Har ikke blitt voldsomt lange turen i dag, men ble nåp vertfall 21 mil til sammen. 90 km til så kan jeg dra den til 9.000rpm :-)å
Fantastisk sykkel å kjøre, men samtidig veldig uvant. De dynamiske demperne er bare fantastiske. Man kjenner dem jobber over fartsdempere etc. Soft modus ga meg den mest riktige dempingen på vanlig vei. Jeg har ennå ikke kjent nåe spesielt forskjell på de forskjellige modusene, men nå har jeg heller ikke råkjørt så veldig. Krefter er det uansett nok av i bøtter og spann, uavhengig av hvilken modus man er i.
Motoren er helt rå og når jeg lå på E6 i sted så kjente jeg jo hvor mye mer krefter jeg hadde ved aksellerasjon i høyere hastigheter. Lyden liker jeg faktisk ganske godt og det var det siste jeg trodde jeg kom til å gjøre. Må være noe med potta til Tommas som gjorde at jeg ikke likte frekvensen på lyden tror jeg...?
Quickshift har jeg brukt en del i dag og det er nok noe jeg må bli vant til. Føles ikke helt naturlig ut ennå. Girshalteren er også hakket for hard når jeg girer med quickshift. Merket jeg fikk litt tendenser til gnagsår. Speilene kan man faktisk justere inn langt lettere og fungerer bedre på BMW'en. Bremsene er hakket bedre på BMW'en, men disse var ikke dårlige på Streeten heller.
Så hva er bedre på Street Triplen?
- Girkassen. Mye mer smooth på Streeten.
- Balansen. Streeten er langt mer leken og svingvillig
- Salen var mye bedre (men denne kan jo så klart byttes)
- Lyden var bedre. Den er også bra på BMW'en, men på en annen måte.
Alt i alt så er jeg veldig fornøyd. Ingen tvil om at det fortsatt var litt vemodig og kvitte meg med Street'en. Den føltes tryggere, mer raffinert og mer svingvillig. BMW'en er mer brutal. To forskjellige sykler som jeg liker på hver sin måte
Ingen ny sykkel uten bilder etc. så her kommer dem: