AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1604
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: AJ Arena...

Legg inn av Kjellrf »

gsx750_80 skrev: Det er få som kommer med feks folkevogner fra 60-tallet..
Jeg har kjørt ned til franskegrensa og tilbake med folkevogn fra 50-tallet, 30 hk ...
Og har hatt tur på Autobahn seinest i fjor ned til Frankfurt (Bad Camberg) med den. Normal marsjfart rundt 110 (105-115), det går faktisk ganske greit, da 120 er fartsgrensa mange steder, og 3 fils vei. Men speilene må brukes flittig.

Bilde fra turen i 2011, ned til Saarland ved franskegrensa, opp via Mosel til Bad Camberg (VW treff for de eldste VW som holdes hvert 4. år) og via Wolfsburg og hjem (1200 km i ett strekk).

Man får virkelig føle hvilket fremskritt det var å kunne kjøpe seg folkevogn på 50-tallet, mange kom jo nærmest fra hest og kjerre, mens man med bobla kunne kjøre gjennom (Vest)Tyskland på en (lang) dag.

Toppfart:
Bilde

Trist med avbrutt reise, AJ, god bedring og bedre lykke en annen gang :)
Har selv hatt adskillige timer på Autobahn på mc i regnvær, det verste var punktering kl 14 en lørdag i pøs regnvær...
Heldigvis funka punkteringsspray.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:Å kjøre i Tyskland har jeg alltid hatt for meg er triste saker. Har aldri vert der, men har for meg at det i hovedsak er et trist land å kjøre bil/MC i. Mye har nok Autostradaen skylden for. De fleste normale norske biler har vel uansett ikke noe å stille opp med der borte. Hvor artig er det å ligge i toppfart og suse nedover liksom...

Men er jo klar over at det også finnes andre veier, men har for meg at det ikke er så veldig mye spennende. Vertfall ike for oss MC folk. Selv om det helt åpenbart sikkert finnes unntak der også.

Ser frem til en uparfymert konklusjon AJ :knegg
Beklagelig at AJ fikk avbrutt turen, men han får ha lykke til med neste "omgang", enten turen går til Tyskland eller andre steder.

Vær og egne opplevelser kan naturligvis farge inntrykket av et land. Bjerknez synser i veg, uten å ha vært der.
Jeg har tatt mange turer til Tyskland, og synes det er svært mye flott natur, og utmerkede veger - enten man ferdes med bil eller mc. Det er også rimelig overnatting, mat og drikke å finne, sammenliknet med svært mange andre steder. Nordøstkysten av Tyskland kan anbefales, for eksempel. Sørlige deler er heller ikke å forakte, og autobahn kan man benytte for relativt rask transport (om det ikke er for mye kø), eller mindre veger kan benyttes. Disse er ofte svært idylliske.
Et innslag fra World's Greatest Motorcycle Rides med Henry Cole, fra Tyskland, finnes her:
https://www.youtube.com/watch?v=5Dend1Z8cco .
Tyskland har svært mye å by på for motorsyklister og andre.

Ellers kan det nevnes at "autostrada" ikke er en tysk benevnelse. Autobahn, derimot, er det. Flesteparten av norske biler er såpass nye at de godt klarer normale hastigheter på autobahn. Det er få som kommer med feks folkevogner fra 60-tallet.. De fleste norske biler kan nok ligge uanstrengt i hastigheter langt under egen toppfart, og fortsatt følge vanlig flyt på autobahn. Har feriert der med søkklastet 10-15 år gammel
japsebil for et par år siden. I 130 - 140 km/t flyter man i samme tempo som majoriteten av trafikken der nede. Ved feks 3 filer i hver retning kan man legge seg i en av de to langsomste filene, så slipper man ta hensyn til de som suser forbi i filen lengst til venstre. På enkelte strekninger er det en del som suser forbi i hastigheter godt over 200 km/t.
Min konklusjon: Mange fine veger i Tyskland, og slettes ikke noe grått og trist land. Heller ingen problemer å ta turen med vanlig, "norsk", familiebil. Ett råd, dog: Sjekk oljenivå hyppig, i alle fall i starten av turen, dersom du legger opp til å kjøre i vesentlig høyere hastigheter enn du normalt gjør hjemme. Forbruket kan i noen tilfeller bli overraskende høyt når kjøringen blir hardere enn normalt.
Ja, jeg synser i vei, akkurat som jeg også beskrev i posten, ved å si at jeg aldri har vert der :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Ingen vellykket Europa-tur på oss i år, altså...
Men siste kveld i Kiel bød på god pepperbiffmiddag ute på by'n med god rødvin til fra Montenegro og en slik på hotellrommet etterpå... :) :

