Ny dag, nye muligheter... Og for et knallvær det ble, ihvertfall en stund. Etter en interiørmessig renselsesfest i bilen salet jeg opp kl. 14 og trillet den ene km. ned til Smia MC for å overvære sesongåpningen. Der var det masse folk i finværet, og vaffelpressa gikk på høygir!
Noen lumske skyer rullet inn nordfra, og jeg fikk melding fra fruen om at det snødde (!) på Konnerud, så skulle det bli noen tur var det bare å komme seg avgårde. Opp på sykkelen og avgårde mot Sande, men det blinket «FUEL» i displayet og jeg kjørte en liten omvei til den lokale 1-2-3 stasjonen for å gjøre påfyllet billigst mulig. Det var feil vei, og noen drypp ble det. Med full tank ble blikket festet mot himmelen og kursen lagt dit det så blått ut.
Opp over Hanekleiva for første gang i år, til Eidsfoss og videre langs Eikeren. Det er helt utrolig, men de er faktisk ferdig med alt veiarbeidet her nå! Har bare tatt 3 år å legge noen asfaltflekker her og der... Uansett, denne veien er helt super!
Mot Vestfossen og Hokksund så været ikke bra ut, så jeg tok av mot Fiskum. Veien her trenger litt ny asfalt, men på traktoren min kan man holde godt driv uansett. Herfra kjørte jeg til Skollenborg og østover igjen på Rv40. Unormalt lite trafikk her til søndag ettermiddag å være, så det ble fin flyt i kjøringa fra Skollenborg til Hvittingfoss!
Kjørte så til Hof og over Hanekleiva igjen for å få med meg den godbiten en gang til, denne gangen uten bil foran = lykke. Stedvis vått på veien når jeg kom til Sande, men jeg klarte å navigere meg utenom bygene og er godt fornøyd med det. Vel hjemme kl. 17 var det bare å kaste seg over grillen og få klart årets første grillmiddag, mens en skitten sykkel står lengselsfull i bakgrunnen og venter på en vask.
Kjempefin tur på noen av mine nærmeste gromveier, som gjorde godt etter en uke med mange mil på motorvei. Fin rute på 134 km. som kan anbefales til andre som er i behov av en halvkort dagstur:
https://goo.gl/maps/Mj6r7" onclick="window.open(this.href);return false;