SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Geiroe »

Sakkle skrev: 02 nov 2019, 20:51
Snikendeugle skrev: 07 aug 2019, 19:41 Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane :P
Bane er en ting men på privat vei kreves vel akkurat de samme tingene som på offentlig vei...
I teorien ja :knegg
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Sakkle »

Geiroe skrev: 02 nov 2019, 20:57
Sakkle skrev: 02 nov 2019, 20:51
Snikendeugle skrev: 07 aug 2019, 19:41 Jeg snakker selvfølgelig om en sykkel som kun brukes på privat vei/bane :P
Bane er en ting men på privat vei kreves vel akkurat de samme tingene som på offentlig vei...
I teorien ja :knegg
Hehe... ja etter den teorien er jo alt lov da, inntil du blir tatt.

Så da er det bare å tut å kjør på offentlig vei og...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Bosted: Sandefjord

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Geiroe »

Ingen som bryr seg om privat vei, de har nok med å kjøre frem og tilbake i distriktet, som jo har blitt vel stort, så hvis ikke UP har kontroll på privat vei er det tut å kjør.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Sakkle »

Geiroe skrev: 02 nov 2019, 21:13 Ingen som bryr seg om privat vei, de har nok med å kjøre frem og tilbake i distriktet, som jo har blitt vel stort, så hvis ikke UP har kontroll på privat vei er det tut å kjør.
"Ingen bryr seg"... ok

Jeg driter forsåvidt i hva folk gjør så lenge det ikke går ut over meg eller andre, men dersom politiet på en eller annen måte finner ut av det risikerer du i alle fall straff. Så får man ta den risikoen om man har lyst til det.
Sist redigert av Sakkle den 04 nov 2019, 16:16, redigert 1 gang totalt.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Snikendeugle »

FredrikE24 skrev: 02 nov 2019, 18:42 At ikke flere kjører moped i Oslo er for meg en gåte.
Helt klart. Det dras litt sakte fra grønt lys, men fremdeles mye raskere enn hva de fleste trege bilister gjør.

Jeg merket litt slakk i bakhjulet i går (i rotasjonen, ikke sideveis). Nå er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer på scootere, men det er vel muligens et gåent lager her går jeg ut i fra?
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Rune75 »

Snikendeugle skrev: 04 nov 2019, 09:46

Jeg merket litt slakk i bakhjulet i går (i rotasjonen, ikke sideveis). Nå er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer på scootere, men det er vel muligens et gåent lager her går jeg ut i fra?
Litt slakk i rotasjonsretningen er normalt på scootere. Akkurat som på en bil når det ene hjulet er jekket opp.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Snikendeugle »

Rune75 skrev: 04 nov 2019, 10:43
Snikendeugle skrev: 04 nov 2019, 09:46

Jeg merket litt slakk i bakhjulet i går (i rotasjonen, ikke sideveis). Nå er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer på scootere, men det er vel muligens et gåent lager her går jeg ut i fra?
Litt slakk i rotasjonsretningen er normalt på scootere. Akkurat som på en bil når det ene hjulet er jekket opp.
Hmm ja, men det skal vel ikke "klunke" ved gasspådrag? Virker litt i overkant slakt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Rune75 »

Snikendeugle skrev: 04 nov 2019, 11:40
Rune75 skrev: 04 nov 2019, 10:43
Snikendeugle skrev: 04 nov 2019, 09:46

Jeg merket litt slakk i bakhjulet i går (i rotasjonen, ikke sideveis). Nå er jeg litt usikker på hvordan dette fungerer på scootere, men det er vel muligens et gåent lager her går jeg ut i fra?
Litt slakk i rotasjonsretningen er normalt på scootere. Akkurat som på en bil når det ene hjulet er jekket opp.
Hmm ja, men det skal vel ikke "klunke" ved gasspådrag? Virker litt i overkant slakt.
Nei absolutt ikke. Hvis du merker slakk når du kjører er det for mye. Men hvis du holder tak i dekket og rugger hjulet frem og tilbake så er det normalt med slakk og klunkelyd.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av Snikendeugle »

Skjønner! Da er det nok altfor mye slakk nå :)
Jeg får demontere litt i vinter og se på hva som kan gjøres. Terskelen for å skru litt selv er ikke så høy når kjøretøyet er såppass billig. Da tar jeg meg råd til å prøve og feile litt selv, hehe.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 5032
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Bosted: Nordre Follo

Re: SneakyOwl log - Ny fartsdemon av en doning

Legg inn av FredrikE24 »

Litt slakk er vel OK. Sitter jo en variator med en reim mellom motor og bakhjul der på en eller annen finurlig måte.
Er nok ikke helt "koblet" som på en sykkel med girkasse. Så det vil sikkert føles merkelig å rotere bakhjul fremover/bakover.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Snikendeugle »

Snikendeugle skrev: 15 okt 2019, 08:44 Sykkel ble over helgen vasket og "stuet bort" under trekk i garasjen for sesongen. Jeg begikk meg også på en tilsynelatende veldig rask jobb med å bytte ut SC-Project titaniumsrøret til eksospotten med det nye jeg bestilte tidligere via JanK på forumet. Dette røret er lenger enn det som fulgte med sykkelen og plasserer eksospotten høyere opp mot halen på sykkelen og blir dermed seendes mer lik ut som WSBK løps-syklene til MV Agusta Reparto Corse :) Dyr kosmetikk!

