Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Nå er jeg tilbake fra ferie, tusen takk for gode tips - skal teste minst en av de i dag!
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Nå blir det en tur til Kjeller flyplass på Lillestrøm for å se på Spitfire og P-51 Mustang. Pleier å være mange motorsyklister der ved hvert arrangement. Egen MC-parkering inne på området 

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Flystevnet var bra.

Sitter nå og venter på flyet til Trondheim. Jeg har tenkt meg på Starmus-festivalen hvor kjente nobelprisvinnere, forskere og månelandere skal holde foredrag. Synd Stephen Hawking og Buzz Aldrin (2. mann på månene) måtte melde avbud, da de to var hovedgrunnen til at jeg ville reise dit. Blir vel artig uansett.



Sitter nå og venter på flyet til Trondheim. Jeg har tenkt meg på Starmus-festivalen hvor kjente nobelprisvinnere, forskere og månelandere skal holde foredrag. Synd Stephen Hawking og Buzz Aldrin (2. mann på månene) måtte melde avbud, da de to var hovedgrunnen til at jeg ville reise dit. Blir vel artig uansett.


Sist redigert av Fsva den 24 mar 2018, 21:44, redigert 1 gang totalt.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Det ble tid til en tur i kveld og veiene var utrolig bra. Ruta som ble kjørt. https://drive.google.com/open?id=1z-b9Z ... sp=sharing 

- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675
Da er sykkelen levert til 30 tusen km service hos AMD i Oslo og jeg hjemme igjen. Sykkelen blir hentet på fredag etter jobb i 15-16 tiden. Da skal de ha pusset ned ramma der hvor SC-eksospotta butta i ramma. Så nå blir det gromlyd :)
Sist redigert av Fsva den 26 jul 2017, 22:05, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Bruker du monteringspasta eller kobberpasta? :)
Gliderene er også greit å få smøret opp litt :)
Gliderene er også greit å få smøret opp litt :)
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Jeg brukte kun kobberbasta på de boltene som går gjennom bremseklossene, klipsene som klossene sklir mot ble kun rengjort. Det var slik service-manualen anbefalte. Får se hvordan det går når jeg tester sykkelen om et par uker :)SverreOlsen skrev: 24 mar 2018, 22:21 Bruker du monteringspasta eller kobberpasta? :)
Gliderene er også greit å få smøret opp litt :)
Hva pleier du å smøre opp når du bytter klosser?
-
- Innlegg: 594
- Registrert: 02 jan 2016, 13:39
- Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
- Bosted: Talgje
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Som eg kaller dem, gliderene, den ene delen av kalipteren er festen til den andre med to bolter som den sklir ut og inn på.
Dissa har noen gummier rundt seg, en tar de forsiktigt ned og drar de to delene av kalipteren noelunde ifra hverandre(kan tast fra hverandre også) disse blir med tid å stunder støre og bremsene kan henge litt på.
Eg tar også å smører stemplene litt(etter god rengjøring av hele kalipteren) da de nå er ute siden klossene er slitt og du skal presse dem inn ved klosse byttet. Hvis en rengjør og smører ved hvert skifte holder kalipterene lenge.
Dissa har noen gummier rundt seg, en tar de forsiktigt ned og drar de to delene av kalipteren noelunde ifra hverandre(kan tast fra hverandre også) disse blir med tid å stunder støre og bremsene kan henge litt på.
Eg tar også å smører stemplene litt(etter god rengjøring av hele kalipteren) da de nå er ute siden klossene er slitt og du skal presse dem inn ved klosse byttet. Hvis en rengjør og smører ved hvert skifte holder kalipterene lenge.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Takker for infoSverreOlsen skrev: 25 mar 2018, 15:39 Som eg kaller dem, gliderene, den ene delen av kalipteren er festen til den andre med to bolter som den sklir ut og inn på.
Dissa har noen gummier rundt seg, en tar de forsiktigt ned og drar de to delene av kalipteren noelunde ifra hverandre(kan tast fra hverandre også) disse blir med tid å stunder støre og bremsene kan henge litt på.
Eg tar også å smører stemplene litt(etter god rengjøring av hele kalipteren) da de nå er ute siden klossene er slitt og du skal presse dem inn ved klosse byttet. Hvis en rengjør og smører ved hvert skifte holder kalipterene lenge.

