Da har jeg hatt min BMW S1000R på førstegangsservice. Jeg må si jeg synes dette førstegangsservice er noe spesielt, at man skal dra med seg en kliss ny sykkel inn til service til flere tusen kroner føles mest som lureri
Men men, when the world gives you lemons, får du muligheten til å prøvekjøre to motorsykler

BMW R1200GS og BMW RnineT Urban GS.
BMW R1200GS
IMG_1967.JPG
Jeg fikk ikke kjørt sykkelen i mer enn 30 min på grunn av lite drivstoff på tanken, men skal jeg være ærlig var det helt greit. Denne vindskjermen plager meg noe grønnjævlig. Det er nok en gang en påminnelse om at traktor ikke er noe for meg, til tross for at jeg liker utseende på GS'en og den er veldig praktisk med mulighet for bagger. Jeg har tidligere prøvd Ducati Multistrada 950, og det var spennende å måle disse opp mot hverandre, selv nok det hadde vært mer naturlig å måle GS'en opp mot storebror Multi. Multistradaen fremstår som mer sportslig, med en raskere akselerasjon, lyden fra GS'ens boxer-motor er det derimot ikke noe å si på, og den føles mer lettkjørt tross størrelsen. Justerbare dempere er heller ikke å forakte. Til en viss grad kan jeg forstå hvorfor sykkelen er så populær. Personlig ødelegger vindskjermen gleden for meg, kan ikke forstå hvordan man skal bli vant til det. Jeg kan heller ikke forstå hvorfor produsenten selger den sånn, og ærlig talt er det litt provoserende.
BMW RnineT Urban GS
IMG_1968.JPG
Nå her er en sykkel som virkelig bare er morro, liten og leken, med nok av krefter. Desverre fikk jeg ikke kjørt den utenfor vei, men det gjorde ikke så mye. Denne sykkelen er virkelig noe for seg selv, og ikke bare utseendemessig men motorlyd og følelse når man kjører. Kunne absolutt sett meg selv på en sånn, men det er en dealbreaker for meg og noe andre ting som jeg fant irriterende med sykkelen. Dealbreaker er at sykkelen ikke viser RPM, jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne leve uten... det som trekker ned ellers er prisen, til å være en sykkel uten omtrent noe funksjoner (bortsett fra oppvarmede håndtak, stort pluss) så synes jeg den rett og slett er for dyr, ikke kjøremoduser of knotetede display.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.