Ducati Scrambler 2015

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Vil bare informere deg om at disse magnetene på tankvesken VIL gi deg riper i tanken på sikt. Noen magneter er såpass sterke at hvis du glipper dem så slår dem mot tanken og lager bulk. Får du ikke noe easylock system til denne?
Etter min mening så tror jeg heller jeg hadde satset på Kriega tenkveske hvis du ikke finner noen med Easylock. Kriega ser litt "røffere" ut i mine øyne og kler en slik sykkel bedre. :thumleft
Leste et forslag om å beskytte tanken med antisklimatte. Den vil neppe beskytte mot bulk som du nevner, men hjelper forhåpentligvis mot riper. Se bilde. Ducati har ikke meg bekjent komt med originalt Easylock-utstyr til Scrambler enda.

Blir ikke å montere tankbag selv, da jeg synes det ødelegger litt av sjarmen med å kjøre sykkel. Jeg ser absolutt nytteverdien, men prioriterer heller frihetsfølelsen av å ha det åpent mellom meg og styret. Er det noe jeg må ha i umiddelbar nærhet under kjøreturen putter jeg det heller i rumpetaska. Bildene er publisert for å vise til andre som vurderer tankbag.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:Vil bare informere deg om at disse magnetene på tankvesken VIL gi deg riper i tanken på sikt. Noen magneter er såpass sterke at hvis du glipper dem så slår dem mot tanken og lager bulk. Får du ikke noe easylock system til denne?
Etter min mening så tror jeg heller jeg hadde satset på Kriega tenkveske hvis du ikke finner noen med Easylock. Kriega ser litt "røffere" ut i mine øyne og kler en slik sykkel bedre. :thumleft
Leste et forslag om å beskytte tanken med antisklimatte. Den vil neppe beskytte mot bulk som du nevner, men hjelper forhåpentligvis mot riper. Se bilde. Ducati har ikke meg bekjent komt med originalt Easylock-utstyr til Scrambler enda.

Blir ikke å montere tankbag selv, da jeg synes det ødelegger litt av sjarmen med å kjøre sykkel. Jeg ser absolutt nytteverdien, men prioriterer heller frihetsfølelsen av å ha det åpent mellom meg og styret. Er det noe jeg må ha i umiddelbar nærhet under kjøreturen putter jeg det heller i rumpetaska. Bildene er publisert for å vise til andre som vurderer tankbag.
Problemet med antisklimatte er at det skaper et ganske tykt lag mellom tanken og magneten slik at magneten kanskje ikke får godt nok feste...?

Uansett så vil du få riper i tanken på sikt når noe skal ligge der fast, selv om det er en antiskli matte som i teorien ikke beveger seg. Det forutsetter at tanken er 100% ren når man legger den på etc.

Tankvesken er rett og slett helt uunværlig for min del. Den har jeg med meg stort sett hele tiden. Da kan jeg kjøre innom butikken og handle litt småtteri sånn på sparket. Skal du på langtur og bli bort en ukes tid, så tror jeg du trenger den plassen du kan få, avhengig av turens mål så klart. GPS/Mobiltelefon/laptop/iPad etc. inkludert ladere batteribanker tar en del plass og det er før jeg har tatt med klær og andre ting. Skal du feks. ha med deg en regndress så tar jo også denne en del plass. Uten tankveske så må du evt. kompensere med mer lagring bak på sykkelen.

men så klart, jeg vet ikke hva slags turer du forestiller deg du skal på. Jeg drar til familien min i Molde en gang i året og da må jeg ha med meg skift for en uke. Siden det også er beregnet en tur ut på Moldejazz'en så er det også nødvendig med et sett med penklær ala dressjakke, pensko etc. Jeg har prøvepakket hjemme flere ganger og til mitt bruk har jeg funnet ut at 90-liter absolutt ikke blir for lite. 20-liter i tankvesken og 70-liter i Kriegaveskene bak. I tillegg til dette kan jeg også få med meg et lite telt hvis det skulel bli ønskelig en vakker dag. Men da begynner det å bli mye bagasje bak på sykkelen...

Men som sagt, det kan være at du har andre behov :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Mange gode argument for tankbag der. :-)

Blir neppe å dra med meg all verdens på MC-tur. Klarer meg fint med kun håndbagasje til Thailand i 3 uker, og blir ikke borte så lenge i slengen på sykkel. Med rent undertøy og toalettsaker kommer man langt.

