Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takk for det folkens :thumleft

Street Triple'n kommer alltid til å bli godt husket. Ikke ett eneste feilslag og det er rett og slett en litt unik sykkel da den ikke har andre direkte konkurrenter enn MV AGusta Brutale (så vidt jeg vet). Den er perfekt på det meste og tar man kubikken i betrakning så drar den bra også. S1000R er er ett par hakk opp ja, men om den vil gi meg noe mer glede etter at jeg har fått klådd litt på elektronikken og testet draget i den er jeg usikker på. Har hatt nok av dyre og relativt raske biler som var artige og ha til å begynne med, men som til slutt ble en vane og kun et fremkomstmiddel. Man blir til slutt vant til det meste.

Jeg er ganske så sær blitt når det kommer til den såkalte "tre-fots syken". Man tror ofte at større og raskere vil gi deg mer, mens kanskje sannheten sier noe annet.

Man får vel strengt tatt ikke noen raskere sykkel (i street segmentet) i nevneverdig grad. Man har jo Tuono som er mer eller mindre likestillt og KTM 1290 SuperDuke etc. Disse syklene er vel mer eller mindre like raske, men kanskje litt forskjellig når det kommer til karakteristikk etc.

Det blir uansett artig å prøve noe nytt :thumleft

Grunnen til at jeg valgte sort var ganske enkel. Jeg liker den sorte stilen, samt at jeg ikke vil ha helt like sykkelen til Zadnes eller Tommas. LITTT må man jo skilel seg ut. Så får jeg se om den "tyske ingeniøren" som Tommas snakker om er velkommen eller om han bare vil føles i veien. Joda, man kan sette denne ingeniøren til side med noen tastetrykk men dog. Jeg er også spent på om elektronikken klarer og holde seg i orden uten å begynne å blinke og pipe unødig. Er det noe jeg hater så er det feilmeldinger som popper opp i tide og utide. Hvis jeg kommer til å få prøblemer med dette så blir det sykkelbytte fortere enn svint og da åker det rett tilbake på Street Triple eller Tracer :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Hæ, jeg trodde ikke du likte sykkelen ut i fra tidligere poster :-k

Men gratulerer uansett med sweeeeeet sykkel : )
Sist redigert av Snikendeugle den 29 jun 2015, 10:14, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
929rr
Innlegg: 321
Registrert: 18 aug 2014, 21:05
Motorsykkelen din: CBR 929rr-00, cbr1000rr, 08 og 09

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av 929rr »

Gratulerer, godt valg du har gjort syns jeg. Hadde jeg skulle ha sykkel som ikke slutta på rr hadde det vært en hot kandidat.

Sent fra min GT-P5100 via Tapatalk

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av hakhap »

Gratulerer med en tøff dussin sykkel :)
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takk takk :redface
Da er jeg for øyeblikket sykkelløs. Streeten er vasket og alt av deler etc. har blitt levert til forhandler og kontrakt på ny sykkel er undertegnet så nå er jeg på papiret eier av en BMW S1000R :thumleft
BMW'en kommer til forhandler til onsdag/torsdag og blir klargjort og levert til meg omgående. Førstegangsservice er allerede bestillt og den har jeg blitt lovet før den den 10.juli.

Mye stress i dag og frem og tilbake, men nå er dte bare forsikring igjen og der har jeg fått det beste tilbudet hos Gjensidige denne gangen. 5.400,- synes jeg ikke var så værst, men uansett 2.000,- dyrere enn det jeg betaler i dag, men det skal jeg klare :redface

Et bilde av en sort S1000R må jo legges inn bare sånn for å fullføre innlegget:

Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av RuneMC »

Grattis - BMW gjør tydeligvis mye riktig med modellene basert på denne motoren.

Men hvorfor ikke XR? Har jo oppfattet at Tommas allerede leker med tanken... så der kunne du kommet han i forkjøpet :knegg
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

TOH
Innlegg: 186
Registrert: 24 mar 2014, 23:10
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av TOH »

Gratulerer med ny sykkel.
Mener du får veldig mye sykkel for pengene her.

