Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Faen for en klovn... satt å skulle følge med til kaffen jeg nå :blae

Note4
Haha :lol

Kjører i 15:00 tiden så du får ta deg en kaffe da :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Da er sykkelen min ferdig servet, så da blir det kjøring selv tenk :lol

Note4

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Uhørt...

Først meg sjøl også meg sjøl liksom... :lol

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Må si jeg gleder meg til å få på de nye Angel GT dekkene etterpå. Er spent på hvordan de føles og ikke minst hvor lenge dem varer. De forrige PR4 dekkene skulle jo holde godt over 10.000km. men etter 6.000 var dem nedslitt... Ikke til stria, men ned til slitemerkene....

De jeg har nå har gått 3.500km. og jeg har nok sikkert 1000km. igjen på dem, men synes det er greit å bytte dem i tillfelle det blir noen langturer fremover.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Snikendeugle »

Bjerknez skrev:Må si jeg gleder meg til å få på de nye Angel GT dekkene etterpå. Er spent på hvordan de føles og ikke minst hvor lenge dem varer. De forrige PR4 dekkene skulle jo holde godt over 10.000km. men etter 6.000 var dem nedslitt... Ikke til stria, men ned til slitemerkene....

De jeg har nå har gått 3.500km. og jeg har nok sikkert 1000km. igjen på dem, men synes det er greit å bytte dem i tillfelle det blir noen langturer fremover.
Et sportsdekk som Angel GT vil nok aldri holde i nærheten så lenge som PR4 dekkene, bare så du er forberedt på det :)
Alt går på kjørestil. Jeg har sett en Duke med originale Pilot Power dekk på 12000km, men denne var temmelig "jentekjørt". Selv holdt mine originale PP dekk til rundt 5000 om jeg husker rett.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

Jeg er nå ikke så sikker på det elolz. Mine var gått ca 8000 når jeg kom hjem fra Europa tur. Å der var det hauger med mønster igjen.
Å de var definitivt ikke jentekjørt :redface

Note4

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Voodoodoo »

Snikendeugle skrev:
Bjerknez skrev:Må si jeg gleder meg til å få på de nye Angel GT dekkene etterpå. Er spent på hvordan de føles og ikke minst hvor lenge dem varer. De forrige PR4 dekkene skulle jo holde godt over 10.000km. men etter 6.000 var dem nedslitt... Ikke til stria, men ned til slitemerkene....

De jeg har nå har gått 3.500km. og jeg har nok sikkert 1000km. igjen på dem, men synes det er greit å bytte dem i tillfelle det blir noen langturer fremover.
Et sportsdekk som Angel GT vil nok aldri holde i nærheten så lenge som PR4 dekkene, bare så du er forberedt på det :)
Alt går på kjørestil. Jeg har sett en Duke med originale Pilot Power dekk på 12000km, men denne var temmelig "jentekjørt". Selv holdt mine originale PP dekk til rundt 5000 om jeg husker rett.
Ifølge tester er levetiden bedre på GT enn pr4.
Har kjørt begge på Busa'n og de varer omtrent 9' før det er slutt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av LordShaft »

På min RR så varer de langt mer enn 9 tusen.
Framdekket etter turen
Bilde
ikke mye hønsestriper igjen her ser jeg :redface

Bakdekket
Bilde

Bilde

Som sagt,her er mye mønster igjen :thumleft



Note4

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

LordShaft skrev:På min RR så varer de langt mer enn 9 tusen.
Framdekket etter turen
Bilde
ikke mye hønsestriper igjen her ser jeg :redface

Bakdekket
Bilde

Bilde

Som sagt,her er mye mønster igjen :thumleft



Note4
Men vi vet at du tok det rolig i hårnålene så kan ikke bli mye slitasje av det :lol :lol :lol

Men venter spent på om det er noen stor forskjell i km på disse dekkene mot PR4 på den S1000R til Bjerknez
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Det skal sies at PR4 sto montert på Street Triplen, mens de nye Angel GT da blir sålet på S1000R'en :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Tror jeg saler opp og kjører nå jeg. Stor på google mapos at jeg bruker 2.5 timer og jeg vil gjerne legge inn litt ekstra tid da jeg skal treffe andre på veien etc.

Her er link til trackingen:
http://locatoweb.com/map/single/224255345" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av simpson »

hakhap skrev:
LordShaft skrev:
Men vi vet at du tok det rolig i hårnålene så kan ikke bli mye slitasje av det :lol :lol :lol

Men venter spent på om det er noen stor forskjell i km på disse dekkene mot PR4 på den S1000R til Bjerknez
:knegg :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da var jeg hjemme igjen etter en særdeles hyggelig tur til MrPitlane hvor også flere andre slo følge. Kaffe'n samt noko attått sto klar når vi kom og alle fikk seg en varm tår i Pitlane sin lille hule. Servicen var upåklagelig som vanlig og hjulene ble skrudd på riktig vei i dag også :lol

Nå ble det transportetappe på meg hjemmover, men noen få svinger ble det helt til slutt og uten at jeg presset dekkene på noe som helst vis så synes jeg dem virker veldig rettningsstabile. Må nok komme med en litt mer grundig anmeldelse etter at jeg får prøvd dem skikkelig :thumleft

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge disse varer :redface

Takk for turen gutta! Var en fin og rolig tur hvor alle oppførte seg aktsomt og tok hensyn til medtraffikanter som vanlig :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Fin tur som satte en ekstra spiss på dagen :thumleft . Bilder fra pitlane her:
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=277941#p277941" onclick="window.open(this.href);return false;

Ikke minst dette ;-) :

Bilde
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Hvis du ser veldig nøye på bildet over samt vrir litt på hodet og lar fantasien løpe litt løpsk så ser det ut som man ser den gamle typen Triumph forfra... :redface
Uff... snart leggetid...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Uff... snart leggetid...
:roll
Ja...
tror senga er det rette stedet nå, Bjerknez ;-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Natta... :sover

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Natta... :sover
Så er du frisk og uthvilt til i morra - klar for nye turer på nye sprek Pirelli gummi ;-) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ny dag, nye muligheter :thumleft

Fikk kjørt LITT mer aktivt til jobben i dag og pysestripen virker langt lettere å bli kvitt med disse dekkene...?
Virker som om Angel GT dekkene ikke er like "runde" som Pirelli Corso dekkene. Men jeg annser ikke dekkene som dårlige av den grunn. Har ikke presset dem så hardt ennå som sagt, men dem virker jo veldig bra så langt... :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Noen fler enn meg som mener det er langt lettere å fjerne pysestripene på Angel GT kontra Pirelli Diablo Rosso?
Hadde bare moderate nedlegg i dag og jeg har bare ca. En halc cm. Med uslitt gummi igjen på sidene...

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Sportsdekka er sikkert mer avrunda på kantene, så du har "mer" sånn sett. Du får heller se på pysestripa på fordekket :knegg

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Diablo Rosso var lettere å fjerne striper på, enn Pilot Power 3.

Kjør pent ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Fremdekket teller ikke :lol

Har uansett sikkert ikke så mye å si, men underlig at det virker så enkelt å fjerne denne stripa på Angel GT. Det vil vel si at det blir slutt på veigrepet egentlig?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Vil ikke tro det, sånn uten videre. Vet ikke helt åssen det blir med dimensjonen på bakdekket ditt, men går helt fint på 160. Har lena meg et stykke forbi "kyllingstripe-borte".

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Tommas »

Dekket er ganske komprimert/trykket ut, så du har ikke bare ytterste millimeteren i asfalten

:mk

Svar