Stians logg - Ducati Diavel

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av overlay »

xyvind skrev: 27 jul 2017, 19:39 Jeg kjørte (med bil) fra Molde til Oslo i dag. Så en god del sykler på veien. Mellom Åfarnes og Isfjorden stod det tre utenlandske sykler i veikanten. Den ene sykkelen hadde tydeligvis havarert. De hadde delvis demontert sykkelen, skrudd av tanken og holdt på å mekke under der. Det så ikke så veldig greit ut. Gjett hvilken sykkel det var :-)
Hmmm. Ducati....? :redface

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

AJ skrev:
xyvind skrev: 27 jul 2017, 19:39 Gjett hvilken sykkel det var :-)
Antakelig ikke en Bimmer... ;)
En KTM,kanskje :scratch :P
overlay skrev: Hmmm. Ducati....? :redface
Nei det var ikke en bimmer, selv om det var desidert flest bimmere (GS) å se. Det var en Ducati, en rød Ducati Monster :-/

Men jeg så mange KTM'er også :-) dog ikke i veikanten.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39874
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

xyvind skrev: 27 jul 2017, 19:52
Men jeg så mange KTM'er også :-) dog ikke i veikanten.
Selvfølgelig ikke ;)
:-k

Sånn for sikkerhets skyld...
:overtro
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Heheh takk skal du ha Fredrik :twothumbs: det er hyggelig, tar gjerne en tur med deg etter ferien :thumleft

Haha Øyvind, huff det er nesten fælt vettu. Nei takke seg til bimmer :twothumbs:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

I dag har jeg festet tankgrips fra techspec på sykkelen, det er ikke store modifikasjonen, men den er svært praktisk og synes det gjør en del for utseendet

Trykk på bildene for å få de riktig vei

Før:
IMG_1926.JPG
Etter:
IMG_1927.JPG
IMG_1928.JPG
IMG_1929.JPG
Det fulgte også med en til å ha i midten, men den ødelegger etter min menning mønsteret på sykkele , hva synes dere? Et alternativ er å kutte den av.
IMG_1932.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Ble fint dette. Men enig med deg. Den midt på tanken passa ikke så bra?
Kutt den i to ved skillet der og lim den øverste breie delen kant-i-kant foran salen på tanken Bilde

Bilde

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hmm det er en løsning jeg ikke har tenkt på, skal teipe den og se hvordan det blir. Takk xyvind!! :thumleft
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Toven

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Techspec er nydelig :D
Hatt mine i to år trooor jeg, ser fortsatt veldig bra ut mtp slitasje :)

Passet sykkelen veldig bra! Enig at den i midten bør evt modifiseres. På min står det bare en random "carbon" standard sak jeg ikke har giddi å bytte ut. Passer egentlig ganske greit inn.. :P

obs: de er ikke glad i polish, så masker med teip om du skal polere :P

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 623
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Bosted: Bærum

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

De var veldig fine :) Hvor kjøpte du dem?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Takk for det BC45, kjøpte dem her:http://techspec-usa.com/motorcycles/yam ... -pads.html

De jeg lenket tror jeg skal passe MT-09.

Takk Toven, det er utrolig bra produkter ja, merker det tydelig når man holder det. Takk for godt tips, det må jeg huske på :twothumbs:
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 623
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Bosted: Bærum

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 28 jul 2017, 22:06 Takk for det BC45, kjøpte dem her:http://techspec-usa.com/motorcycles/yam ... -pads.html
Takker, synes de kler mt-09 også :thumleft

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Bosted: Fredrikstad

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av overlay »

Ser veldig bra ut :D
Leveringstiden fra USA?

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Absolutt BC45, tech spec lager veldig bra ting synes jeg. Ville valgt snakke skin om jeg var deg :thumleft

De brukte vel ca 20 dager på shipping, så synes ikke det var helgærent, nå bestilte jeg på en fredag også, så da tar ting vanligvis litt lenger tid. Noe som var naijs var at jeg slapp mva og fortollingsgebyr :twothumbs: som dere ser av prisen vil man normalt måtte betale mva for denne forsendelsen. Men på pakken stod det verdi: 20 $ så det var sweet. :knegg
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Bosted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Hvor ofte tar du sparkesykkel til jobb?

Ser jeg er sent til festen, men støtter xyvind. Den trenger ikke gå så høyt opp på tanken for å være funksjonell. Selv har jeg bare liten firkant med karbonfolie
Braaaaaap

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hehe sparkesykkelen du liksom :knegg kjører hver dag, uansett vær fra rundt mars til slutten av oktober. Dropper sykkelen om det snør :-k

Enig med deg, send gjerne et bilde av hvordan din ser ut sånn til sammenlikning
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

AlleBrukernavnErTatt
Innlegg: 392
Registrert: 17 aug 2016, 12:32
Motorsykkelen din: StreetTriple RS '17
Bosted: Oslo

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av AlleBrukernavnErTatt »

Slik :)

sånn den står nå er det vel faktisk to deler fordi jeg brukte bare noe rester av folie jeg fant i min fars garasje :twothumbs:
I vinter blir det mer foliering og mindre sprakende utseende på sykkelen så gjør det skikkelig da .)
20631399_10159043820475456_763418618_n.jpg
20562885_10159043820380456_1709685193_n.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Braaaaaap

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

AlleBrukernavnErTatt skrev: 01 aug 2017, 19:55 Hvor ofte tar du sparkesykkel til jobb?