En jobb på maks 15 minutter ble til en uferdig jobb på underkant av to timer på grunn av en mutter som var helt umulig å få av fra eksospotte-braketten. Her må det nok forsøkes med varmebehandling av mutteren. Inntil videre står sykkelen parkert uten eksospotte.

20191013_154318.jpg

20191013_154041.jpg
Jeg fikk endelig karret meg til å få av mutteren jeg slet med sist. Etter en god del WD40, varmebehandling og veldig mye banning så fikk jeg den omsider av og kunne endelig forsøke å montere det nye eksosrøret.
Resultatet så i utgangspunktet veldig bra ut ved første øyekast! Jeg digger at linjene på sykkelen føles mer komplette med eksospotten i "high-mount" posisjon!

Bilde

Bilde


Ved nærmere titt så jeg at monteringen ikke ble optimal. Det ble et altfor skeivt press på eksospotte-bøylen, noe som gjorde at bøylen ikke satt direkte på potten, men litt skeivt slik at den på hver side gnagde seg godt på karbonfiberen. Ikke spesielt gunstig.
Etter et par timer med forsøk på å justere i alle mulige ledd så måtte jeg gi opp. Jeg tror den rett og slett ikke vil passe perfekt slik den er nå.
Det virker som om festet fra SC-Project helt på enden der den skal treffe bøylen vrir seg litt for mye ut fra sykkelen, noe som skaper den rare fleksen i bøylen. Jeg kan godt mistenke produksjonsfeil, men jeg tror ikke jeg kommer noen vei med det, med tanke på at SC-Project var usikre på om kombinasjonen av eksospotten+bøyle ville fungere. High-mount røret og festeanordning hører i utgangspunktet sammen med en eksospotte som ikke bruker bøyle, men som ser helt lik ut ellers.

Jeg tenker å prøve med et gummi-stykke som skiver mellom festeanordning og bøyle, for å tillate mer fleks uten å tvinge bøylen i en annen posisjon.
Om det ikke fungerer kan det vurderes å få festeanordningen bøyd noen få millimeter innover. Hvor kan slikt gjøres tro?
Bildet under viser optimal bøyleposisjon opp mot festeanordningens posisjon.

Bilde

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Ikke alltid så enkelt... Nytt titanium eksosrør

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg er verdens tregeste på å ferdigstille "mc-mekking", men den nye eksosen (dvs. nye high-mount-røret) ble endelig prøvekjørt for litt siden.
Ingen forskjell i ytelsen, muligens en anelse høyere opplevd lyd fordi den nå sitter høyere opp. Utseendet er i hvert fall mye bedre nå, som om ikke sykkelen var ok snasen fra før :D

Veldig dårlig telefonbilde fra garasjen. Det må nok ut og photoshootes litt igjen snart :prf
Snapchat-1043606853.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Legg inn av Bjerknez »

Meget snasen sykkel dette! :thumleft :thumleft

kgjersda
Innlegg: 671
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: .
Bosted: Ukraina

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Legg inn av kgjersda »

Flott sykkel som alltid! Hadde håpet at vi kunne møtest igjen på kurs i år også, men det ser nok til å utgå både av korona og gravid kone :D

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle »

kgjersda skrev: 22 apr 2020, 09:36 Flott sykkel som alltid! Hadde håpet at vi kunne møtest igjen på kurs i år også, men det ser nok til å utgå både av korona og gravid kone :D
Ja det spøker nok litt for Rudskogen-eventyrene i år, men håper det blir noen i løpet av sen-sommeren i det minste :) Gratulerer forresten :vs
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 740
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Bosted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av JanK »

Snikendeugle skrev: 08 jan 2020, 21:57
Bilde
Vet ikke om du fikk orden på dette, eller hva du mente med bildet over, men begge deler av bøylen skal bak braketten, ikke en del på hver side av braketten.
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av AJ »

JanK skrev: 22 apr 2020, 16:21
Snikendeugle skrev: 08 jan 2020, 21:57
Bilde
Vet ikke om du fikk orden på dette, eller hva du mente med bildet over, men begge deler av bøylen skal bak braketten, ikke en del på hver side av braketten.
Høres rimelig ut.
Rart om en produsent som SC Project lager noe som er så dårlig tilpasset som på bildet.
Jeg vil tro dette blir seende langt mer riktig ut med begge festebøylene på samme side bak braketten.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle »

Haha! Hmm, ja kanskje jeg rett og slett har driti meg ut på dette? Jeg mener jeg forsøkte det også, men skal teste neste gang. Jeg "løste det" ok nok ved å legge litt gummi på innersiden, hver side av braketten. Det er fremdeles litt skeivhet i braketten slik det er festet nå, men ikke ille nok til at jeg tror det utgjør noen skade i karbonfiberet slik det gjorde fra bildet over.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg ble litt Dave Moss-inspirert i dag og prøvde endelig å justere litt på demperne både foran og bak.
Det første jeg fant ut var at oppsettet var heelt ulikt det som var spesifisert i manualen for både "road" og "race".

