Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Nå kan jeg ikke huske jeg har ropt så høyt når det kommer til egen sykkel på annet enn de tekniske duppedittene som følger med. Motormessig og generell kvalitet er utrolig leit at blir tilgriset av slike filleting som defekt bakbrems. Jeg kan trykke den helt i bånn uten noe særlig motstand og ingen grep. Samt brytere som holder på å falle fra hverandre. Det er slurve greier som gir negativt inntrykk på en ellers så god sykkel. Bmw med sin stall og år på ræven bør unngå slikt.
Ville jeg valgt bmw igjen.... Uten å blunke. Er det andre merker som er like god eller bedre, kommer helt an på bruksområder
Men en ting kan jeg si... bmw er definitivt ikke verdens beste sykkel
Note4
Ville jeg valgt bmw igjen.... Uten å blunke. Er det andre merker som er like god eller bedre, kommer helt an på bruksområder
Men en ting kan jeg si... bmw er definitivt ikke verdens beste sykkel
Note4
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Vel... tiden får vise hva jeg mener om denne BMW'en på sikt. Jeg blir ikke VELDIG plaget av noen løse knapper, bare det blir fikset opp i. Men når man kommer fra en Street Triple med så og si null fancy duppeditter og solid byggekvalitet så blir man fort skuffet hvis startknappen skulle falle av. Ikke noe krise kanskje, men gir ikke akkurat noen mersmak for å si det sånn.
Jeg tar dette uansett med knusende ro. Hadde noen nevnt at S1000R var kjent for elektroniske feilmeldinger og motorstans grunnet dette hadde jeg fått angsthikke. :-)å
Det skal sies at jeg ikke er like overbevist nå som da jeg bestemte meg for Street Triplen. Føler det nærmest ble et lite impulskjøp som jeg egentlig skulle holde meg for god til
At jeg kommer til å bli overrasket positivt sånn med en gang er jeg ganske sikker på. Om jeg blir like imponert etter noen tusen kilometer får tiden vise
Jeg er overbevist om at motoren er noen hakk vassere og at det blir gøy å prøve cruise kontroll for første gang, samt quick shifter og alt det der. Jeg er ikke like overbevist på de andre punkte....ennå. Men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg nok fornøyd, bare ikke knappene detter av
Jeg tar dette uansett med knusende ro. Hadde noen nevnt at S1000R var kjent for elektroniske feilmeldinger og motorstans grunnet dette hadde jeg fått angsthikke. :-)å
Det skal sies at jeg ikke er like overbevist nå som da jeg bestemte meg for Street Triplen. Føler det nærmest ble et lite impulskjøp som jeg egentlig skulle holde meg for god til
At jeg kommer til å bli overrasket positivt sånn med en gang er jeg ganske sikker på. Om jeg blir like imponert etter noen tusen kilometer får tiden vise
Jeg er overbevist om at motoren er noen hakk vassere og at det blir gøy å prøve cruise kontroll for første gang, samt quick shifter og alt det der. Jeg er ikke like overbevist på de andre punkte....ennå. Men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg nok fornøyd, bare ikke knappene detter av
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Men men men BMW er vel de som lager verden beste sykler, eller er det bare 1200GSLordShaft skrev:Ja også kan jeg melde om at bakbremsen fungerer omtrent like bra som jeg skulle prøvd å bremse med hånden på hjulet. Hva som er grunnen til dette har jeg ikke giddet å feilsøke i. Tar det når jeg kommer hem. Motormessig er det ingen ting å klage på.
Note4
Kjipe feil må jeg si fra en som normalt gir lys av kvalitet
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja når alt annet på sykkelen oser kvalitet er det utrolig trist at slike småting skal ødelegge totalinntrykket. Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur
Men er ikke bekymret for at de skal dette av. Bare bekymret for at jeg må drive å trille igang sykkelen. Horn å bakbrems klarer jeg meg uten på slik sykkel.
Note4
Men er ikke bekymret for at de skal dette av. Bare bekymret for at jeg må drive å trille igang sykkelen. Horn å bakbrems klarer jeg meg uten på slik sykkel.
Note4
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Det her hadde jeg tatt med knusende ro Bjerknez. Ser på nett at de hadde en liten batch med dårlige brytere, men det er som nevnt et servicesjekkpunkt (og burde ikke gjelde nyere sykler).
Ellers virker det ikke som disse syklene er spesielt plaget med feil i det hele tatt. I det minste om man skal stole på internettet...
Ellers virker det ikke som disse syklene er spesielt plaget med feil i det hele tatt. I det minste om man skal stole på internettet...
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja, dette tar jeg egentlig med knusende ro Tommas
Fikk telefon fra forhandler i sted og han fortalte meg at sykkelen står ferdig registrert klar for henting
Ble enige om at jeg kunne komme kl. 12:00 og fikse det formelle. Solen skinner fra skyfri himmel og ferien er i gang. Kan det bli bedre?? :-)å
Blir en grei rundtur i dag for å få i gang kilometerene på sykkelen slik at jeg får tatt første service ganske kjapt. Første stopp blir nok en tur over grensen, og etter det kjører jeg dit nesen peker
Fikk telefon fra forhandler i sted og han fortalte meg at sykkelen står ferdig registrert klar for henting
Ble enige om at jeg kunne komme kl. 12:00 og fikse det formelle. Solen skinner fra skyfri himmel og ferien er i gang. Kan det bli bedre?? :-)å
Blir en grei rundtur i dag for å få i gang kilometerene på sykkelen slik at jeg får tatt første service ganske kjapt. Første stopp blir nok en tur over grensen, og etter det kjører jeg dit nesen peker
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Flotte saker! God tur, jeg stikker på stranda
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Kunne ikke blitt bedre!
Eller. Det kunne vært litt kjøligere, så ikke alt smågodtet fra Godisfabriken smelter og klistrer seg sammen til en eneste stor sukkerklump i tankveska di..
Eller. Det kunne vært litt kjøligere, så ikke alt smågodtet fra Godisfabriken smelter og klistrer seg sammen til en eneste stor sukkerklump i tankveska di..
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Merker jeg begynner å glede meg litt nå ja. Ble liksom plutselig litt mer virkelig når han ringte å sa den var klar
Senere i dag blir det uansett nok av liv i denen bloggen min. Da kommer dønn ærlige førsteinntrykk, bilder og sikkert en god del spørsmål rundt elektronikken og hvordan den fungerer. Mye finner jeg nok ut selv og jeg har allerede fått svar på det meste av Tommas men det kan jo dukke opp noe allikevel.
Jeg er faktisk mest spent på hvordan de forskjellige demper modusene merkes i praksis så det blir en del testing i dag. Dynamic Pro modusen har jeg skjønt at man ikke får tilgang til før man ruller inn på førstegangs service da man må plugge inn en USB ett eller annet?
For dere som lurer, så er da Dynamic Pro en modus på sykkelen som gir (i følge Tommas) "den tyske ingeniøren fri"
Jeg tror nok uansett at jeg ikke kommer til å føle hans nærvær som plagsomt den første tiden :-)å
Senere i dag blir det uansett nok av liv i denen bloggen min. Da kommer dønn ærlige førsteinntrykk, bilder og sikkert en god del spørsmål rundt elektronikken og hvordan den fungerer. Mye finner jeg nok ut selv og jeg har allerede fått svar på det meste av Tommas men det kan jo dukke opp noe allikevel.
Jeg er faktisk mest spent på hvordan de forskjellige demper modusene merkes i praksis så det blir en del testing i dag. Dynamic Pro modusen har jeg skjønt at man ikke får tilgang til før man ruller inn på førstegangs service da man må plugge inn en USB ett eller annet?
For dere som lurer, så er da Dynamic Pro en modus på sykkelen som gir (i følge Tommas) "den tyske ingeniøren fri"
Jeg tror nok uansett at jeg ikke kommer til å føle hans nærvær som plagsomt den første tiden :-)å
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Grattis ja!
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Takk takk
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur
Note4
Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Kan ikke alle bare være venner?
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Hæ? Noe som kan gå istykker på en Suzuki?Newhill skrev:LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur
Note4
Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
OnlineBjerknez
- Innlegg: 23349
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Liiike før nå. Sitter hos forhandler.... :-)å