Den forsikringen var det ikke noe å si på. Jeg fikk også
det beste tilbudet fra Gjensidige når jeg sjekket denne sykkelen.
Ble en totalpakke, men jeg regnet meg frem til ca kr 750,- pr mnd for sykkelen.
Storebrand ville ha kr 1.400,- pr mnd.
60% bonus. Ikke lån på sykkel, ingen førere under 33 år, alarm osv.
Tror det hjelper mye å ikke bo i Oslo og ha garasje.
"Only boring People are brilliant during breakfest"

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ATWindsor »

Bjerknez skrev:Takk takk :redface
Da er jeg for øyeblikket sykkelløs. Streeten er vasket og alt av deler etc. har blitt levert til forhandler og kontrakt på ny sykkel er undertegnet så nå er jeg på papiret eier av en BMW S1000R :thumleft
BMW'en kommer til forhandler til onsdag/torsdag og blir klargjort og levert til meg omgående. Førstegangsservice er allerede bestillt og den har jeg blitt lovet før den den 10.juli.

Mye stress i dag og frem og tilbake, men nå er dte bare forsikring igjen og der har jeg fått det beste tilbudet hos Gjensidige denne gangen. 5.400,- synes jeg ikke var så værst, men uansett 2.000,- dyrere enn det jeg betaler i dag, men det skal jeg klare :redface

Et bilde av en sort S1000R må jo legges inn bare sånn for å fullføre innlegget:

Bilde

Interessant, Gjensidige var billigere en IF selv med "spesialavtalen" IF har de 5 første årene når du kjøper en ny BMW?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

RuneMC skrev:Grattis - BMW gjør tydeligvis mye riktig med modellene basert på denne motoren.

Men hvorfor ikke XR? Har jo oppfattet at Tommas allerede leker med tanken... så der kunne du kommet han i forkjøpet :knegg
XR var i tankene, men jeg er nok ikke helt klar for adventure segmentet riktig ennå. Selv om dette ikke er en rendyrket adventure sykkel.

I slutten av uken så håper jeg sykkelen blir levert og da skal jeg sporenstreks få kjørt den inn slik at jeg får dratt på litt i sommerferien :redface

Blir spennende dette... :yeyeye

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av norse900 »

Gratulerer, Bjerknez! Den så rett og slett heftig ut :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Den så jo skikkelig slem ut i sort. Jeg kommer til å bli skam-misunnelig på de adaptive demperne dine også. Grisete hele opplegget!

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av JK95 »

Cutless skrev:Den så jo skikkelig slem ut i sort. Jeg kommer til å bli skam-misunnelig på de adaptive demperne dine også. Grisete hele opplegget!
Du får oppgradere til Panigale 1299 da vettu :lol :knegg For så å kjøre til Trondheim så jeg kan sikle litt :yeyeye

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Desmo »

Så, du klarte ikke å la være? Tipper denne lederhosen-raseren ikke blir veldig gammel heller.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Den så jo skikkelig slem ut i sort. Jeg kommer til å bli skam-misunnelig på de adaptive demperne dine også. Grisete hele opplegget!
Takker folkens :vs

Joda, blir artig dette, men jeg kan jo ikke kjøre i nærheten av deg Cutless, for da hører jeg ikke min egen sykkel :lol

Kommer alltid til å misunne deg lyden på sykkelen din. Men jeg får håpe de andre fordelene får meg til å glemme lyden, hehe.

Sikkert artig å fikle med elektronikken i starten, men av erfaring så blir den vel stort sett stående urørt i en posisjon.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Desmo skrev:Så, du klarte ikke å la være? Tipper denne lederhosen-raseren ikke blir veldig gammel heller.
Man må jo prøve :thumleft
Den blir jo så gammel som den blir. Får jeg lyst til å bytte igjen, så gjør jeg det.

Svar