Funksjonen til gliderene ble kun testet, men ikke smurt. Stemplene ble rengjort så godt jeg greide uten å ta de ut av kaliperen, også de bevegde seg fint inn og ut (lett press med tommelen så sklei de inn, og kom ut igjen med lett press på bremsehendel. Mulig jeg skrur av kaliper og smører de gliderene.

Edit: "Verkstedhåndboka sier "Lubricate the sliding pins with a suitable silicone
based brake grease then reassemble the bracket and
caliper. Lubricate the pad retaining pin with a thin smear of
proprietary high temperature copper-based grease. " Stemplene smøres med bremsevæske hvis man bytter stempel og pakninger.
Sist redigert av Fsva den 25 mar 2018, 17:32, redigert 1 gang totalt.
- FredrikE24
- Innlegg: 5038
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Har selv en Extra 300L med en O.S 120 FSIII Surpass 20kubikker i. Artig akro-maskin som virkelig flytter seg! drøyt 160cm vingespenn med en noget oversized motor
Så har jeg en ARC Ready trainer, såkalt uknuselig. Sitter en litt liten O.S 46LA motor i den.
Så har jeg en Robbe Futura Nova med en O.S 70SZ-H motor, og en Thunder Tiger Raptor 50 V2 med en O.S 50 SX-H motor.
Radioutstyret er JR X-3810 på 35MHz-båndet.
Med andre ord, dette nærmer seg 20 år snart, og jeg var 10-11 år da jeg begynte med modellhobbyen. Begynte med Heli da det var svindyrt og utrolig vanskelig. Det har skjedd ting både på regulering av motorturtall(Governor) og gyroer og flybar-less rotorhoder.
Nå flyr de aller fleste Heli og er ikke lenger en nisje-greie :)
Har også en Thunder-Tiger EK-4 S2 monstertruck med 70-motor(den går styggfært)
En Schumacher XT-R 3E med tre trinns girkasse og en motor som snur på 46 000rpm, toppfart med dekka som sitter på er 120km/t.. Spinnvill sak som trenger balast i fronten for å ikke blåse rundt når 3.giret legges inn.
Traxxas T-Maxx, første generasjon med den late 15-motoren. Ikke dugandes til så mye.
Dette bildet ble tatt på et frossent Ulsrudvann i Oslo år 2003. Far og jeg hadde skrudd dette sammen ila. en hel vinter, et mekanisk smykke dette tysk-konstruerte helikopteret. Dette er 15 år siden nå og jeg var 11 år
Så kjøpte far seg 45 fots flybridgebåt og pusset på den hele året, og jeg fikk moped-dilla. Er vel 3 eller 4 år siden sist at jeg tok med meg flya og raptoren med til Blackbird i Drøbak og fikk litt luft under vingene. Det er en morsom hobby, det er helt klart :)

Så har jeg en ARC Ready trainer, såkalt uknuselig. Sitter en litt liten O.S 46LA motor i den.
Så har jeg en Robbe Futura Nova med en O.S 70SZ-H motor, og en Thunder Tiger Raptor 50 V2 med en O.S 50 SX-H motor.
Radioutstyret er JR X-3810 på 35MHz-båndet.
Med andre ord, dette nærmer seg 20 år snart, og jeg var 10-11 år da jeg begynte med modellhobbyen. Begynte med Heli da det var svindyrt og utrolig vanskelig. Det har skjedd ting både på regulering av motorturtall(Governor) og gyroer og flybar-less rotorhoder.
Nå flyr de aller fleste Heli og er ikke lenger en nisje-greie :)
Har også en Thunder-Tiger EK-4 S2 monstertruck med 70-motor(den går styggfært)
En Schumacher XT-R 3E med tre trinns girkasse og en motor som snur på 46 000rpm, toppfart med dekka som sitter på er 120km/t.. Spinnvill sak som trenger balast i fronten for å ikke blåse rundt når 3.giret legges inn.
Traxxas T-Maxx, første generasjon med den late 15-motoren. Ikke dugandes til så mye.
Dette bildet ble tatt på et frossent Ulsrudvann i Oslo år 2003. Far og jeg hadde skrudd dette sammen ila. en hel vinter, et mekanisk smykke dette tysk-konstruerte helikopteret. Dette er 15 år siden nå og jeg var 11 år

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Nye bremseklosser"
Telemark skuffer aldri når man skal på MC-tur. Et par kamerater og jeg tok en to-dagers fra søndag til mandag i pinsehelga, med teltovernatting i Dalen. Det er et par år siden jeg har vært på tur i Telemark, og for de to andre var det første MC-tur i distriktet. Faktisk så ble dette min første første MC-tur med teltovernatting og det ga mersmak.

