Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!
:lol Dream on. .....and on......

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Svein2 skrev:
Bringisen skrev: :popcrn Har allerede en bøtte og en halvliter Cola.
Rart du ikke har 0,8l Cola. :mk
Nei det er akkurat litt for mye med 0,8l , trenger bare 0,5l. Men det hadde jo selvfølgelig vært greit med litt i reserve , er jo greit å kunne helle nedpå litt. Pleier uansett bare å drikke ca 30% sånn til vanlig. Så kanskje et glass hadde holdt :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!
:lol Dream on. .....and on......
Ville bere sjekke kor lett du beit på ;-)
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete :D

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!
:lol Dream on. .....and on......
Ville bere sjekke kor lett du beit på ;-)
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete :D

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk. :thumleft

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!
:lol Dream on. .....and on......
Ville bere sjekke kor lett du beit på ;-)
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete :D

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk. :thumleft
Håper alle kan være enig i det....ja den første linjen da :popcrn
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

KawaKjetil

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av KawaKjetil »

Artigt å lese kor folk lar seg engasjere ](*,) Men får håpe folket kjøper den sykkelen de vil ha uten å ta imot "råd" fra www !! :prop:
Liker disse smailisene på dette forumet forresten :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:
simpson skrev:Du Erling du Erling
Det er vel få plasser Superbiker gjør bedre enn på bane.
Det er liksom det de er laget for......
Superbike er kubikks begrenset, hadde haybusa og zzr sleppt til så hadde dei gjort reint bord, det er noke som alle veit!
:lol Dream on. .....and on......
Ville bere sjekke kor lett du beit på ;-)
Er jo opplagt at Elring som komentar var meint som litt flåsete og fleipete :D

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk. :thumleft
Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjerne ;-)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av simpson »

ZZR-Tom skrev:[

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk. :thumleft[/quote]
Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjerne ;-)[/quote]
Så når vi endelig har sett lyset etter dere har overbevist meg, så er det ikke godt nok og du begynner å forlange bevis for påstander?
Nei, jeg er overbevist kun etter deres gode beretninger og hvor overlegen den egentlig er, bare at ikke alle har sett det før. Kan ikke se skogen for bare trær.....

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Jeg mener Kawasaki er best.
Er jo derfor jeg har en.
Forrige gang jeg kjøpte MC var det Suzuki som var best.
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jeg liker Tri-umph, Dukkatti og Motto Kossi :thumleft Ikke no hiroshima-knallerta her :[-(

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg er nok ikke helt overbevist om at Kawa er best. For jeg er alt for imponert av Suzuki. Har hatt 3 stk GSX1100f siste 15 år og ikke hatt en eneste feil. Bortsett fra minimalt med slitedeler.
Men og det er et stort men, jeg liker Kawaen min bedre.. Og er det det handler om for min del. Hva jeg liker.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Bringisen skrev:Og da begynner jeg å lure på om noen motorsyklister har mindre å fare med enn hundene siden de med størst motorsykkel hele tiden må fortelle at størst er best. :scratch
Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste :lol
I motorsykkelverdenen er det jo helt tydelig at det er størrelsesnivåe på kjeften som er alfa og omega. :P :p
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver" :lol
Ett par ting.
Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.

Av en eller annen grunn så nå eg har lurt på ka som er gale med å ha motor, og då tenker eg generelt mc sjanger siden alt det her startet med 800cc ADV vs 1200cc ADV sykkel, så har det her utviklet seg av noken her inne til å bli en ZZR1400 greie og virkelig trur at ZZR,hayabusa eigera virkelig trur at det er banesykkler dei eiger.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