Første MC-sesong, så får kjenne litt på det etterhvert som en får mer erfaring. Tankbag er uansett ikke en option for meg. Tankstripe derimot :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:Mange gode argument for tankbag der. :-)

Blir neppe å dra med meg all verdens på MC-tur. Klarer meg fint med kun håndbagasje til Thailand i 3 uker, og blir ikke borte så lenge i slengen på sykkel. Med rent undertøy og toalettsaker kommer man langt.

Første MC-sesong, så får kjenne litt på det etterhvert som en får mer erfaring. Tankbag er uansett ikke en option for meg. Tankstripe derimot :knegg
Jeg trodde rett og slett du planla å kjøpe tankveske etter bilde på forrige side. Det var derfor jeg kom med en tilbakemelding rundt dette :redface

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Jeg trodde rett og slett du planla å kjøpe tankveske etter bilde på forrige side. Det var derfor jeg kom med en tilbakemelding rundt dette :redface
Har ikke planer om å kjøpe alt jeg legger ut. Da ville det blitt MANGE eksosanlegg i garasjen :P :p Kunne gjerne ordlagt meg bedre da jeg la det ut.. Beklager misforståelsen.

Formålet med Ducati Scrambler-tråden, er for meg å publisere det jeg finner av interessant stoff rundt nettopp Ducati Scrambler. Prøver å ha et litt mer objektivt syn her, vs på bloggen min. Men er ikke alltid like lett når det argumenteres for Kriega istedenfor originalt ekstrautstyr. Tipper både jeg og de som er interessert i tankbag til Scrambler lærer av det du skriver. Så du skal ha takk som deler av både erfaringer og personlige meninger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

At andre "lærer" så mye av det jeg skriver tviler jeg vel på da erfaringsgrunnlaget er ganske dårlig. men jeg skriver nå uansett om den lille erfaringen jeg har, så får det være opp til andre og bedømme, hehe.

men det er vel ikke lagt under en stol at de fleste her inne liker Kriega og det er vel gjerne en grunn til det. Hovedgrunnen er jo at disse veskene fra Kriega kan gå i arv samt passe på en nærmest hvilken som helst sykkel. I hovedsak så liker jeg å holde ting orginalt, men noen ganger så kan man skeie ut med en og annen "uorginal" dings og da synes jeg Kriega bør være en god kandidat :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Ducati Scrambler Full Throttle Termignoni lyd:

Etter hva jeg har forstått, har denne katalysator. Så Racing Termignonien låter nok betydelig bedre.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Cf3H3X4rKEg[/video]

Legger også ved bilde av Evotech sliders, sett litt fra avstand.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Jeg gjentar sikkert meg selv nå, og det er jo DU som skal ha sykkelen, men min mening er at denne sykkelen bør tas for det den er, nemlig en dritkul retro "cruiser" som også takler litt offroad kjøring etc. Å putte på racing parts på denne stemmer vertfall ikek helt i mitt hode.

Nei, jeg har ikke sagt at jeg tror du skal kjøpe dette selv om du la ut denne informasjon. Jeg bare kommenterer på generelt grunnlag! :prf

Blir spennende å se sykkelen din live snart nå. Da blir det Østfold tur på deg :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Jeg gjentar sikkert meg selv nå, og det er jo DU som skal ha sykkelen, men min mening er at denne sykkelen bør tas for det den er, nemlig en dritkul retro "cruiser" som også takler litt offroad kjøring etc. Å putte på racing parts på denne stemmer vertfall ikek helt i mitt hode.

Nei, jeg har ikke sagt at jeg tror du skal kjøpe dette selv om du la ut denne informasjon. Jeg bare kommenterer på generelt grunnlag! :prf

Blir spennende å se sykkelen din live snart nå. Da blir det Østfold tur på deg :thumleft
Hehe, det var voldsomt som du var på at jeg ikke må montere ekstrautstyr.

Vet du bare mener godt med det Bjerknez, men som du skriver er det min sykkel. På et generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å være mer forsiktig med å uttrykke hva du synes er stygt på andre sine sykler, med mindre de spør om det. Ros har folk sjeldent noe imot. Men å gi folk dårlig samvittighet for å ville montere noe de synes er tøft, ved å presisere gang på gang at détte mener du er stygt, synes jeg er slemt.

