Sånn er det bare

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av OleB »

AJ skrev:

Så lurte jeg på en ting av ren uvitenhet... :scratch

Dumt spørsmål muligens, men er det bru eller ferje her? (er lite kjent i området, er jeg redd... ):
Bru eller ferje.jpg
Det der må da virkelig være Oslofjord-tunellen ;e så det er hverken ferge eller bro :scratch
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Duville »

KentR skrev:
AJ skrev:Litt usikker på om jeg har tid til tur i dag...

Kikket likevel på turforslaget... 'dro' den litt nordover mot Lier og endte opp med denne ruta...:
----
Mest for å evt. slippe å reise helt til Kongsberg for å slenge meg med...

Så lurte jeg på en ting av ren uvitenhet... :scratch

Dumt spørsmål muligens, men er det bru eller ferje her? (er lite kjent i området, er jeg redd... ):
----
Tunnel som går over sundet der AJ, Oslofjordtunnelen :D
Må man så må man - siden jeg ikke blir med på tur

- så trodde jeg at tunell fra den ene siden av en fjord til den andre siden av en fjord gikk UNDER fjorden og ikke OVER fjorden.
Når veien går OVER fjorden så kalles det for en BRO
:-J :-J :-J :lol :lol :lol :lol :lol :lol
Den var god, var den ikke? litt tørr men likevel :lol :lol

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av OleB »

Særdeles hyggelig å få besøk av forumkompiser i dag :thumleft
AJ, Dexter, Gammelgutt og KentR kom innom på kaffe i ettermiddag (vel, seeen ettermiddag egentlig) etter å ha harry-handla litt i Sverige.

Er redd noen blir en smule fuktige på vei hjem, men får håpe det var verdt det allikevel ;e


Noen stemningsbilder:
[album]720[/album] [album]721[/album]
[album]722[/album] [album]723[/album]
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Online
mekkern
Innlegg: 7657
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Var det noen som sa fra på nettet når de skulle reise??? NEEEEEIDA...følg med på forumet my ass.. :[-(
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Du skrev da at du ikke kunne dra på formiddagen?. :-k

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

mekkern skrev:Var det noen som sa fra på nettet når de skulle reise??? NEEEEEIDA...følg med på forumet my ass.. :[-(
Uffda...
Ble nok litt klikk & forkiling akkurat der, gitt, selv om Dexter kom med denne meldinga kl. 11:32:
Dexter skrev:Neida, har ikke satt i marsj, men er klar nå. Måtte på lekebutikken å kjøpe no bursdagsgaver
...

Men vi snakket litt om dette hos OleB: hva med å få til en mer organisert tur grenselandområdet senere i sommer? Litt mer planlegging og klarere beskjeder og plutselig er vi mange flere på tur i Østfold, Strømstad, Dalarna-området \:D/

Ble en fin tur idag sammen med Gammelgutt, Dexter og KentR og hyggelig besøk hos OleB :thumleft

Ble regn på hjemturen og Oxford-støvlene jeg kjøpte i vinter og som skrøt på seg å være vanntette er verre enn mine gamle Askew støvler! Kjøpt i utlandet (England) så jeg gidder ikke reklamere på dem. Men all grunn til å advare mot Oxford BoneDry Boots! Disse er antakelig laget i Kina (=billig kvalitet) og er ikke vanntette!
Gode i go'vær, men ubrukbare i regn. Enkelt og greit.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Du blir vel ikke våt helt inn til bena (knoklene), så da er vel kanskje navnet riktig?. :-k

Online
mekkern
Innlegg: 7657
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av mekkern »

Har testet regndressen i kveld-Tørr.selv i 100+ i sprutregn-ikke dugg/innvendig vann på visiret. eller lekkasjer på C3n.
De billige Sinsalo støvlene tørre også, akkurat som når jeg spyler de rene med HTspyleren.
Nesten lyst til å teste langtur i regn når en har funnet ting som virker.. :lol
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38176
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av AJ »

Her bilde av fire MC'er i Strømstad som fint får plass på avmerket parkeringsplass for én bil :knegg
Parkeringsvennlige kjøyregreier disse motorsyklene, med andre ord :prf
Strømstad.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av KentR »

Duville skrev:
KentR skrev: ----
Tunnel som går over sundet der AJ, Oslofjordtunnelen :D
Må man så må man - siden jeg ikke blir med på tur

- så trodde jeg at tunell fra den ene siden av en fjord til den andre siden av en fjord gikk UNDER fjorden og ikke OVER fjorden.
Når veien går OVER fjorden så kalles det for en BRO
:-J :-J :-J :lol :lol :lol :lol :lol :lol
Den var god, var den ikke? litt tørr men likevel :lol :lol[/quote]