Rjukan

Dalen

Ruta

Vi svingte en kjapp tur opp til Gaustatoppen.

Mandag morgen i Dalen.
Høydepunktene på turen var nok Rjukan med Gaustadtoppen, Nedstigningen til Dalen, og FV38 langs Vråvatn mot Vrådal.
Vi kom oss også trygt forbi et par laserkontroller med førerkortene og lommebøkene i behold. En mellom Drangedal og Porsgrunn og den andre rett øst for Vindfjelltunet i Siljan.
Jeg satser på flere turer til Telemark i framtiden

Rjukan

Dalen

Ruta

Vi svingte en kjapp tur opp til Gaustatoppen.

Mandag morgen i Dalen.
Høydepunktene på turen var nok Rjukan med Gaustadtoppen, Nedstigningen til Dalen, og FV38 langs Vråvatn mot Vrådal.

Vi kom oss også trygt forbi et par laserkontroller med førerkortene og lommebøkene i behold. En mellom Drangedal og Porsgrunn og den andre rett øst for Vindfjelltunet i Siljan.
Jeg satser på flere turer til Telemark i framtiden

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Det der så jo ikke feil ut overhodet!
Kjenner allerede jeg gleder meg til å besøke samboeren hjemme hos svigers i sommer, da må det bli noen turer lik den der 


Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Kriega US-30jalekss92 skrev: 23 mai 2018, 09:08 Ser ut som en herlig tur!
Hvilken type bag er det du har på sykkelen?

Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Fornøyd med den? Hvordan er festeanordningen?
- LarsE
- Innlegg: 375
- Registrert: 27 mar 2017, 21:59
- Motorsykkelen din: 2011 KTM 690 DUKE-R / 2004 BMW F650GS
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv

Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23Er det der kun en full US30?Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer
![]()
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Teltet er av typen «HELSPORT Børgefjell 3 Camp» (15-år gammelt og veier 3,6KG, ca.50 cm langt og 22 ish i diamanter.LarsE skrev: 23 mai 2018, 18:25 Så ut som en flott tur, har lagret ruta og må prøve å få prøv den selv![]()
Jeg og kjøpte meg US50 (mest fordi det var relativt billig i forhold til å kjøpe 40 nå og så en ekstra tier senere) og ble overrasket over hvor mye jeg fikk plass til i baggene. En US10 holder i massevis til en helgetur for meg, US30 er ukestur med klær til å gå rundt i, håndkle, shorts, osv, osv.JK95 skrev: 23 mai 2018, 16:23Er det der kun en full US30?Da har madammen så det holder når hennes US50-combo kommer
![]()
Åssen telt/dyne har du? Klarer så vidt å få teltet mitt oppi US30en, ikke snakk om å få sovepose eller dyne oppi i tillegg.
Dyna er kjøpt på KID, 140x200 Lillesand Dundyne 320gram https://www.kid.no/soverom/dyner/lilles ... erdundyne/
Dyna er tynn. Jeg sov i joggebukse og fleecegenser med kjøreutstyr og diverse bagger og sekker som pute og liggeunderlag. Allikevel ble det litt kjølig med 4 plussgrader midt på natten. Med ett skikkelig liggeunderlag ville det vært helt greit.
- Fsva
- Innlegg: 782
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Bosted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Jeg er veldig fornøyd med baggen. Den er helt vanntett og super enkel å ta av og på sykkelen. Det tar 30 sekunder å feste baggen til sykkelen og 5 sekunder å få den av igjen. Etter bruk dytter man bare henpene inn under salen og de er ute av syne.
Festesystemet fungerer fint når man pakker myke ting, som feks klær, men du må ikke pakke ned ting som ikke tåler å bli klemt litt sammen.
Feks så lå teltet i midten av baggen og dyna pakket godt rundt som en slags sammenpressbar buffer.


Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Lurer på om jeg ikke blir nødt til å skaffe meg en slik en 

- Skogstrollet
- Innlegg: 742
- Registrert: 03 okt 2016, 13:29
- Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
- Bosted: Oslo
Re: Fsva [b L o g g] Street Triple 675 "Pinse i Telemark"
Så helt klart ut som en flott tur det der!
Har også en Kriega US-30, og må si at det er en utrolig enkel og brukbar veske
Har også en Kriega US-30, og må si at det er en utrolig enkel og brukbar veske

"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"
Vart du än går skogen hittar dig"