Husk at ikke alle nødvendigvis har like høy selvtillitt hva gjelder sterke personlige meninger angående utseende på sykler som deg. Med så mye fokus på utseende det er i media i dag, er det lett for å bli såret dersom noen misliker det en kjører rundt på. Det kan også resultere i at folk vegrer seg for å kjøpe en bestemt type sykkel de liker, nettopp fordi noen de ser opp til har uttrykt at de misliker denne.

Ta et annet eksempel. Damer. Vi kan like og mislike hver vår dame i en bar, men begge damene kan være fine på sin måte. En behøver nødvendigvis ikke slenge drit om dama en liker minst for det. Og spesielt ikke dersom du vet kompisen din liker henne. Misforstå meg rett. Synes bare det er i overkant å si hva andre ikke skal montere på sykkelen bare fordi du ikke synes noe om det.

Nå er Scrambleren også designet for å montere masse ekstrautstyr på, og modifisere alt etter hva eier føler for. Nesten så jeg mister lysten på å legge ut bilder på forumet, i frykt for kommentarer hvor stygg den ble etter jeg har endret utseendet på den. Ikke meningen å starte en krangel. Måtte bare få ut litt steam. Jeg vet det er et diskusjonsforum hvor det er normalt å komme med egne meninger. Men det er lov å bruke hodet før en kommer med negative uttalelser om andre sine sykler/planer.

Det er for meg likegyldig om du svarer på tiltale, for jeg har fortsatt ikke planer om å montere sliders. Bare en vennlig heads up at en bør tenke før en skriver noe negativt. Med mindre en ønsker et forum kun bestående av medlemmer med spisse albuer.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Orion skrev:
Bjerknez skrev:Jeg gjentar sikkert meg selv nå, og det er jo DU som skal ha sykkelen, men min mening er at denne sykkelen bør tas for det den er, nemlig en dritkul retro "cruiser" som også takler litt offroad kjøring etc. Å putte på racing parts på denne stemmer vertfall ikek helt i mitt hode.

Nei, jeg har ikke sagt at jeg tror du skal kjøpe dette selv om du la ut denne informasjon. Jeg bare kommenterer på generelt grunnlag! :prf

Blir spennende å se sykkelen din live snart nå. Da blir det Østfold tur på deg :thumleft
Hehe, det var voldsomt som du var på at jeg ikke må montere ekstrautstyr.

Vet du bare mener godt med det Bjerknez, men som du skriver er det min sykkel. På et generelt grunnlag vil jeg anbefale deg å være mer forsiktig med å uttrykke hva du synes er stygt på andre sine sykler, med mindre de spør om det. Ros har folk sjeldent noe imot. Men å gi folk dårlig samvittighet for å ville montere noe de synes er tøft, ved å presisere gang på gang at détte mener du er stygt, synes jeg er slemt.

Husk at ikke alle nødvendigvis har like høy selvtillitt hva gjelder sterke personlige meninger angående utseende på sykler som deg. Med så mye fokus på utseende det er i media i dag, er det lett for å bli såret dersom noen misliker det en kjører rundt på. Det kan også resultere i at folk vegrer seg for å kjøpe en bestemt type sykkel de liker, nettopp fordi noen de ser opp til har uttrykt at de misliker denne.

Ta et annet eksempel. Damer. Vi kan like og mislike hver vår dame i en bar, men begge damene kan være fine på sin måte. En behøver nødvendigvis ikke slenge drit om dama en liker minst for det. Og spesielt ikke dersom du vet kompisen din liker henne. Misforstå meg rett. Synes bare det er i overkant å si hva andre ikke skal montere på sykkelen bare fordi du ikke synes noe om det.

Nå er Scrambleren også designet for å montere masse ekstrautstyr på, og modifisere alt etter hva eier føler for. Nesten så jeg mister lysten på å legge ut bilder på forumet, i frykt for kommentarer hvor stygg den ble etter jeg har endret utseendet på den. Ikke meningen å starte en krangel. Måtte bare få ut litt steam. Jeg vet det er et diskusjonsforum hvor det er normalt å komme med egne meninger. Men det er lov å bruke hodet før en kommer med negative uttalelser om andre sine sykler/planer.

