Godtvoksen blogg: Sesong 2013

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Godtvoksen

Re: Godtvoksen blogg: lufter sine tanker/ideer om MC

Legg inn av Godtvoksen »

Det var vist ikke fraktfritt til Norge:
Thank you for your order. Unfotunately, our free shipping is only to the
US. The shipping to Norway is $65.00.

If you wish to proceed, please paypal me another 65.00, if not let me know
so I can reverse your paypal payment.
Let me know either way so I know what to do.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:Det var vist ikke fraktfritt til Norge:

Det ville overrasket meg MEGET hvis det var fraktfritt fra USA til Norge ;e
Noen steder der borte sender de ikke utenlands selv om de får penger for det også...så watch out!

Fine bøyler :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Relax skrev:
Godtvoksen skrev:Det var vist ikke fraktfritt til Norge:

Det ville overrasket meg MEGET hvis det var fraktfritt fra USA til Norge ;e
Noen steder der borte sender de ikke utenlands selv om de får penger for det også...så watch out!
Ville overrasket meg også...
Måtte betale 35$ (ca. 200.- kr.) da jeg kjøpte RevPack Excursion for kort tid tilbake. Og den pakka veide ikke mer enn drøye 3 kg...
Likevel ble totalprisen akseptabel.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev: Noen steder der borte sender de ikke utenlands selv om de får penger for det også...så watch out!

Takker for advarsel. Nå har jeg fått melding fra http://www.usps.com/" onclick="window.open(this.href);return false; om at pakken er sendt, så de sender i alle fall pakker når de får penger. Og veltebøylen er rimeligere en hva jeg må betale her i landet, selv når fraktkostnader på ca 400 kr er regnet med..:-)

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Hva koster bøylene fra usa?
Fra tyskland koster motorvernbøyler til din sykkel 185.- euro med frakt.

:mc7
If it ain't broke, I'll break it.

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

ejs skrev::thumleft

Hva koster bøylene fra usa?
Fra tyskland koster motorvernbøyler til din sykkel 185.- euro med frakt.

:mc7
Prisen er avhengig av type motorvernbøyle. Jeg har sett motorvernbøyler på nettsider fra 1100 - 1700 NOK med frakt. Selv har jeg valgt den dyreste typen "fatbar Extreme 38mm" laget av Highway Hawk.

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:
Relax skrev: Noen steder der borte sender de ikke utenlands selv om de får penger for det også...så watch out!

Takker for advarsel. Nå har jeg fått melding fra http://www.usps.com/" onclick="window.open(this.href);return false; om at pakken er sendt, så de sender i alle fall pakker når de får penger. Og veltebøylen er rimeligere en hva jeg må betale her i landet, selv når fraktkostnader på ca 400 kr er regnet med..:-)

Det tracking nummeret USPS.com gir kan du også benytte på posten.no. Da kan du se nå pakken er "ankommet landed" ( norge) , "gått til fortolling" , "videresent" og "ankommet lokalt postkontor" Så du kan skrive ut fra nett og hente pakken før du har fått lapp i posten om at du har pakke ;e Min erfaring at pakker med USPS bruker ca 7-8 dager til Norge, dereter kan den henge litt i tollen, og deretter bruke en par dager til mitt postkontor ..

:)
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev: Det tracking nummeret USPS.com gir kan du også benytte på posten.no. Da kan du se nå pakken er "ankommet landed" ( norge) , "gått til fortolling" , "videresent" og "ankommet lokalt postkontor" Så du kan skrive ut fra nett og hente pakken før du har fått lapp i posten om at du har pakke ;e Min erfaring at pakker med USPS bruker ca 7-8 dager til Norge, dereter kan den henge litt i tollen, og deretter bruke en par dager til mitt postkontor ..

:)
Bilde

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Nå har jeg vært ute med kjøpefingeren igjen, og venter spent på ny sal til Silkesvarten (klikk på bildet for detaljer):

[img]http://www.cruisercustomizing.com/images/image_4745.jpg[/img]

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Lækker sofa, GV!!
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev:Lækker sofa, GV!!
Tusen takk, må jo ha noe godt å sitte på nordover (ca 600 mil t/r) til sommeren. Det enten jeg tar turen via "søta bror" eller om jeg blir med på mcsiden's Road-tripp 2011. Har lest kritikk på nettet av denne type seter/sal og de får stort sett svært god kritikk. Jeg gleder meg til å få tatt det i bruk... :thumleft

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:
Relax skrev:Lækker sofa, GV!!
Tusen takk, må jo ha noe godt å sitte på nordover (ca 600 mil t/r) til sommeren. Det enten jeg tar turen via "søta bror" eller om jeg blir med på mcsiden's Road-tripp 2011. Har lest kritikk på nettet av denne type seter/sal og de får stort sett svært god kritikk. Jeg gleder meg til å få tatt det i bruk... :thumleft

Blir sikkert bra ! :thumleft
Bl.a. ryggstøtte kan være behageøig på langturere ..

Selv har jeg satset på ekstra fothvilere forann og forlengere på fothvilere bak for å bedre sitteposisjoner,,
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev:
Selv har jeg satset på ekstra fothvilere forann og forlengere på fothvilere bak for å bedre sitteposisjoner,,
Hvordan ser det ut med forlengere på fothvilere bak, kan du gi meg noen link til bilde av det?

Brukeravatar
Relax

Legg inn av Relax »

Bilde

Forlengerne blir penest der man har eksospotte på begge sider ;)
Forlengerne gjør at madammen får beina ca 15 cm lavere, hvilket gjør at rompe og lår for en annen vinkel på sete. Dette gjør mye for behaget og blodomløpet osv.
Originalt er fothvileren monter over potten. Der setter man forlengeren og får fothvileren dermed lavere.
"Do the right thing"

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev: Forlengerne blir penest der man har eksospotte på begge sider ;)
Forlengerne gjør at madammen får beina ca 15 cm lavere, hvilket gjør at rompe og lår for en annen vinkel på sete. Dette gjør mye for behaget og blodomløpet osv.
Originalt er fothvileren monter over potten. Der setter man forlengeren og får fothvileren dermed lavere.
Potte på begge sider har jeg ikke..hihi - men ellers ser det smart ut. Nå var riktignok kona godt fornøyd med vinkel på rompe/lår når hun satt på Silkesvarten...hun klarer faktisk godt over 40 mil uten å klage. Noe helt annet en på Blåmann som vi måtte stoppe minst en gang i timen, gjerne hver halve time når vi hadde kjørt over 20 mil. Men, jeg likte løsningen din - så jeg skal se etter noe liknende til våren... :thumleft

Låst