http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Nye-kam ... 07805.html
RuneMC skrev:Jeg blinket to blink på en bil foran meg som tok kollektivfeltet innover fra Holmen idag morges.
Den tok ikke notis og ble stoppet av en sivil bil med blåblink som dukket opp bak oss rett før Slependen.
Det tallet må nok være magiskjhn skrev:Men likevel på mange måter så preist som det går an, og like riktig som å si at i 80 sone e alt over 116 km/t ekstremadferd.Godtvoksen skrev:Dette blir jo svært lite presist, og absolutt ikke målbart og kan følgelig ikke brukes til noe som helst...Jompa skrev:Uforsvarlig fart er fart som er så høy at du ikke behersker kjøretøyet, veiforholdene og situasjonene du kommer opp i.
Og ekstrem fart er enda høyere enn uforsvarlig.
116 km/t ? E det en vitenskapelig begrunnelse bak det tallet?
Kjip og totalt unødvendig å miste lappen for noe slikt.. Godt at du varsler, det settes pris på!Kristian skrev: Summen av denne episoden: Jeg var HELDIG, og mistet føreretten i 3, tre mnd, og ett forelegg som er femsifret!! Dette var min straff for at jeg var oppe i hele 120.4 km/t på en dobbeltfeltsvei med sperre mot motgående trafikk, og med 26 års kjøreerfaring, en bil som rent teknisk og aldersmessig er å anse som ny..... Det spilte ingen rolle...
JA. jeg varsler!!
p.s. Har fått tilbake førerkortet etter tre lange mnd med buss og apostlenes hester... Føler jeg dette var en rettmessig straff? Nei, gjør nok ikke det. Og en liten ting på tampen... Har nå lest gjennom hele tråden til øynene ble våte og såre, og her serveres det innimellom mye skinnhellighet og dobbeltmoral...
mekkern skrev:Slik har det vært i over 40 år:
en hilsen er en hilsen.. har du flax så får du et hint om kontroll/fare!
stoler du på at andre skal varsle deg om kontroll/fare er du skikkelig naiv.
Helt klart, men en kan ikke FORVENTE dette-desverreDuville skrev:Setter likevel pris på å få ett blink eller en annen advarsel når jeg kommer til kontroll, stor pris på dette...
Kristian skrev:I mitt tilfelle var det jo forsåvidt umulig å bli varslet... MEN, jeg finner det rimelig forkastelig av up å ligge slik, i en kø av biler som tross alt lå lenge i 65-70 i 80sone, for så å ta to biler som faktisk ville forbi slik at vi kunne kjøre videre i en anstendig hastighet....
Klart en varsler motgående trafikk om kontroller!! Spesielt når det tydeligvis i mange tilfeller dessverre er snakk om å skufle inn ekstra penger i statskassa... Betaler vi ikke nok som trafikanter i dette landet? Jeg har faktisk tatt opp denne saken med to av mine kamerater som jobber innen etaten, og de mener også at dette var en veldig spesiell situasjon..
Hvorfor ikke bøtelegge en slik kolonneleder også?