I så fall; fortell mer :) .
Ga det mersmak, sov dere godt, mye styr med teltoppsetting, osv. osv...

Ikke min første, men første gang for dama!AJ skrev: 24 jun 2018, 15:23 Første MC telttur?
I så fall; fortell mer :) .
Ga det mersmak, sov dere godt, mye styr med teltoppsetting, osv. osv....
Spennende og spennende, var hvert fall ei som ble lettere paranoid inni teltet utover kvelden!AJ skrev: 24 jun 2018, 21:47![]()
Artig å lese.
Spennende også med disse bilene.
Skal se du blir en ekte MC adventurer "gubbe" et par-tre tiår før du egentlig skulle.
Ja, det er sant! I vårt tilfelle nå var det soveposene som tok for stor plass. Både telt og liggeunderlag var så kompakt som man får det.kjellv skrev: 24 jun 2018, 21:52 Så herligDette er det gode liv
![]()
Utforsker du/dere dette i det små, så finner dere fort ut hva dere trenger å ta med på slike turer, og kjøper inn utstyr som er bra nok og tar så lite plass som mulig. Det er så alt for lett å pakke med seg alt for mye på slike turer.
Dansekris skrev: 24 jun 2018, 21:53
En sånn gubbe med GS 1200, refleksvest og Schubert åpningshjelm har jeg hvert fall IKKE tenkt å bli. Kan ikke tenke meg noe mer gubbete enn det.
Jeg har fri fra jobb i morgen, tirsdag, så om du tilfeldigvis får melding om at delene er på lager i morgen så kan jeg hente de.Dansekris skrev: 02 jul 2018, 17:21 Avreise til alpene på fredag, og i år som i fjor sitter jeg og venter på varer som forhåpentligvis AKKURAT dukker opp før avreise.
I dette tilfellet er det kjede og drev fra AGM Shop som drøyer. Ennå ikke kommet på lager, og jeg MÅ ha settet innen torsdag for å ha sjans til å legge om før turen.
For oss som er av den litt nervøse typen er det alltid litt krevende å sitte så tett opp mot avreise og vite at ikke alt er på stell. Men men, det løser seg nok (sa kjerringa og dreit i badekaret)!
I retrospekt skjønner jeg at jeg burde kanskje ha gått for samme løsning selv, men det var flere har inne som påstår at det er en enkel jobb.AJ skrev: 02 jul 2018, 20:57 Var i samme situasjon før Europaturen vår i 2016.
Da valgte jeg den dyreste, men enkleste løsningen; et MCverksted, Qvale MC i mitt tilfelle, gjorde jobben i stressfri god tid før avreise....
Motorolje, oljefilter, kjede og drev er alltid de første tingene jeg sjekker, evt. bytter i såpass god tid før turstart slik at jeg slipper stress rundt disse tingene.
Men har tabbet meg ut en gang da jeg dro på Norgestreff med et bakdekk som var utslitt da vi kom fram.
Heldigvis var det en MCforhandler med stand på treffet som hadde "mitt" dekk på lager slik at vi slapp å ta sjansen på kjøre på corden på hjemturen.
Det er alltid godt å vite at det man vet om og som er lett å sjekke er skikkelig på stell før man legger ut på lagtur...
Det er jo helt utrolig hvis du vil det og det passer seg sånn. Sender deg en PM!Fsva skrev: 02 jul 2018, 21:10Jeg har fri fra jobb i morgen, tirsdag, så om du tilfeldigvis får melding om at delene er på lager i morgen så kan jeg hente de.Dansekris skrev: 02 jul 2018, 17:21 Avreise til alpene på fredag, og i år som i fjor sitter jeg og venter på varer som forhåpentligvis AKKURAT dukker opp før avreise.
I dette tilfellet er det kjede og drev fra AGM Shop som drøyer. Ennå ikke kommet på lager, og jeg MÅ ha settet innen torsdag for å ha sjans til å legge om før turen.
For oss som er av den litt nervøse typen er det alltid litt krevende å sitte så tett opp mot avreise og vite at ikke alt er på stell. Men men, det løser seg nok (sa kjerringa og dreit i badekaret)!
Jepp, var innom Biltema i går!Ronning skrev: 03 jul 2018, 13:06 Har du ordna deg kjedeverktøy da? Klinka kjede for første gang selv i fjor høst, og det var en grei jobb det. Sikkert lurt å ikke stresse under jobben da![]()
Hvis du har klinke-verktøy Ronning så kunne jeg svært gjerne tenkt meg å låne
KnaillRonning skrev: 03 jul 2018, 20:01 Har det settet fra Biltema jeg også. Funka fint. Brukte vinkelsliper i tillegg for å file ned 'pinnene' på et ledd på gammelkjedet. Så var det bare å presse de ut, tror jeg. Youtube var fin å ha den gangen
Kan godt få låne settet ja, Wiking ☺Jeg skal se om jeg finner igjen det i kveld. Ligger vel i ei eske i boden tror jeg.