Ser jeg er sent til festen, men støtter xyvind. Den trenger ikke gå så høyt opp på tanken for å være funksjonell. Selv har jeg bare liten firkant med karbonfolie
En liten rettelse der, siden jeg har kjørt S1000R i to år...

Den midterste beskyttelsen er veldig kjekk hvis man har tankveske (den orginale BMW vesken). Da får ikke stroppene kontakt med tanken i det hele tatt. Den beskytter også når man lener seg fremover siden man da fort kommer borti med overkroppen. Blir litt riper av slikt på sikt. :)

Men den ser litt malplassert ut på akkurat denne sykkelen med disse fargene. Det skal jeg være enig i.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Hmmm Har fortsatt ikke fått på plass den senter-beskyttelsen

hva tenker dere om dette alternativet?
Bilde

Den er litt glorete og harry, men fargene matcher jo for så vidt sykkelen og den ser ut til å gi beskyttelse de riktige stedene :-k

Fikk forresten også nettopp bytta forsikring nå, endte med DnB som kunne gi meg 70 % bonus (hadde 50 %) og 5 305 i året mot det laveste så langt fra IF på 12100... :bb_p: jeg fikk også lavere premie på bilen, så i en håndvending sparte jeg 9 000 i året :mc1 :cheers
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Hvis jeg kan si hva jeg synes, så synes jeg ikke nødvendigvis at alskens pads og greier i det hele tatt er så veldig fint på tanken. Jeg er kanskje ikke den mest sporty mc-rytteren av meg heller, men jeg legger meg sjelden over tanken med hele kroppen på den måten. Vi er jo forskjellige og kjører på forskjellig måte, og dette er jo bare min mening :-) jeg har fortsatt ikke klistret noen ting på tanken på min S1000R. Jeg har aldri følt at jeg har for lite grep på sidene av tanken/sykkelen heller. Kjører alltid aktpågivende og varsomt vettu ;-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Vurdert disse? http://chipguard.co.uk/motorcycle-protection.html
Helt gjennomsiktig :)

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 623
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Sport 800
Bosted: Bærum

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av BC45 »

Stian87 skrev: 04 aug 2017, 08:33 Hmmm Har fortsatt ikke fått på plass den senter-beskyttelsen

hva tenker dere om dette alternativet?


Den er litt glorete og harry, men fargene matcher jo for så vidt sykkelen og den ser ut til å gi beskyttelse de riktige stedene :-k
Jeg synes det var fint :) Men hva skal du gjøre med den nederste delen av tanken, det er vel der du berører tanken mest?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24656
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jeg er direkte motstander av mangfoldige fargekombinasjoner så for min del så synes jeg den sykkelen din ser best ut uten pads i det hele tatt. Blir veldig masete med hvitt, blått, rødt for så og klinke til med sorte pads. Føler øynene mine danser i polka rundt hjernen når jeg ser slikt. :oh

Men nå har det jo blitt som det har blitt og i ditt tillfelle ville jeg satt på de to sorte på sidene og droppet ytterligere beskyttelse tror jeg. De to på sidene er veldig behagelige når man skal knipe seg litt fast når man "skal øke farten..." :P

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

xyvind skrev: 04 aug 2017, 09:11 Hvis jeg kan si hva jeg synes, så synes jeg ikke nødvendigvis at alskens pads og greier i det hele tatt er så veldig fint på tanken. Jeg er kanskje ikke den mest sporty mc-rytteren av meg heller, men jeg legger meg sjelden over tanken med hele kroppen på den måten. Vi er jo forskjellige og kjører på forskjellig måte, og dette er jo bare min mening :-) jeg har fortsatt ikke klistret noen ting på tanken på min S1000R. Jeg har aldri følt at jeg har for lite grep på sidene av tanken/sykkelen heller. Kjører alltid aktpågivende og varsomt vettu ;-)
Hehe det er lov å si hva du mener :thumleft bedre å få en ærlig mening enn en uærlig!