Det er for meg likegyldig om du svarer på tiltale, for jeg har fortsatt ikke planer om å montere sliders. Bare en vennlig heads up at en bør tenke før en skriver noe negativt. Med mindre en ønsker et forum kun bestående av medlemmer med spisse albuer.
For det første så beklager jeg virkelig hvis det er slik du føler det. Ja, jeg har mange sterke meninger (det har jeg alltid hatt, på godt og vondt). Det er vel både min sterke samt min svake side, avhengig av hvem som leser det. Mange har sagt sin ærlige mening om hva dem synes om Street Triplen også og jeg har overhodet ingenting i mot å treffe disse meneskene i virkeligheten i frykt for at dem skal si noe "dritt" om sykkelen min. Det har vel kanskje litt med at jeg har stor selvtillitt med tanke på valget av sykkel jeg har tatt.

Cruiseren jeg hadde var jo heller ikke en sykkel som så veldig mange andre hadde. (faktisk ingen på dette forumet så vidt jeg vet). Men med litt selvironi hvor jeg kaldte den for "slagskip" etc. når jeg kjørte ammens med andre hadde jeg. Jeg tok sykkelen for det den var, ikke noe annet.

Jeg har ikke noe i mot ekstrautstyr på sykler, heller ikke på din. Snarere tvert i mot, men jeg synes denne Scrambleren et såpass kult konsept at jeg ikke ville montert på noe annet enn det som var orginalt, kanskje untatt Kriega løsningen. Men det er MIN mening. MIN mening bør jo i utgangspunktet ikke du bry deg noe som helst om. Jeg kommer med meninger om Scrambler i en post som handler om nettopp Scrambler. Jeg er ikke en person som kun liker å svare i de trådene hvor man ene og alene sier noe som KUN er positivt i forhold til trådstarters synspunkter.

Men når det er sagt så er jeg ikke noe mindre "rasshøl" enn at jeg tar hintet, så jeg skal gjøre et unntak og ikke komme med flere innlegg i denne tråden. Igjen, så beklager jeg hvis mine tilbakemeldinger gjør deg usikker på eget sykkelvalg og eller ettermontering av "feil" ekstrautstyr.

Så da foreslår jeg vi begraver "stridsøksen" med en manneklem. Vertfall intet vondt ment fra min side, for ærlig talt så liker jeg denen Scrambleren samt konseptet veldig godt og jeg gleder meg til å se deg sitte på sykkelen å glise fra øre til øre. jeg kjenner nemlig følelsen og den er ubeskrivelig, uavhengig av hvilket ekrtrautstyr man har påmontert :m

EDIT:
Må bare si at jeg synes vi uansett må ta en Østfoldtur snart. Er ikke alltid man får riktig inntrykk av personer via et forum og jeg skal love deg på tro og ære at jeg aldri kommer til å disse sykkelen når vi evt. møtes. For da har du jo allerede tatt ditt valg og bevist at det er SLIK du vil ha sykkelen. Da har ikke jeg noe behov for å disse sykkelen ytterligere hvis jeg føler for det. DET er slemt! :[-X

Jeg spanderer en kaffe og en vaffel på deg på Høk en vakker dag og da tar vi en prat om løst og fast :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:For det første så beklager jeg virkelig hvis det er slik du føler det. Ja, jeg har mange sterke meninger (det har jeg alltid hatt, på godt og vondt). Det er vel både min sterke samt min svake side, avhengig av hvem som leser det. Mange har sagt sin ærlige mening om hva dem synes om Street Triplen også og jeg har overhodet ingenting i mot å treffe disse meneskene i virkeligheten i frykt for at dem skal si noe "dritt" om sykkelen min. Det har vel kanskje litt med at jeg har stor selvtillitt med tanke på valget av sykkel jeg har tatt.

Cruiseren jeg hadde var jo heller ikke en sykkel som så veldig mange andre hadde. (faktisk ingen på dette forumet så vidt jeg vet). Men med litt selvironi hvor jeg kaldte den for "slagskip" etc. når jeg kjørte ammens med andre hadde jeg. Jeg tok sykkelen for det den var, ikke noe annet.