Bilde

Så får vi se hva sesongen i år kan by på videre i de kommende to-tre månedene...
Hva neste år kan bringe av MC-gleder er det selvfølgelig altfor tidlig å å spekulere i.
Men at det blir en ny Europatur er vel tvilsomt...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Skjer ingen store ting på MC-fronten om dagen.
Etter at Europa-turen skar seg ble det på en måte en vakuum hvor interessen for MC var dalende noen dager...
Er nå i ferd med å ta seg opp igjen og håper på en god sensommersesong.

Kun noen få mils turer i nærområdet i dag, blant annet Bleiken med denne utsikten mot Randsfjorden:

Bilde

Mange artige småveier på Hadeland :thumleft .
Benyttet oss av noen andre senere på dagen da vi via omveier inntok søndagsmiddagen på Oldemors Karjol på Jevnaker.
Lenge siden sist vi var her og spiste. Ble Oldemorburger på meg og jeg kan helhjertet si at denne stiller de fleste andre veilangsburgere i skyggen. Noe også prisen forsåvidt gjør, men når man først får tallerken på bordet skjønner man hvorfor.

Alt i alt en trivelig MC-dag uten de store tingene å skrive hjem om.
Var for øvrig også flere MC-folk innom mens vi var der.
All grunn til å anbefale stedet :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
MGR1
Innlegg: 497
Registrert: 08 feb 2013, 16:40
Motorsykkelen din: AJS 500 twin 1955 - Aprilia Pegaso 650 1997
Sted: Norge

Re: AJ Arena...

Legg inn av MGR1 »

AJ skrev:Ingen vellykket Europa-tur på oss i år, altså...
Men siste kveld i Kiel bød på god pepperbiffmiddag ute på by'n med god rødvin til fra Montenegro og en slik på hotellrommet etterpå... :) :
...
Synd det ikke klaffet. Jeg dro fra Kiel til Oslo med samme ferja samme dag som du kom til Kiel ser det ut som. For meg var det avslutningen på (nok) en fantastisk tur i Tyskland, Italia og Østerrike, med bra vær stort sett hele veien. Det var andre lange Europaturen i år, men denne gangen med bil da. Men jeg koser meg like mye med bil som med sykkel, spesielt i Tyskland og på autobahnen :-). Tyskland er et utrolig fint ferieland, som mange nordmenn ikke har oppdaget. Faktisk den mest nitriste delen av turen er alltid Trondheim-Oslo og tilbake. Endeløse 50-60-70-80 soner, ispedd 30 og 40 :-(.

Jeg tror dette med autobahnkjøring er en vanesak. Jeg storkoser meg når autobahnen åpner seg og jeg ser det hvite skiltet med grå strek over :-), uansett hvilken sykkel jeg kjører. Det som er viktig er å sitte komfortabelt, og minimere støynivå og luftmotstand. Kåpefrie sykler er helt greit, men da begrenser hastigheten seg til ca. 140 på lengre strekk. Ørepropper er et must enten man har kåpe eller ikke, er min erfaring. En god hjelm har mye å si for luftmotstanden.

Det er litt flaks involvert når det gjelder kjøring i Europa seff, spesielt ift. været, men ellers kan man ta følgende forholdsregler:

* Unngå kjøring på fredager og søndager. Da drar tyskerne fra byene, og det er ofte køer, spesielt i ferietiden. Lørdager kan være greie.
* Det er ikke tungtrafikk i helgene, men desto flere personbiler, som kompenserer for dette ;-).
* Vår og høst er beste tidspunkter å reise på. Altså april - mai og slutten av august til slutten av september.
* Unngå vei 1 og vei 7, det er de mest trafikkerte. De siste årene har jeg valgt å kjøre via gamle øst-Tyskland. Flotte veier, lite trafikk, og rent :-). Anbefaler f.eks. vei 24 til/fra Berlin, 2 forbi Magdeburg, 14 forbi Saale/Leipzig, og 72/73 videre sørover.
* Det er lenger mellom bensinstasjonene i gamle øst-Tyskland, vær obs på det.
* Unngå B-veiene (som du tydeligvis har tatt) der de går parallelt med autobahnen. Disse vil være transportveier med mye tungtrafikk og vanskelige forbikjøringsmuligheter. Jeg unngår i hovedsak B-veiene, unntatt der hvor de er typiske sightseeing-veier, som i Rhin/Mosedalen områdene.
* Legg opp transportetapper på 4-500 km. Hvis man skal lenger bør man stå opp tidlig, eller kjøre sent. Før kl. 8 og etter kl. 17 er det flott på autobahnen. Sent på kvelden er det 'tomt' :-). Vær obs på dyr når det begynner å mørkne. Det er også mer insekter på kvelden.
* Jeg bestiller alltid overnattinger på forhånd, og kalkulerer ruta nøye. Sjekk på nettet hvor det er trafikk. F.eks. TomTom Mydrive webappen viser dette i realtime. Legg opp ruta hjemme utifra hvor det er mindre trafikk og veiarbeid. Jo mer jobb man legger i planleggingen, desto mer hassle unngår man på turen.
* Plotte inn alle bestemmelsessteder i GPS'en på forhånd.
* Jeg bestiller alle overnattinger via Booking.com, og velger fleksibilitet fremfor lavest pris. Da kan man kansellere inntil ett døgn på forhånd hvis ruta må gjøres om. Kontakt hotellet pr. e-post på forhånd, og få en tilbakemelding på at de har mottatt din bestilling, for sikkerhets skyld. Sjekk tilbakemeldingene som hotellet har fått nøye. Spesielt det med parkering pleier å være dårlig beskrevet i hotellets beskrivelse på Booking.com.
* Mange byer i Tyskland er flotte, og har interessante severdigheter. Noen byer er nitriste. Man bør holde seg unna storbyene i Ruhrområdet f.eks. Sjekk på de lokale turistsidene på forhånd.
* Mosel og Rhindalen har mye saktegående trafikk om sommeren.
* Mye trafikk og køer mellom Tyskland og Italia i juni/juli.
* Det er nå grensekontroll fra Østerrike til Tyskland, med køer.
* Det er veiarbeid mellom Kiel og Hamburg, til 2017. Unngå helger.
* Sikkerhetsmessig, utifra situasjonen i Europa, kan det være en fordel å holde seg unna storbyene, og spesielt sentrum rundt hovedjernbanestasjoner.

Tyskland er som sagt flott, hvis man gjør litt research. Jeg sikter spesielt mot gamle øst-Tyskland og Tjekkia de kommende årene. Hvem vet hvor lenge det varer, og vi fortsatt fritt og uten risiko kan kjøre i Europa? Jeg kan se en endring på de årene som jeg har kjørt nedover (første turen på egen hånd med MC var i 1989), og den demografiske utviklingen i vest gir en følelse av utrygghet, i motsetning til utviklingen i det 'gamle øst'. Nyt det så lenge det varer :-).

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Et veldig bra innlegg MGR1, med mye bra info om flere ting jeg ikke har tenkt på.
Her må jeg bare akke for at du tok deg tid til å skrive dette. Skal absolutt ta det meste av det du er inne på med i planleggingen til neste gang.
Igjen, takker så mye for god og nyttig info :thumleft :prf .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Har stukket av fra dagliliglivet noen dager og befinner meg akkurat nå på Solvang motell i Vangsnes der det er egen Fridtjov den frøkne park hvor en gigantisk statue av ham skuer utover Sognefjorden, hvor det nettopp passerte et cruiseskip, for øvrig..:
20160816_191529.jpg
Bilder av giganten Fridtjov kommer senere...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Fortsetter mot Flåm og Gol i morgen.
Er noen her inne i nærheten og ser denne KTM'en er det bare å ta kontakt :thumleft :
20160816_202917.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Dukket opp et par MCister her i Vangsnes nå mens jeg holder på med å spise trøndersoddmiddagen min :) :
20160816_205817.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

:sover Da går man til ro her i Vangsnes i Sognefjorden og gleder seg til nest siste etappe i AJ Prehøst Ego-Trip 2016 i morgen :) :sover .