Etter å ha satt alt til "Road"-innstillingene først merket jeg ganske fort at fronten føltes mer presis, men alt ble også mer stivt med tanke på dårlig veidekke. Spesielt bakdemperen må jeg bruke mer tid på å finne riktige innstillinger for. Denne liker virkelig ikke dårlige veier (aldri gjort). Kombinér det med den litt sketchy gassen på lave turtall i byen med ræva vei og det blir fort mye "hikke-kjøring".
Her blir det nok ordnings etterhvert med et helt custom tunet mapping og benking hos noen som kan det i år.

På bra underlag og med litt fart har sykkelen alltid føltes nydelig ut. Dette ble enda mer forbedret med front-feelingen jeg fikk nå.
Her er det mye å teste og justere som jeg bør sette av en hel dag til for å eksperimentere med.

EDIT:
Jeg innser nå etter enda mer Dave Moss-videotitting at "3 turns" betyr 3 fulle runder på justeringene for F3-en, ikke tre havle runder. Det forklarer nok fort hvorfor jeg oppfattet sykkelen som veldig stiv i "road"-innstillinger.
Jeg googlet litt kjapt på dette når jeg holdt på og kom frem til litt ulike svar. Heldigvis for meg så er det en F3 Moss bruker i eksempelvideoen sin :D https://davemosstuning.com/2-clicks-out ... rns-faces/
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

Ryker på en aldri så liten kveldssmell nå : )

https://shop.officineitalianezard.it/en ... st-zard-3/
+
https://www.ecustudio.com/bikes/MV/F3.html#!/
Jeg blir å booke time(r) hos Klev Tuning for bistand til å mappe sykkelen til perfeksjon med de nye delene.

Det blir også nytt luftilfter for å matche dette.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - Italian passion og annet styr

Legg inn av Snikendeugle »

JanK skrev: 22 apr 2020, 16:21 Vet ikke om du fikk orden på dette, eller hva du mente med bildet over, men begge deler av bøylen skal bak braketten, ikke en del på hver side av braketten.
AJ skrev: 22 apr 2020, 17:52 Høres rimelig ut.
Rart om en produsent som SC Project lager noe som er så dårlig tilpasset som på bildet.
Jeg vil tro dette blir seende langt mer riktig ut med begge festebøylene på samme side bak braketten.
Dere hadde selvfølgelig rett, selv om jeg mente å ha prøvd dette tidligere. ](*,) ](*,)
Ren flause fra min del. Braketten sitter mye bedre nå etter å ha gjort det riktig :twothumbs:
20200614_202905.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av mekkern »

passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

I går hentet jeg pakken fra ECU Studio. Bestilt på mandag fra Spania og henteklar på fredag kveld, ikke dårlig!
Det blir spennende å koble opp mot sykkelen for å se hva som kan gjøres. Det meste vil jeg nok overlate til noen med god tuning-erfaring, samt med muligheten til å benke sykkelen for å se de faktiske effektene av endringer som gjøres.
Listen over funksjoner er ikke rent kort!

https://www.ecustudio.com/bikes/MV/F3.html
ECU Reflash
ECU error codes clearing
Realtime log
Live data displayed on maps
Race features
Blip down shifting
Direct accelerator to throttle connection
Fast map switch
Tuneable maps
Ignition
Base and advanced timing
Temperature compensation
Idle ignition timing
Engine load and throttle opening
Engine Load to throttle opening
Intake Air Pressure to engine load
Accelerator position to engine load
Wide Open Throttle
Fueling
Base fuel map
Fuel trim
Compensations maps
Cranking
Cut Off
RPM Limiters
Settings
O2 sensor on/off
Exhaust valve on/off
Engine brake
Traction control
20200614_204003.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Snikendeugle den 14 jun 2020, 20:45, redigert 1 gang totalt.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av Snikendeugle »

mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Bosted: Kristiansand

Re: SneakyOwl log - MV F3 800 RC - Tuning på g

Legg inn av HeHy »

Snikendeugle skrev:
mekkern skrev: 14 jun 2020, 20:42 passet forran braketten også ser jeg.. ;) :prf
Hva mener du? :D
JanK sa at begge deler fra eksosholderen skulle bak braketten, ikke foran slik du har montert dem Bilde

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Svar