Sent from my iPhone using Tapatalk
Tror det er litt billigere generelt på verksted i Finland. Jeg skal betale 700 Euro for en 20000 km service, da er det sjekk av ventiler og smøring av kardang splines. Mener dette er en såkalt storservice. En RT er vel rimelig lik en GS når det kommer til vedlikehold av motor og drivverk?rolf-arne skrev:Hei og god tur hvilket prisnivå ligger dem på, blir vel aktuelle for meg også- som ny BMW-eier.
Kjøre du Neiden...eller lengre øst
Sent fra min SM-A715F via Tapatalk
På service så er nok disse så godt som identiske.. stor service hos MC-Oslo ca 8000,- NkrKetil skrev: 16 sep 2021, 11:14 En RT er vel rimelig lik en GS når det kommer til vedlikehold av motor og drivverk?
Takk, takk OlavOlav K skrev: 19 sep 2021, 23:17 Herlige bilder, du er bra dedikert når du drar på 3-4 dagers turer for å få servet GSAen![]()
Ang dekk:
Som gode kjørbare kombidekk må jeg få anbefale Motoz Tractionator GPS til GSA.
Dekket gir masse glede både på fast og løst underlag, men dyp gjørme og vått gress gir større utfordringer en det er produsert for
De jeg har på sykkelen har gått rundt 8000km til nå, og det er enda 11-12 mm igjen på midten av bakhjulet.
Og f.eks TKC80 som er et fint knastedekk, har 12mm mønster når det er nytt.
Ja, Bumot koffertene er jeg fortsatt veldig fornøyde med. Solide, tette og heller ikke tunge sammenlignet med andre i samme størrelse. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har tenkt over hvor lurt det egentlig var å kjøpe en splitter ny BMW, når du bor en drøy dagsreise fra nærmeste forhandler. Men så langt har det gått greit og jeg har ikke hatt behov for å besøke noe verksted utenom service. Etter 20 000 km har det ikke vært noe tull med noe som helst, det virker å være en solid sak denne BMW`ndypen skrev: 19 sep 2021, 23:30 Flott tur og Bumot koffertene funker bra vil jeg tro … Imponerende tur for å ta service, har tenkt noen ganger når jeg kjører 45 - 50 minutter til service på Mysen at jeg kanskje skulle valgt Oslo i stedet 10 - 15 minutter men nå ser jeg hvor privilegierte mange av oss faktisk er :) Lykke til med det lille som er igjen av mc sesongen!
Godt å lese at min lille reiseskildring blir liktcannon skrev: 20 sep 2021, 08:53 Takk for fint reiseskildring. Er det bjørn i området der du kjørte?
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding AJ. Og nok en gang takk for at du opprettholder en plattform og et forum som gir mer rom for litt lengre innlegg og refleksjoner enn det sosiale medier innbyr tilAJ skrev: 20 sep 2021, 20:21 Må bare si at jeg imponeres stadig av dine turer, også denne serviceturen til Finland!
Flotte bilder og godt og kort fortalte reiseskildringer.
Veldig bra!
Takk for at du deler dette her på MCsiden.no!
Til stor glede og inspirasjon for oss andre her inne![]()
.
Her vil jeg gjøre det jeg kan for å fortsatt gi den muligheten til MCsiden brukerne så lenge jeg styrer denne skuta, både hva gjelder bilder og tekst. Uten at det skal koste noe eller bli forstyrret av plagsom reklame.Ketil skrev: 20 sep 2021, 20:36Tusen takk for hyggelig tilbakemelding AJ. Og nok en gang takk for at du opprettholder en plattform og et forum som gir mer rom for litt lengre innlegg og refleksjoner enn det sosiale medier innbyr tilAJ skrev: 20 sep 2021, 20:21 Må bare si at jeg imponeres stadig av dine turer, også denne serviceturen til Finland!
Flotte bilder og godt og kort fortalte reiseskildringer.
Veldig bra!
Takk for at du deler dette her på MCsiden.no!
Til stor glede og inspirasjon for oss andre her inne![]()
.
![]()
Det som er litt gøy er at nermeste bmw forhandler i norge er enda lengre unna, nermere bestemt bodø, blir ca 140mil en vei for han om jeg tenker rettxj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,
for meg er det direkte uvirkelig med en slik tur for å besøke forhandler, men du får jo en fin tur ut av det og deler det på en mesterlig måte.
Flott sykkel, men det som imponerer meg mest er at du har et godt øye for foto, flotte motiv(er), fine farger og etter boken komponering og beksjæring, samt beholdt naturtro farger uten overdreven redigering, nekter å tro det er bare flaks. Flott![]()
Tusen takk for fin tilbakemeldingxj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,
for meg er det direkte uvirkelig med en slik tur for å besøke forhandler, men du får jo en fin tur ut av det og deler det på en mesterlig måte.
Flott sykkel, men det som imponerer meg mest er at du har et godt øye for foto, flotte motiv(er), fine farger og etter boken komponering og beksjæring, samt beholdt naturtro farger uten overdreven redigering, nekter å tro det er bare flaks. Flott![]()
Det har du helt rett i. Jeg kjøpte BMW`N hos Tromsø motor, da var det jo bare snakk om latterlige 800-900 kmxavi0n skrev: 20 sep 2021, 22:54Det som er litt gøy er at nermeste bmw forhandler i norge er enda lengre unna, nermere bestemt bodø, blir ca 140mil en vei for han om jeg tenker rettxj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,
Tusen takk KawaKjetilKawaKjetil skrev: 20 sep 2021, 21:31 Må bare si meg enig med de andre her. Igjen, flott beskrevet og fine bilder![]()
Det skal sies at den mørkekjøringa i skogen foregikk i lav og kontrollert hastighet, men det kunne nok stått mengder med elger i veikanten uten at jeg hadde sett demGammelsmurfen skrev: 20 sep 2021, 23:22 Veldig fint innlegg Ketil!
Tøft gjort å kjøre på litt ymse grusvei i mørke, spesielt nå i disse jakttider hvor dyr (spesielt elg) blir mer urolig.
Voldsomt stor forhandler som er merkeforhandler for unormalt mange merker.
Den gjørma der uten knastedekk så ikke helt grei ut med så tung sykkel, men som du sier så er det lave tyngdepunktet til god hjelp.
Krokusbeltet. Strålende, den var ny!Ketil skrev: 21 sep 2021, 07:29 Ellers er det jon slik at når man er så privilegert å bo i nord så må du forholde deg til avstander på en annen måte enn de som bor i krokusbeltetSånn er det bare.
Det kunne vært verre! Hadde det vært en Ducati er vel nærmeste forhandler i Norge i Trondheim?xavi0n skrev: 20 sep 2021, 22:54Det som er litt gøy er at nermeste bmw forhandler i norge er enda lengre unna, nermere bestemt bodø, blir ca 140mil en vei for han om jeg tenker rettxj6 skrev: 20 sep 2021, 21:10 Ketil,