Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ser du hva du har gjort no? Du har gjort ZZR-Erling fullstendig forvirret :twisted

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Ja, er jo det... :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Hvem blir neste mann til å rote litt i glørne så vi får virkelig fyr her?? :P :p

Helgen er jo lang og vinteren enda lengre...(føles ihverfall slik) :sorry
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

jhn skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.
Du trenger ikke en 1100-kubbikker for å kunne røyke mens du kjører, det greide en kommpis av meg i Oslo helt fint på en Grønn Suzzuki 250 :thumleft
Så jeg er enig med Intruder mfl at 250 ccm er nok, uansett åssen du ser på det :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38170
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Eller kanskje dette er den rette tråden? ;-) :skriver :terge :jada: :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=1057" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
jhn skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.
Du trenger ikke en 1100-kubbikker for å kunne røyke mens du kjører, det greide en kommpis av meg i Oslo helt fint på en Grønn Suzzuki 250 :thumleft
Så jeg er enig med Intruder mfl at 250 ccm er nok, uansett åssen du ser på det :knegg
Nåja ... hvis man skal røyke i 140 på en Shadow, så må det være en 1100

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Eller kanskje dette er den rette tråden? ;-) :skriver :terge :jada: :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=1057" onclick="window.open(this.href);return false;
:P :p Ja det kan jo være , merker disse to trådene som har kokt litt de siste ukene har gått på bekostning av skolearbeidet mitt.
Man blir så engasjert at dette forumsnakket tar alt for mye tid :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

@Bringisen; At skolearbeidet lider får så være, men jeg håper forumskrivingen ikke går utover Biiimer-gnikkingen :8-[ , men der er du kanskje ajour :-k

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Sted: Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av bjornen »

Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.[/quote]


på vt'n virker det som knea er oppunder haka :sorry når jeg er ute å triller
stort mer en en time eller to så blir jeg veldig støl i .......

men lyden og følelsen av en v2'er er gromm :roll

har ikke prøvd med vindskjerm på denne, det kan selvfølgelig utgjøre stor forskjell...

ellers får alle sammen ha et godt nytt år, en strålende helg, og en tidlig vår :prop:

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:@Bringisen; At skolearbeidet lider får så være, men jeg håper forumskrivingen ikke går utover Biiimer-gnikkingen :8-[ , men der er du kanskje ajour :-k
Hehe , nei hvis du tenker på slikt som dette , så er har det høyeste prioritet og allerede gjort :D

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JetbQwl8eVY[/video]

Min erfaring er at når det er trangt, da er det plassen som er problemet ikke kreftene.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

bjornen skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.

på vt'n virker det som knea er oppunder haka :sorry når jeg er ute å triller
stort mer en en time eller to så blir jeg veldig støl i .......

men lyden og følelsen av en v2'er er gromm :roll

har ikke prøvd med vindskjerm på denne, det kan selvfølgelig utgjøre stor forskjell...

ellers får alle sammen ha et godt nytt år, en strålende helg, og en tidlig vår :prop:[/quote]
Jeg tror fotpinnene er lengere bak på 750.
På 1100 satt jeg med nærmest strake bein, der er de plassert helt framme ved radiatoren
shadow - 800 x 485.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar