En halv Hurum-runde på dagen idag - ble bare halv pga at det var et slags mosjonist sykkel-løp. Uproblematisk for MC å passere såklart, men ikke fullt så enkelt når det er biler foran som må bremse i hytt og gevær for alle syklistene...

fant ut at det var bedre å vente til senere...
Vel hjemme studerte jeg fordekket igjen og joda nå var mønsteret nesten vekk noen steder. Mest på midten faktisk der Z6 jo skal ha den hardeste gummi-blandingen

Dekket har da holdt ca 13K km. Så det ble et ettermiddagsprosjekt å bytte fordekk (har hatt nytt Pirelli Diablo liggende noen uker). Steike som jeg sleit med å få av gammeldekket, men nå tror jeg at jeg har teknikken inne til neste gang: a) bryt dekket løs med dekkverktøyet b) bruk
spaker til å få det av felgen (
ikke dekkverktøyet da...)
[album]871[/album] Detalj av "kyllingstripe" på gammeldekket... Etter min mening så er det de færreste svinger som egner seg for maks nedlegg, så da er det naturlig at slitasjen ytterst blir mindre, men jeg har da ihvertfall "touchet" Metzeler elefanten noen ganger
Så da måtte jeg jo ta en runde for å kjøre inn det nye fordekket!

Heggedal fram og tilbake, Lierbakkene opp og ned - merker ingen forskjell på det nye dekket kontra Z6, sitter godt, god trygghetsfølelse. Tok så full runde rundt Hurumlandet.
I Tofte var det faktisk laserkontroll når jeg passerte kl 20, rett før fabrikken i 50-sonen (kjørte retning østover) men jeg pleier å holde farten her og dessuten var det en bil med henger som som hadde kjørt ut foran meg fra en sidevei i sentrum og tok det ganske piano. Vi ble begge vinket inn.
Opp med visiret og "Et øyeblikk" sa jeg og fikk åpnet jakka... fisket fram mp3-spilleren... fiklet litt med menyene men fant ut at det var like kjapt å dra ut pluggen... "Ja?"
"Kan jeg få se førerkortet" sa den kvinnelige betjenten, så jeg fant fram det fra lommeboka. Merket at hun så ekstra nøye fra førerkort og til meg... og kom på at jeg hadde jo ikke tatt av hjelmen!

Men neida, spurte meg ikke om å ta den av heller... Hun spurte om det var min motorsykkel
"Ja... vil du se vognkortet?"
"Nei, ikke nødvendig" og kommenterte at det var fin motorsykkel og sa "Kjør forsiktig"
På med musikk og hansker igjen og fortsatte videre - vel å merke litt mer moderat enn vanligvis
Alt i alt ganske hyggelig til å være kontroll, men det er jo gjerne det når man kan puste ut for at det ikke var bot for et eller annet...
Med begge turene idag nærmere 20 mil.
Gammelt og nytt dekk sammenlignet (ble visst litt mørkt)
[album]872[/album]