Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38167
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Jupp! Nye plastbiter samt et motordeksel. :thumleft
Da blir sykker'n som ny igjen :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jupp :thumleft

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Har du velta nå? :P :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Monstr skrev:Har du velta nå? :P :p
Lenge siden det nå :redface

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Hadde ikke fått med meg det, jeg :P :p Er jo så mange innlegg i denne tråden at jeg ikke har sjans til å følge med ;-) På hvilken side kan jeg lese om dette da? :-(

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

På side 226 :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

I dag skal jeg kose meg med sykkelvask :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask :thumleft
Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen på :thumleft
Også ble vi bombardert av insekter i går kveld, ser ikke ut!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

xyvind skrev:
Bjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask :thumleft
Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen på :thumleft
Også ble vi bombardert av insekter i går kveld, ser ikke ut!
Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)å

Har til frokost i morgen for å si det sånn...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev:
xyvind skrev:
Bjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask :thumleft
Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen på :thumleft
Også ble vi bombardert av insekter i går kveld, ser ikke ut!
Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)å

Har til frokost i morgen for å si det sånn...
Å ? I nøden spiser fanden fluer ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6981
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev:
Bjerknez skrev:
xyvind skrev:
Bjerknez skrev:I dag skal jeg kose meg med sykkelvask :thumleft
Muligens samme aktivitet her i kveld. Fin måte å bli bedre kjent med sykkelen på :thumleft
Også ble vi bombardert av insekter i går kveld, ser ikke ut!
Å kjøre på E6 i kveldingen er ikke noe sjakktrekk med tanke på insekter nei :-)å

Har til frokost i morgen for å si det sånn...
Å ? I nøden spiser fanden fluer ?
Bjerknez ble tydelig bitt av villmarksbasillen han forrige helg :-k

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Bjerknez skrev:På side 226 :)
Se der ja! Det var jo kjedelig! Godt det gikk bra bortsett fra de kosmetiske skadene. Dog etter å ha lest en 5-6 innlegg med "det er bare kosmetiske skader, så det er ikke så farlig, irriterer meg ikke over det lenger" så tror jeg ikke på deg her :P :p Det der anser jeg som en måte å prøve å overtale seg selv på. Been there, done that! :prf

Godt du får fikset det nå. Med en spell ny sykkel sånn skulle det jo bare mangle at man ikke ordnet sånt med det samme. Plasten kostet jo ikke så mye, og resten er jo bare småtterier man bytter fort! ;-)

Interessant diskusjon om dekk. Jeg kjører Pilot Power 3 både foran og bak, og jeg bruker jo sykkelen på Rudskogen. Har enda ikke opplevd dekkslipp eller noe sånt på den tiden jeg har kjørt på banen. Dog er jo min sykkel strupet til 48HK, så er jo ikke akkurat noe råskinn rett frem, men burde vel kanskje merket det i svingene i og med at jeg ikke har noen hjelpemidler. :P :p

Du har ikke vurdert å ta kurset til Senior MC og komme deg ut på banen da? Finnes jo 4 forskjellige grupper å kjøre i, etter ferdighet. Du har jo en sykkel som er tilnærmet laget for å bli pisket litt på bane av hobbykjøreren. :-)

Jeg vil si at nivået mitt har økt drastisk etter jeg tok kurset og begynte å trene på kjøreteknikk på Rudskogen. Her har du jo også mulighet til å få testet ting du lurer på under trygge omgivelser. Da kan du jo få testet å gi full gass fra første gir og oppover uten at du trenger å tenke på at det er trafikk rundt deg.

Kjør kurset med sykkelen din nå, og du blir kjent med sykkelen din på en helt annen måte enn tidligere, og det er en grunn til at det heter førerutviklingskurs. Kurset er også forsikringsgodkjent, så forsikringen din gjelder på banene, både Gardermoen og Rudskogen. Jeg skal helt klart ta kurset på nytt igjen neste vår når jeg tar i bruk TLen for å bli like godt kjent med den. :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Rett etter velten så var jeg ganske langt nede mentalt. Å se en klin ny sykkel ligge i gjørma, uten å vite hvor mye skader det ble etc. Jeg fikk reist den opp og kjørt av gårde (litt sånn som når man resier seg opp etter å ha snublet i et kjøpesenter. Man prøver og holde maska...) til nærmeste plass hvor jeg kunne få et overblikk over skadene. I første omgang så det ikke bra ut da det var leire over alt. Men etter en grundig vask og litt gnikking så ble skadene mindre og mindre jo mer leire jeg fikk fjernet. Det tok ett par dager før jeg gikk fra "FAEN!..FAEN!.." til "okay... var jo ikke så ille..." og videre til "nja.. får ta det etter sesongen..."