:lol :lol :lol :lol :lol
Jo er vel riktig det du påpeker her :thumleft ;e
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Brukeravatar
KentR
Innlegg: 84
Registrert: 30 mar 2010, 03:46
Motorsykkelen din: Suzuki GSX 1400k2
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av KentR »

AJ skrev:Her bilde av fire MC'er i Strømstad som fint får plass på avmerket parkeringsplass for én bil :knegg
Parkeringsvennlige kjøyregreier disse motorsyklene, med andre ord :prf
Ja hadde flere gjordt det hadde det ikke vært så trangt om plassen der heller :D
Stupid is what stupid does.
Life is not like a box of chocolate, its a bowl of jalapenos, what you do today may burn your ass tomorrow

Fritt etter forrest gump :-)

Gammelgutt

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Gammelgutt »

Vi ville vel ikke brukt mer parkeringsplass om alle fire hadde reist i en bil?. :scratch

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Dexter »

Gammelgutt skrev:Vi ville vel ikke brukt mer parkeringsplass om alle fire hadde reist i en bil?. :scratch
Nei, det er nok klart. Men dess færre kjøretøyer pr. person, dess mindre morro :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av RuneMC »

Ble en liten langtur idag - ca 55 mil... ble kanskje litt i lengste laget... men men... :D :prop:

Startet i 11-tiden med kurs nordover. Det var en fin dag på Tyrifjorden og så noen som kjørte vannski.
[album]731[/album]

Et langt hopp framover... og et stykke nordover fra Beitostølen.... burdte vel egentlig tatt bilde av Båtskaret, men svingende der er morsomme og det gikk i friskt tempo forbi tyske bobiler og danske sightseeing-turister i mindre men ikke raskere biler :knegg
[album]732[/album]
"No ser eg atter slike fjell og dalar..." Fantastisk utsikt her i "indrefileten" av Jotunheimen...
[album]733[/album]
Dagens mål Gjendesheim !
[album]734[/album]Her ser vi innover Gjendevannet med noen tilfeldige turister benket på siden...
For den som er interessert i å kombinere MC-turen med en tur over Besseggen så er dette fullt mulig å få til på en dag. Isåfall bør man ankomme i god tid før siste båt til Memurubu som går 14:25 slik at man får tid til å parkere, kle seg om og evt kjøpe med masse drikke. Båten ankommer da Memurubu kl 15:00 og man kan gå Besseggen tilbake til parkeringen på 5-7 timer. Sist jeg gikk, for tre år siden, tok det 7 timer fordi jeg fikk krampe i begge bein etter pause ved foten av Besseggen. Men yngre/mer veltrente folk går den helt uproblematisk på 5 timer eller mindre. Men ambisjonene mine idag var ikke dette... kun å teste turen på MC og se om det er mulig... tror jeg må trene litt i forkant isåfall :-J
[album]735[/album]Gjendine er en av båtene som frakter turister
[album]736[/album][album]737[/album] Her har tilbaketuren begynt etter en is og kaffe på Gjendesheim. Dette er Maurvangen rett ved avkjøringen til Gjendesheim - flott farge på vannet! Og selvfølgelig bilde av sykkelen ved skilt som bevis :-)
[album]741[/album]Utsikt fra litt under Vargbakken utsiktspunkt (det var totalt pakket med biler, så bra jeg stoppet her istedenfor)
[album]739[/album]En kjapp stopp på høyfjellet for å innta litt medbrakt proviant og en Mocca iskaffe
[album]738[/album]Det var endel MC'er på tur - her fra utsiktspunktet som ser utover Jotunheimvegen
[album]740[/album]Et stykke sør for Fagernes er det skiltet til Austsidevegen, så prøvde dette som et alternativ til E16. Den var ganske så trivelig, slik eldre type 1 og 1/2 bilbredde, litt småhumpete her og der, men definitivt mer å se enn langs E16. OG det beste var at jeg ikke møtte en eneste bil (!) Her fra elva Begna som gikk rett på nedsiden av en liten lomme jeg stoppet på...

Resten av veien hjem ble mest transport-etappe - avhjulpet av gamleveien (Nes i Hole og deretter Skaret). Pass på sauer langs veien fra Skaret til Sylling... de hvite ulldottene er sluppet fri på grøfte-beite!
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har du vært på tur i dag - og skal kanskje i morra

Legg inn av Globe »

Flotte bilder :=D> :=D>

550 km, ja det er en skikkelig dagstur det :thumleft

Svar