Nei, jeg tenkte aldri noe særlig på det selv heller før jeg lånte Bjerknez sin sykkel, synes de passene gav en helt fantastisk følelse!
Bjerknez skrev: 04 aug 2017, 15:20 Jeg er direkte motstander av mangfoldige fargekombinasjoner så for min del så synes jeg den sykkelen din ser best ut uten pads i det hele tatt. Blir veldig masete med hvitt, blått, rødt for så og klinke til med sorte pads. Føler øynene mine danser i polka rundt hjernen når jeg ser slikt. :oh

Men nå har det jo blitt som det har blitt og i ditt tillfelle ville jeg satt på de to sorte på sidene og droppet ytterligere beskyttelse tror jeg. De to på sidene er veldig behagelige når man skal knipe seg litt fast når man "skal øke farten..." :P
Hehe, synes en motorsykkel godt kan ha litt farger, noe annet med en bil. Hmm godt mulig jeg går for det alternativet, er i verste fall bare å ta av padsa. Så får jeg heller ta turen innom deg slik at du kan få sett litt på eventuelle riper :lol
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Bosted: Ski

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Stian87 »

Da har jeg hatt min BMW S1000R på førstegangsservice. Jeg må si jeg synes dette førstegangsservice er noe spesielt, at man skal dra med seg en kliss ny sykkel inn til service til flere tusen kroner føles mest som lureri :sk?

Men men, when the world gives you lemons, får du muligheten til å prøvekjøre to motorsykler :twothumbs: BMW R1200GS og BMW RnineT Urban GS.

BMW R1200GS
IMG_1967.JPG
Jeg fikk ikke kjørt sykkelen i mer enn 30 min på grunn av lite drivstoff på tanken, men skal jeg være ærlig var det helt greit. Denne vindskjermen plager meg noe grønnjævlig. Det er nok en gang en påminnelse om at traktor ikke er noe for meg, til tross for at jeg liker utseende på GS'en og den er veldig praktisk med mulighet for bagger. Jeg har tidligere prøvd Ducati Multistrada 950, og det var spennende å måle disse opp mot hverandre, selv nok det hadde vært mer naturlig å måle GS'en opp mot storebror Multi. Multistradaen fremstår som mer sportslig, med en raskere akselerasjon, lyden fra GS'ens boxer-motor er det derimot ikke noe å si på, og den føles mer lettkjørt tross størrelsen. Justerbare dempere er heller ikke å forakte. Til en viss grad kan jeg forstå hvorfor sykkelen er så populær. Personlig ødelegger vindskjermen gleden for meg, kan ikke forstå hvordan man skal bli vant til det. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor produsenten selger den sånn, og ærlig talt er det litt provoserende.

BMW RnineT Urban GS
IMG_1968.JPG
Nå her er en sykkel som virkelig bare er morro, liten og leken, med nok av krefter. Desverre fikk jeg ikke kjørt den utenfor vei, men det gjorde ikke så mye. Denne sykkelen er virkelig noe for seg selv, og ikke bare utseendemessig men motorlyd og følelse når man kjører. Kunne absolutt sett meg selv på en sånn, men det er en dealbreaker for meg og noe andre ting som jeg fant irriterende med sykkelen. Dealbreaker er at sykkelen ikke viser RPM, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne leve uten... det som trekker ned ellers er prisen, til å være en sykkel uten omtrent noe funksjoner (bortsett fra oppvarmede håndtak, stort pluss) så synes jeg den rett og slett er for dyr, ikke kjøremoduser of knotetede display.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Royal
Innlegg: 304
Registrert: 12 mar 2016, 10:00
Motorsykkelen din: Husqvarna 701 Supermoto 2016

Re: Stians logg - BMW S1000R

Legg inn av Royal »

Stian87 skrev: 11 aug 2017, 05:54

BMW RnineT Urban GS
IMG_1968.JPG
Nå her er en sykkel som virkelig bare er morro, liten og leken, med nok av krefter. Desverre fikk jeg ikke kjørt den utenfor vei, men det gjorde ikke så mye. Denne sykkelen er virkelig noe for seg selv, og ikke bare utseendemessig men motorlyd og følelse når man kjører. Kunne absolutt sett meg selv på en sånn, men det er en dealbreaker for meg og noe andre ting som jeg fant irriterende med sykkelen. Dealbreaker er at sykkelen ikke viser RPM, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne leve uten... det som trekker ned ellers er prisen, til å være en sykkel uten omtrent noe funksjoner (bortsett fra oppvarmede håndtak, stort pluss) så synes jeg den rett og slett er for dyr, ikke kjøremoduser of knotetede display.
Morro at du har kjørt Urban Gs'en

Har selv siklet litt på den sykkelen en stund. Jeg elsker forsøket på 80tallsstyling og den masken de har puttet på den.
Synd at det er en sykkel som ser ut som den kan kjøre offroad og hvem som helst kan se at den har ikke noe i skogen å gjøre.
Elsker også at det ikke er noe kjedetull og overføringen skjer via kardang.
Hadde selv greid meg uten turtallsviser da sykkelen jeg kjører i dag ikke har det heller. Det er bare en vanesak å gire når motor sier ifra.
Du har rett at den er veldig dyr til å ha en eldre luftkjølt boxermotor uten noe spesielt med "snacks". Men da igjen, jeg tror jeg ville bestilt den med minst mulig ekstrautstyr selv. Det er jo ikke noe man tar med på bane og ikke veier den en million kilo heller :P

Svar