Så i dag så plager ikke skadene meg nevneverdig...faktisk. Jeg vet det bare er noe kosmetisk og jeg får t.o.m. hjelp til å bytte delene...gratis, så dette koster meg ikke så veldig mye heller. Men så klart er det surt og jeg skulle gjerne brukt disse pengene på noe annet, men man blir jo ikke akkurat bankrott av slikt heller, så jeg har til pålegg på brødskiva, hehe.

Men banekjring har ligget i tankene en god stund, men litt usikker å hvor lyst jeg har å ta med sykkelen ut på bane. Finnes sikker KUN gode argumenter for banekjøring og det er helt sikkert lærerikt og morsomt, men jeg føler jeg er utlært nå, så behovet er nok ikke der. Har jo tross alt hatt lappen ett år nå.

Neida.. fra spøk til revolver... banekjøring, eller førerutviklingskurs ligger i tankene :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23348
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Sykkærn er nå vasket og snart er jeg klar for grillings og noen pils, før jeg beveger meg bortover til naboen og prater litt skjit :thumleft

I morgen blir det kjedevask og smøring, samt henting av de nye delene på posten. Mulig jeg venter med å montere disse til etter sesongen. Må jo ha noe å bedrive PMS tiden med :-)å

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Monstr »

Bjerknez skrev:Rett etter velten så var jeg ganske langt nede mentalt. Å se en klin ny sykkel ligge i gjørma, uten å vite hvor mye skader det ble etc. Jeg fikk reist den opp og kjørt av gårde (litt sånn som når man resier seg opp etter å ha snublet i et kjøpesenter. Man prøver og holde maska...) til nærmeste plass hvor jeg kunne få et overblikk over skadene. I første omgang så det ikke bra ut da det var leire over alt. Men etter en grundig vask og litt gnikking så ble skadene mindre og mindre jo mer leire jeg fikk fjernet. Det tok ett par dager før jeg gikk fra "FAEN!..FAEN!.." til "okay... var jo ikke så ille..." og videre til "nja.. får ta det etter sesongen..."

Så i dag så plager ikke skadene meg nevneverdig...faktisk. Jeg vet det bare er noe kosmetisk og jeg får t.o.m. hjelp til å bytte delene...gratis, så dette koster meg ikke så veldig mye heller. Men så klart er det surt og jeg skulle gjerne brukt disse pengene på noe annet, men man blir jo ikke akkurat bankrott av slikt heller, så jeg har til pålegg på brødskiva, hehe.

Men banekjring har ligget i tankene en god stund, men litt usikker å hvor lyst jeg har å ta med sykkelen ut på bane. Finnes sikker KUN gode argumenter for banekjøring og det er helt sikkert lærerikt og morsomt, men jeg føler jeg er utlært nå, så behovet er nok ikke der. Har jo tross alt hatt lappen ett år nå.

Neida.. fra spøk til revolver... banekjøring, eller førerutviklingskurs ligger i tankene :thumleft
Fine greier! Skjønner man blir litt nede etter en velt med noe som er helt nytt! :-)

Er mye i Fredrikstad (fruen bor der) så må jo få møtt deg en dag for å få sett på dette 160HKs monsteret ditt! :-)

Banekjøring er utrolig gøy! Jeg begynte akkurat med det selv, og det gir en vannvittig trygghet på veien! Jeg har virkelig fått lære hvordan sykkelen oppfører seg i diverse scenarioer, og jeg har fått trent masse på hvordan jeg skal håndtere sykkelen for å komme meg ut av det! :-)

Håper virkelig å se deg på banen til våren! :-) Det hadde vært utrolig hyggelig å hatt flere MCsiden folk som deltok! :-) Bare vent til du har kjørt en trening, så er du solgt! Det er vannvittig gøy og lærerikt! :-)

Svar