Jeg har ikke noe i mot ekstrautstyr på sykler, heller ikke på din. Snarere tvert i mot, men jeg synes denne Scrambleren et såpass kult konsept at jeg ikke ville montert på noe annet enn det som var orginalt, kanskje untatt Kriega løsningen. Men det er MIN mening. MIN mening bør jo i utgangspunktet ikke du bry deg noe som helst om. Jeg kommer med meninger om Scrambler i en post som handler om nettopp Scrambler. Jeg er ikke en person som kun liker å svare i de trådene hvor man ene og alene sier noe som KUN er positivt i forhold til trådstarters synspunkter.

Men når det er sagt så er jeg ikke noe mindre "rasshøl" enn at jeg tar hintet, så jeg skal gjøre et unntak og ikke komme med flere innlegg i denne tråden. Igjen, så beklager jeg hvis mine tilbakemeldinger gjør deg usikker på eget sykkelvalg og eller ettermontering av "feil" ekstrautstyr.

Så da foreslår jeg vi begraver "stridsøksen" med en manneklem. Vertfall intet vondt ment fra min side, for ærlig talt så liker jeg denen Scrambleren samt konseptet veldig godt og jeg gleder meg til å se deg sitte på sykkelen å glise fra øre til øre. jeg kjenner nemlig følelsen og den er ubeskrivelig, uavhengig av hvilket ekrtrautstyr man har påmontert :m
Gjerne jeg som er ekstra mottakelig for andre sine meninger hva gjelder ting jeg eier.

Ønsker ikke du skal slutte å svare i tråden for det. Da er det bedre at jeg slutter å oppdatere.

Uansett: Manneklem accepted, and life goes on. End of discussion. :prf

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23142
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Bjerknez »

Måtte bare svare på denne:

Jeg insisterer at du skal fortsette og poste i denne tråden, for jeg vil gjerne lese mer om denne Scrambleren over en kaffekopp om morgenen. Jeg har overhodet intet stort behov for å svare av den grunn, så jeg skal holde meg borte Orion :thumleft
Jeg vender ikke ryggen til tråden med et surt blikk, men i steden så gir jeg deg en iskald halvliter før jeg går :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

Bjerknez skrev:Måtte bare svare på denne:

Jeg insisterer at du skal fortsette og poste i denne tråden, for jeg vil gjerne lese mer om denne Scrambleren over en kaffekopp om morgenen. Jeg har overhodet intet stort behov for å svare av den grunn, så jeg skal holde meg borte Orion :thumleft
Jeg vender ikke ryggen til tråden med et surt blikk, men i steden så gir jeg deg en iskald halvliter før jeg går :thumleft
Haha, får komme med et siste svar jeg også før tråden vinkles inn på tema igjen.

Har bestemt meg for heller å legge ut Scrambler-stoffet på hjemmesida. Så slipper jeg fyre meg opp på grunn av andre sine meninger. Leste forøvrig editen din i forrige innlegg, og takker selvfølgelig ja til en vaffel og kaffe på Høk. Jeg er forsåvidt enig i at man ikke alltid får et riktig inntrykk av folk på et forum. Så skal bli spennende å se om du er like gal i virkeligheten som du gir uttrykk for på forumet. Edit: Ironi :lol

PS: Buksevann utgår. Og webadressen er fremdeles yellowthunder.no

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av LordShaft »

Orion, tidligere post lest 2 ganger og notert :thumleft

Men skuffelsen var å ta og føle på når det bare var en logo på siden.... når kan vi forvente at der blir mere innhold? Mener jeg leste at du hadde holdt på å mekke på siden siste tiden?

Note4

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Ducati Scrambler 2015

Legg inn av Orion »

LordShaft skrev:Orion, tidligere post lest 2 ganger og notert :thumleft

Men skuffelsen var å ta og føle på når det bare var en logo på siden.... når kan vi forvente at der blir mere innhold? Mener jeg leste at du hadde holdt på å mekke på siden siste tiden?

Note4
Det stemmer Lordshaft. :-) Innholdet kommer 1. april.

Står med liten skrift under logoen på hjemmesida. Skal fyre det opp noen skriftstørrelser, slik at eldre folk får det med seg også.. :roll

Hadde gjerne en dårlig dag i går. Beklager om noen ble brydd av opptøyene..

Svar