simpson skrev:
ZZR-Tom skrev:[

Men heile dina diskusjone er jo KZ1300 sin feil, det var han som begynnte fanskapet med å gå hardt ut og seie at dess meir kubikk og krefter dess meir glede :bl3
(Det er sjølvsagt berre kødd og ikkje alvorligt meint, må berre poengtere det slik at eg ikkje blir halshågd)
Tror det er mange som har sagt mye rart i denne tråden som ikke er så veldig seriøst ment.
Men vi har ihvertfall lært at kawasaki er best. Ihvertfall de som er 1400 kubikk. :thumleft
Vist du finner en plass der noken har påstått at kawasaki er best enten som 50cc,1400cc eller 2000cc++ så vis meg gjerne ;-)[/quote]
Så når vi endelig har sett lyset etter dere har overbevist meg, så er det ikke godt nok og du begynner å forlange bevis for påstander?
Nei, jeg er overbevist kun etter deres gode beretninger og hvor overlegen den egentlig er, bare at ikke alle har sett det før. Kan ikke se skogen for bare trær.....[/quote]
Eg trur du overtolka og mistolker mykje meir en meg til og med. Er jo doke fra første innlegg som har vore opptatt å fortelle kor elendig og ubruklig ZZR`n er.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Tom skrev:
Bringisen skrev:Og da begynner jeg å lure på om noen motorsyklister har mindre å fare med enn hundene siden de med størst motorsykkel hele tiden må fortelle at størst er best. :scratch
Ser man på signaturene er jo de med 1300 og 1400ccm de aller verste :lol
I motorsykkelverdenen er det jo helt tydelig at det er størrelsesnivåe på kjeften som er alfa og omega. :P :p
Det er nesten slik at jeg begynner å tro på dette med penis vs sykkelstørrelse kanskje ikke er lang unna selv om det var en av dem med størst sykkel som først kom på banen med penissnakket. Er det ikke også et ordtak som sier "den som fisen først oppdager , den er fisens rette haver" :lol
Ett par ting.
Først nevnte du at større kubikk var for å kompansere for kortfallet i en annen tråd, så dro du fram at en kjøpte gjerne en større sykkel for at det låg en liksom misunnelse verdi der, og det er jo sabla lett å tolke at en med kubikk kjøper for å kompansere for fysiske eller psysiske mangler eller begge deler. Der har du fisens opprinelse.
Og nei, det her er ikkje et angrep på deg men en forklaring for litten tiss greiene.

Av en eller annen grunn så nå eg har lurt på ka som er gale med å ha motor, og då tenker eg generelt mc sjanger siden alt det her startet med 800cc ADV vs 1200cc ADV sykkel, så har det her utviklet seg av noken her inne til å bli en ZZR1400 greie og virkelig trur at ZZR,hayabusa eigera virkelig trur at det er banesykkler dei eiger.
Nei...jeg har lurt på om større sykkel var for å kompensere for noe. Og jeg har lurt på om noen av dem som kjøper supertog er opptatt av hva andre synes, og kanskje får en tilfredstillese av hvis andre er beundret av deres sykkel.( dette tenkte jeg på fordi autoindeks undersøkelsen viste dette når det gjelder biler )
Så da beklager jeg at du har misforstått dette.

Jeg har aldri ment at det er galt å ha motor ( med motor antar jeg at du mener å ha over 1200ccm for alle motorsykler har vel en motor ) , det jeg var opprinnelig interessert i hva som gjorde at man helst måtte ha over en viss størrelse effekt eller kubikk for å ha det morsomt når man kjørte motorsykkel. Men det er noen som har klart å vri dette til at det er galt å velge en stor motor.
Det er heller ikke noe i denne tråden som viser hva som er en stor motor enda...og hva som er en liten motor.
Det er heller ikke noe i denne tråden som viser en fasit på hva som er mer morsomt enn annet ved en motorsykkel , tror de aller fleste her inne synes det er morro å kjøre sykkel.
Du synes det er morro å bruke en ZZR1400 fordi jeg antar at du bruker den til det den er laget for , jeg hadde ikke synes det var like morro fordi den ikke hadde vært mulig å bruke til det jeg synes er morro. You see ? Det er ikke vanskeligere enn det , og jeg synes det blir feil å tro at det kun er det ene som er morro.
Og når noen mener det er stor motor som er avgjørende for at det er morro så bør man få lov å spørre om hvorfor vedkommende mener det.
Jeg har fått svar på mye av det jeg på forhånd antok så jeg har ikke behov for mer enn det , men klart jeg svarer på kommentarer myntet til meg , det ligger i min natur.
God natt og takk for i dag :vs
Sist redigert av Bringisen den 03 jan 2013, 23:23, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

Snakkes vel sikkert i morgen er jeg redd :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Svar