Hei!
For 4 uker siden ble det sykkelbytte på meg. Var til Lier og hentet en 2011-mod Z1000SX. For meg, drømmesykkelen ift mitt handikap(håper jeg da...). Den er nå nesten ferdig ombygd. Dvs gass og bremser er flyttet over til venstre side. Testtur når snøen forsvinner vil vise om det er behov for styredemper, slik jeg har på min Z750.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
Hei!
For 4 uker siden ble det sykkelbytte på meg. Var til Lier og hentet en 2011-mod Z1000SX. For meg, drømmesykkelen ift mitt handikap(håper jeg da...). Den er nå nesten ferdig ombygd. Dvs gass og bremser er flyttet over til venstre side. Testtur når snøen forsvinner vil vise om det er behov for styredemper, slik jeg har på min Z750.
Z1000SX er en av syklene som står øverst på ønskelisten min. Tviler ikke på at du blir strålende fornøyd med den nye doningen. Gratulerer!
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Grønn og flott er den også. Håper du får bygget den til ditt behov, og du får mange gode mil på den.
Takk!
Ja, dette er drømmesykkelen nå!
Sykkelen er straks kjørbar, mangler en spesialbestilt bremseslange, så vil jeg være i stand til å sjekke om det vil være behov for styredemper. Ombyggingen innebærer å flytte alt som trengs til kjøring fra høyre holk over til venstre holk. Gassrulle og bremsehendel + få plass til alt på venstre side. Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
lefty293 skrev:Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Grom sykkel. Ikke verst at du kjører med så mye handicap. Føler du at du har så god kontroll at du får slappa av skikkelig på tur?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
lefty293 skrev:Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Grom sykkel. Ikke verst at du kjører med så mye handicap. Føler du at du har så god kontroll at du får slappa av skikkelig på tur?
Hei!
Mitt handikap er satt til 65%, men har kjørt litt over 40000 km siden jeg bygget om og fikk godkjent min Z750. Jeg måtte bevise i kjøregården hos biltilsynet at jeg kunne beherske kjøretøyet, for å få godkjent førerkortet. Det første sensoren sa da han hilste på meg den aktuelle dagen var; "Jeg skal ihvertfall ikke sitte på med deg". Men når jeg hadde kjørt to av de fire kjøregårdsøvelsene så vinket han meg bort til seg og sa at vi måtte ta en tur allikevel. Da var jeg glad jeg hadde "øvelseskjørt" Geiranger, Trollstigen og Dalsnibba tidligere samme sommer(jeg hadde jo førerkort)!
Kjøringen går helt suverent. Det mest kritiske er start/stopp. Høy hastighet er det samme som før.
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50
lefty293 skrev:Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Grom sykkel. Ikke verst at du kjører med så mye handicap. Føler du at du har så god kontroll at du får slappa av skikkelig på tur?
Hei!
Mitt handikap er satt til 65%, men har kjørt litt over 40000 km siden jeg bygget om og fikk godkjent min Z750. Jeg måtte bevise i kjøregården hos biltilsynet at jeg kunne beherske kjøretøyet, for å få godkjent førerkortet. Det første sensoren sa da han hilste på meg den aktuelle dagen var; "Jeg skal ihvertfall ikke sitte på med deg". Men når jeg hadde kjørt to av de fire kjøregårdsøvelsene så vinket han meg bort til seg og sa at vi måtte ta en tur allikevel. Da var jeg glad jeg hadde "øvelseskjørt" Geiranger, Trollstigen og Dalsnibba tidligere samme sommer(jeg hadde jo førerkort)!
Kjøringen går helt suverent. Det mest kritiske er start/stopp. Høy hastighet er det samme som før.
Ingenting er umulig, så lenge man er 100% innstilt på at man skal klare det Så et klipp på Youtube med en kar som kjørte roadracing med amputert høyre fot og arm! Meget imponerende! Du har sikkert sett han du og..?
Hvordan gjør du det med clutch? Har du begge hendlene på venstresiden?
lefty293 skrev:Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Grom sykkel. Ikke verst at du kjører med så mye handicap. Føler du at du har så god kontroll at du får slappa av skikkelig på tur?
Hei!
Mitt handikap er satt til 65%, men har kjørt litt over 40000 km siden jeg bygget om og fikk godkjent min Z750. Jeg måtte bevise i kjøregården hos biltilsynet at jeg kunne beherske kjøretøyet, for å få godkjent førerkortet. Det første sensoren sa da han hilste på meg den aktuelle dagen var; "Jeg skal ihvertfall ikke sitte på med deg". Men når jeg hadde kjørt to av de fire kjøregårdsøvelsene så vinket han meg bort til seg og sa at vi måtte ta en tur allikevel. Da var jeg glad jeg hadde "øvelseskjørt" Geiranger, Trollstigen og Dalsnibba tidligere samme sommer(jeg hadde jo førerkort)!
Kjøringen går helt suverent. Det mest kritiske er start/stopp. Høy hastighet er det samme som før.
lefty293 skrev:Kjører kun med venstre arm pga av at høyrearmen(den er festet på magen) er lammet etter en elgulykke på mc i 2006. Litt flere bilder kommer etterhvert.
Grom sykkel. Ikke verst at du kjører med så mye handicap. Føler du at du har så god kontroll at du får slappa av skikkelig på tur?
Hei!
Mitt handikap er satt til 65%, men har kjørt litt over 40000 km siden jeg bygget om og fikk godkjent min Z750. Jeg måtte bevise i kjøregården hos biltilsynet at jeg kunne beherske kjøretøyet, for å få godkjent førerkortet. Det første sensoren sa da han hilste på meg den aktuelle dagen var; "Jeg skal ihvertfall ikke sitte på med deg". Men når jeg hadde kjørt to av de fire kjøregårdsøvelsene så vinket han meg bort til seg og sa at vi måtte ta en tur allikevel. Da var jeg glad jeg hadde "øvelseskjørt" Geiranger, Trollstigen og Dalsnibba tidligere samme sommer(jeg hadde jo førerkort)!
Kjøringen går helt suverent. Det mest kritiske er start/stopp. Høy hastighet er det samme som før.
Ingenting er umulig, så lenge man er 100% innstilt på at man skal klare det Så et klipp på Youtube med en kar som kjørte roadracing med amputert høyre fot og arm! Meget imponerende! Du har sikkert sett han du og..?
Hvordan gjør du det med clutch? Har du begge hendlene på venstresiden?
Hei!
Ja, jeg har begge hendlene på venstre side, bremsehendel øverst, clutch-hendel under,ca.45 grader vendt ned. Gassrullen er også flyttet over til venstre side. På Z750'n har jeg lagd meg dualbrems for å gjøre småkjøring litt mindre komplekst for venstre arm. Z1000SX'n har ABS så jeg vil prøvekjøre før jeg evt. må "tukle" med ABS-pumpa
Alt er mulig, bare du vil nok!
2022 KTM 1290 Super Duke GT
2017 Yamaha MT-10
2011 Kawasaki Z1000SX
2005 Kawasaki Z 750
1985 Yamaha FJ 1100
1986 Suzuki ER 100/125
1977 Suzuki AC 50