Takk for det Erik

Takk for det Erik
Takker for det, og tror det blir en stund til neste MC bytte nåGammelsmurfen skrev: 30 apr 2025, 22:40 Gratulerer med nok en ny MC! Var vel hallelujah-stemning oppe på Lunner og tenker jeg, selv om du varslet vel for noen dager siden at du vurderte å bytte. Sånn det er å pensjonere seg kanskje, noen pendler til Granca på vinteren mens andre planlegger MC for neste sesong
![]()
Takk for det Haakon, jeg håper i vert fall at jeg kan få tatt den i nærmere øyesyn, og muligens en prøvetur med en Stelvio.haakeik skrev: 30 apr 2025, 20:55 Gratulerer med ny Guzzi, Tore. Den er en av de fineste klassisk utseende mc`er som finnes i dag![]()
Bytter du Tigern til Stelvio v100 neste år?
Det er nok kun noen ytterst få av oss som tør å ta sjansen på tråkke utenfor opptråkkede og tildels nedslitte stier...Tore L skrev: 01 mai 2025, 15:56 Mange sykler på veiene i dag, men jeg klarte ikke å finne flere Guzzier som var å kjørte der jeg var.
Ja, dette er stilig når vi kan møtes med to blå V7'ere - du skulle ha blitt med i dag du også @dypen
Hadde vært hyggelig det men to avtaler i dag så var dagen over
Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind...Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg![]()
Det blåser katter her lenger opp på østlandet (oslo/akershus), bor på 250 moh og her røsker det godt i kastene.AJ skrev: 04 mai 2025, 12:48Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind...Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg![]()
![]()
Begynner å dra på seg noen km. nå, Guzzi'en.
'
12-13 grader og fint vær men, men det blåse jo litt. Fruen var på hytta i Skjeberg / Ullerøy og hun dro hjem pga for mye vind, så det er ikke helt vindstille her. Men da får en finne noen kjøreveier som det går bra å kjøre, merket ikke så mye til vinden egentlig når jeg kjørte.AJ skrev: 04 mai 2025, 12:48Heldig dere i Østfold. Her var det 2 grader i morges. Og kun 7 mens jeg skriver dette. Og mye kald vind...Tore L skrev: 04 mai 2025, 12:39 Fint kjøre vær i dag, er på en runde til Halden, Holtet, Halden, Fredrikstad og så tilbake til Sarpsborg![]()
![]()
Begynner å dra på seg noen km. nå, Guzzi'en.
Altså halvveis til målet, ideelle 1500 km....
Dette fungerte, men jeg får bare 2 eller 0 - 1 er ikke et alternativtAJ skrev: 04 mai 2025, 15:03 Som vi kort var innom da vi stilte klokken på V7'ern din i går så vi at MGCT - tractioncontrol - var satt på nivå 2.
Altså på mest inngripende innstilling.
Ved kjøring under vanlige forhold er dette unødvendig. Bør derfor settes til nivå 1.
Men dette fikk vi ikke til...![]()
Etter å ha tenkt meg om litt så mener jeg å huske hvordan man gjør dette, nemlig ved å trykke på startknappen og holde den inne mens motor er i gang, til MGCT vises i kjørecomputerfeltet for å så å skifte fra 2 til 1 evt, 0 med et kjapt nytt trykk på startknappen.
0 anbefales ikke, kjør på 1.
Så... ut i garasjen og prøv!
Hm...Tore L skrev: 04 mai 2025, 17:55Dette fungerte, men jeg får bare 2 eller 0 - 1 er ikke et alternativtAJ skrev: 04 mai 2025, 15:03 Som vi kort var innom da vi stilte klokken på V7'ern din i går så vi at MGCT - tractioncontrol - var satt på nivå 2.
Altså på mest inngripende innstilling.
Ved kjøring under vanlige forhold er dette unødvendig. Bør derfor settes til nivå 1.
Men dette fikk vi ikke til...![]()
Etter å ha tenkt meg om litt så mener jeg å huske hvordan man gjør dette, nemlig ved å trykke på startknappen og holde den inne mens motor er i gang, til MGCT vises i kjørecomputerfeltet for å så å skifte fra 2 til 1 evt, 0 med et kjapt nytt trykk på startknappen.
0 anbefales ikke, kjør på 1.
Så... ut i garasjen og prøv!
Så bra!Tore L skrev: 04 mai 2025, 18:58 Ble en kjøretur og prøvde mens jeg kjørte og da gikk det i orden så nå står den på 1
Blir veldig urettferdig å sammenligne med BSA'en, det er sykler i to forskjellige verdener i utfoldelse og kvalitetAudi Mannen skrev: 05 mai 2025, 09:46 Gratulere med ny flott sykkel. Regner med denne er et hakk eller to opp fra BSA på kjøreegenskaper?