Kommer flere bilder og turrereferat etter at jeg kommer hjem på torsdag:
20160816_221702.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Da har man innlosjert seg på hyggelige Solstad hotell i Gol, etter nok en strålende dag på fine veier :sunny: :prop: .
Bilder og litt tekst kommer senere i egen tråd i turreferat underforumet.
Reiser hjem i morgen og håper på like bra vær da.
Her et bilde fra Solstad hvor man stadig hører mye deilig motorsykkeldur. Mye MC trafikk forbi her. Så det er veldig tydelig at mange har benyttet seg av mulighetene med det flotte sesommerværet vi har hatt de siste to dagene.
20160817_185808.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena... Jobbreise til Italia...

Legg inn av AJ »

Da kan det se ut til at det kan bli en ny Europaturmulighet denne sesongen.
Akkurat nå tyder mye på at det kan bli en tur ned til 95 års jubileet til Motor Guzzi i Mandello del Lario sammen med en Guzzi entusiast her fra hjemdistriktet.
Det betyr at jeg også har fått go fra redaksjonen om å lage en eller flere saker fra turen :twothumbs: .

Avreise om en uke - om det blir noe av...

Har nettopp byttet olje og filter på sykkelen og i morgen blir det satt på nye Bridgestone Battlax A40 Adventure, selv om samme type dekk som sitter på sykkelen nå fortsatt har en antatt kjørelengde på tusen km igjen før de må byttes.
Greit å være på den sikre siden før høstsesongen starter - Europatur eller ikke... ;) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AlfaGuzzi
Innlegg: 65
Registrert: 16 okt 2013, 13:34
Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa

Re: AJ Arena... Jobbreise til Italia...

Legg inn av AlfaGuzzi »

AJ skrev:Da kan det se ut til at det kan bli en ny Europaturmulighet denne sesongen.
Akkurat nå tyder mye på at det kan bli en tur ned til 95 års jubileet til Motor Guzzi i Mandello del Lario sammen med en Guzzi entusiast her fra hjemdistriktet.
Det betyr at jeg også har fått go fra redaksjonen om å lage en eller flere saker fra turen :twothumbs: .

Avreise om en uke - om det blir noe av...

Har nettopp byttet olje og filter på sykkelen og i morgen blir det satt på nye Bridgestone Battlax A40 Adventure, selv om samme type dekk som sitter på sykkelen nå fortsatt har en antatt kjørelengde på tusen km igjen før de må byttes.
Greit å være på den sikre siden før høstsesongen starter - Europatur eller ikke... ;) .
Får håpe det blir noe av turen Anders. I så tilfelle god tur, også ta masse fine bilder, og gleder meg allerede til å lese om det i avisen.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: AJ Arena...

Legg inn av Jompa »

Bra at det ser ut til å bli tur allikevel!
De skrev at du har fått "go" fra redaksjonen, betaler avisa for turen?
I såfall er det kjempebra, når hele medianorge ser ut til å være i fritt fall.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: AJ Arena...

Legg inn av AJ »

Dette er en ferietur og ikke et avisoppdrag i utgangspunktet. Så turen dekkes av egen lomme. Men lager jeg saker fra turen så får jeg selvfølgelig betalt for disse.
Det er jo slik med lokalaviser, i hvert der jeg jobber, at man kun unntaksvis lager saker utenom det geografiske nedslagsfeltet.
Det forekommer selvfølgelig, men ikke ofte.

Men siden vi er to lokale som reiser med tilknytning til lokalavisen og den eneste motorsykkeleforhandleren i distriktet så gir redaksjonen "go" for at jeg lager en sak eller to fra turen og besøket på Moto Guzzi fabrikken. For det er dit vi skal, være med på å oppleve litt av hvordan Moto Guzzi feirere seg selv som 95-års jubilant :prop: :bb_p: :HB !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar