Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Nå kan jeg ikke huske jeg har ropt så høyt når det kommer til egen sykkel på annet enn de tekniske duppedittene som følger med. Motormessig og generell kvalitet er utrolig leit at blir tilgriset av slike filleting som defekt bakbrems. Jeg kan trykke den helt i bånn uten noe særlig motstand og ingen grep. Samt brytere som holder på å falle fra hverandre. Det er slurve greier som gir negativt inntrykk på en ellers så god sykkel. Bmw med sin stall og år på ræven bør unngå slikt.

Ville jeg valgt bmw igjen.... Uten å blunke. Er det andre merker som er like god eller bedre, kommer helt an på bruksområder :thumleft

Men en ting kan jeg si... bmw er definitivt ikke verdens beste sykkel :redface

Note4

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Vel... tiden får vise hva jeg mener om denne BMW'en på sikt. Jeg blir ikke VELDIG plaget av noen løse knapper, bare det blir fikset opp i. Men når man kommer fra en Street Triple med så og si null fancy duppeditter og solid byggekvalitet så blir man fort skuffet hvis startknappen skulle falle av. Ikke noe krise kanskje, men gir ikke akkurat noen mersmak for å si det sånn.

Jeg tar dette uansett med knusende ro. Hadde noen nevnt at S1000R var kjent for elektroniske feilmeldinger og motorstans grunnet dette hadde jeg fått angsthikke. :-)å

Det skal sies at jeg ikke er like overbevist nå som da jeg bestemte meg for Street Triplen. Føler det nærmest ble et lite impulskjøp som jeg egentlig skulle holde meg for god til :lol
At jeg kommer til å bli overrasket positivt sånn med en gang er jeg ganske sikker på. Om jeg blir like imponert etter noen tusen kilometer får tiden vise :thumleft

Jeg er overbevist om at motoren er noen hakk vassere og at det blir gøy å prøve cruise kontroll for første gang, samt quick shifter og alt det der. Jeg er ikke like overbevist på de andre punkte....ennå. Men kjenner jeg meg selv rett så blir jeg nok fornøyd, bare ikke knappene detter av :lol

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:Ja også kan jeg melde om at bakbremsen fungerer omtrent like bra som jeg skulle prøvd å bremse med hånden på hjulet. Hva som er grunnen til dette har jeg ikke giddet å feilsøke i. Tar det når jeg kommer hem. Motormessig er det ingen ting å klage på. :thumleft

Note4
Men men men BMW er vel de som lager verden beste sykler, eller er det bare 1200GS :lol :lol :lol

Kjipe feil må jeg si fra en som normalt gir lys av kvalitet
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Ja når alt annet på sykkelen oser kvalitet er det utrolig trist at slike småting skal ødelegge totalinntrykket. Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur :redface
Men er ikke bekymret for at de skal dette av. Bare bekymret for at jeg må drive å trille igang sykkelen. Horn å bakbrems klarer jeg meg uten på slik sykkel.

Note4

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Det her hadde jeg tatt med knusende ro Bjerknez. Ser på nett at de hadde en liten batch med dårlige brytere, men det er som nevnt et servicesjekkpunkt (og burde ikke gjelde nyere sykler).

Ellers virker det ikke som disse syklene er spesielt plaget med feil i det hele tatt. I det minste om man skal stole på internettet...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, dette tar jeg egentlig med knusende ro Tommas :thumleft

Fikk telefon fra forhandler i sted og han fortalte meg at sykkelen står ferdig registrert klar for henting :prop: :prop:
Ble enige om at jeg kunne komme kl. 12:00 og fikse det formelle. Solen skinner fra skyfri himmel og ferien er i gang. Kan det bli bedre?? :-)å

Blir en grei rundtur i dag for å få i gang kilometerene på sykkelen slik at jeg får tatt første service ganske kjapt. Første stopp blir nok en tur over grensen, og etter det kjører jeg dit nesen peker :prop:

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Moro, da venter vi bilder av gliset :prf

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Flotte saker! God tur, jeg stikker på stranda ;-)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Kunne ikke blitt bedre!

Eller. Det kunne vært litt kjøligere, så ikke alt smågodtet fra Godisfabriken smelter og klistrer seg sammen til en eneste stor sukkerklump i tankveska di.. :sorry

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Merker jeg begynner å glede meg litt nå ja. Ble liksom plutselig litt mer virkelig når han ringte å sa den var klar :redface

Senere i dag blir det uansett nok av liv i denen bloggen min. Da kommer dønn ærlige førsteinntrykk, bilder og sikkert en god del spørsmål rundt elektronikken og hvordan den fungerer. Mye finner jeg nok ut selv og jeg har allerede fått svar på det meste av Tommas men det kan jo dukke opp noe allikevel.

Jeg er faktisk mest spent på hvordan de forskjellige demper modusene merkes i praksis så det blir en del testing i dag. Dynamic Pro modusen har jeg skjønt at man ikke får tilgang til før man ruller inn på førstegangs service da man må plugge inn en USB ett eller annet?

For dere som lurer, så er da Dynamic Pro en modus på sykkelen som gir (i følge Tommas) "den tyske ingeniøren fri" :lol
Jeg tror nok uansett at jeg ikke kommer til å føle hans nærvær som plagsomt den første tiden :-)å

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Grattis ja! :D

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Takk takk :redface

Brukeravatar
Newhill
Innlegg: 59
Registrert: 27 mai 2015, 21:08
Motorsykkelen din: 2017 MT10-SP
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Newhill »

LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur :redface
Note4

Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Kan ikke alle bare være venner?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JohnnyTh »

Newhill skrev:
LordShaft skrev:Men som alle skriver. Bmw fikser dette uten diskusjon. Men det hjelper meg lite når jeg er på 3 ukers Europa tur :redface
Note4

Startknappen min slutta å funke på min 2010. mod F800R for to år siden. Ved et stengt gjestgiveri langs en krokete vei langt oppe i Dolomittene. DA så jeg mørkt på ting.. Men så ringte jeg til BMW her i Norge, og de tok igjen kontakt med et bergingsselskap i Italia, og etter mange forsøk på å foklare hvor i verden vi var, på dårlig engelsk, med veldig få referansepunkter å forholde oss til, så kom det til slutt en bil og henta sykkelen. Den blei frakta ned til nærmeste autoriserte BMW-veksted, og de bytta startknappen på en times tid. Jeg måtte betale for ny knapp, men jeg fikk med den gamle hjem, slik at jeg kunne kreve tilbake pengene her, siden det var garantijobb.
Er det like trygt om noe skulle ryke på en la oss si Suzuki?, når man befinner seg utafor allfarvei i utlandet?
Hæ? Noe som kan gå istykker på en Suzuki?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23349
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Liiike før nå. Sitter hos forhandler.... :-)å

Svar