

- er det ikke deilig å løse sånne enkle problemer dere ---- :knegg :=D>

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Well, well....pent ble det vel ikke, men det er ikke lett å kombinere det å være gadgetfreak og kjøre Cruiser i Customstyle :-k

Kommentarer på det rent estetiske vet jeg ikke om jeg er klar for, men det er som det er...og det FUNKER som gull!! :thumleft

Bilde
Kabling må til, godt skjult sammen med den originale kablingen. Strøm ved tenning må letes frem og kobles opp.

Bilde
Testing av strøm og plassering

Bilde
Hmmm...well, well, ikke akkurat laget til denne sykkeltypen, rent estetisk, men , men :-k

Bilde
Jeg liker det jeg ser herifra da nytteverdien, placebo og "kjekt å ha faktoren" er tilfredsstilt ;e

Bilde
Tror jeg skal bruke den mest om natten jeg gitt 8)

Skal få prøvd ut denne litt...når snøen her har smeltet...igjen!!, og skal da skrive litt om hvordan jeg synes den virker i bruk hva gjelder forberedelse til tur, i løpet av tur og etter turen.

Så langt har jeg koblet opp iPhone til den, samt Scala Rider-settet, begge deler via blåtann! Det som imponerte meg veldig med dette, var lyden! Garmin "snakker" helt uproblematisk med begge oppkoblinger og syr de elegant sammen. Garmin funker nå som telefon med bruk av alle katalogoppslag fra iPhone, samt stemmestyring. Den største overraskelsen fikk jeg vel egentlig når jeg lastet litt musikk inn på Garmin og spilte denne av på Scala Rider, fortsatt via blåtann! Lyden, som tidligere var koblet, med kabel, mellom iPhone og Scala for musikk, ja den ble maaaange hakk bedre. Høyttalerne i hjelmsettet er helt klart fortsatt en klar begrensning, men nå fremstår lyden med noe mer fylde og laaangt bedre volumkontroll. Måtte nå skru lyden litt ned for at det ikke skulle bli for høyt. Tidligere stod den på maks, og man kunne kun ane musikken.

Skal komme tilbake til flere brukererfaringer senere, som sagt, om det er interesse for det. Blir da å fokusere på bruken av planlegging fra PC til Garmin, kart, veibeskrivelsene og bruk av logg opp i mot PC etter endt tur. Garmin skriver i sin brukermanual at de har over 1 million POI på Europakartet. (POI = Points Of Interest) :oh Blir ikke å oppsøke alle...sesongen 2010 :knegg

..to be continued......as soon as.......the snow disappears :mk ](*,)

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev:Well, well....pent ble det vel ikke, men det er ikke lett å kombinere det å være gadgetfreak og kjøre Cruiser i Customstyle :-k

Kommentarer på det rent estetiske vet jeg ikke om jeg er klar for, men det er som det er...og det FUNKER som gull!! :thumleft
Jeg er ikke den store estetikeren, og burde kanskje ikke si noe. Likevel: dette så både praktisk og fint ut, noe sånt må jeg ha meg til neste år.... ;e

Duville

Re: Globes Logg; GPS på Cruiser, ikke pent, men det funker

Legg inn av Duville »

ser bra ut synes jeg så jeg skal nå ikke si annet...

hvilket headsett fra scala bruker du - nå finnes det scala med radio - er intressert i å høre om det er noen som har erfart denne..

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Jeg har Scala Rider Q2, den har radio. Men radiodelen er ikke noe tess med mindre man kjører rundt og rundt nærmeste radiomast. Den er meget manuell hva gjelder innstillinger av stasjon og man blir mest sliten av den i og med at det skurrer og skraper mye når man farter rundt. Har prøvd den litt i sentrum her, og kan av erfaring melde at svært mange scootere ikke har R som definisjon på tennpluggen sin :D

Det har kommet en Scala Rider G4, mulig denne har bedre radiodel :-k . Den største forskjellen mellom Q2, som jeg har, og G4 er vel rekkevidden. Q2 har oppgitt ca. 500 meter ved fri sikt. Dette vil jeg nok heller si er maks 300 meter, men det funker. G4 skal ha rekkevidde på hele 1.6 km om jeg ikke tar feil, men da er det jo såvidt man kan si at man er på tur sammen.

Bruker Scala hver gang jeg kjører (telefon og musikk), og setter umåtelig pris på den når jeg har passasjer (kona og barna sitter ofte på..."ut på tur" :thumleft ) Deilig og litt "trygt" både for fører og passasjer når man kan prate med normal stemme i hjelmene. Bruk av Scala trådløst opp i mot telefon er helt utmerket. Mange jeg har snakket med tror meg knapt når jeg sier jeg kjører sykkel mens vi prater. Tydelig, god lyd begge veier! :thumleft

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Godtvoksen skrev: Jeg er ikke den store estetikeren, og burde kanskje ikke si noe. Likevel: dette så både praktisk og fint ut, noe sånt må jeg ha meg til neste år.... ;e
Well, det er litt stilkrasj kan man si, men jeg liker det. Gleder meg, vilt og uhemmet, til å ta den i bruk! :bananas :bananas

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Globe skrev:
Godtvoksen skrev: Jeg er ikke den store estetikeren, og burde kanskje ikke si noe. Likevel: dette så både praktisk og fint ut, noe sånt må jeg ha meg til neste år.... ;e
Well, det er litt stilkrasj kan man si, men jeg liker det. Gleder meg, vilt og uhemmet, til å ta den i bruk! :bananas :bananas
Tåler denne greia vann å drittvære da?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Laget for motorsykkel, vanntett! :thumleft

Leste i en tråd her inne at en hadde problemer etter å ha latt enheten stå i etter endt tur og fått korrosjon på en av kontaktene på holder. Han sendte enheten inn, fikk ny! :thumleft

Så den er garantert for slikt bruk!

Duville

Legg inn av Duville »

Du lar den ikke stå på sykkelen om natta da - selv ikke i garasjen - den tapper batteriet siden den ikke slår seg av (kommer vel an på hvor man henter strøm, da...

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Enheten blir nok å følge fører, er på sykkelen når jeg er på sykkelen :-) Følger med et deksel som skal setts i holderen når eheten ikke er festet der.

Koblet opp med strømtilførsel kun når tenningen er på. Når enheten står i MC-holderen merker den selv når den ikke får strømtilførsel, og slår seg automatisk av etter 30 sek. når den ikke lengre har strøm inn.

Svar