Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Fsva
- Innlegg: 779
- Registrert: 09 okt 2014, 17:29
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
- Sted: Eidsvoll/Fredrikstad
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ganske bra kilopris på dette klistremerket, du kunne vel nesten dekorert hele sykkelen i 24K bladgull for hva det kostet
Sykkelen ser ihvertfall helt ny ut igjen nå
Sykkelen ser ihvertfall helt ny ut igjen nå
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ganske rimelig at plasten utgjør en vesentlig del av designet, på en.........plastrakett.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja, du har et poeng der
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7013
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Når det er sagt, så har plastrakketten din ganske mange fine detaljer, og ikke bare plastdetaljene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.
Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.
Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.
Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?
Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.
Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.
Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Kom deg på bane hvor du kan lære deg å kontrollere kreftene bedre i trygge omgivelser
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Wheelie bar - enda bedre enn wheelie controlBjerknez skrev:Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.
Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.
Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.
Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?
Evt bare la det stå til. Går det fort nok ser det tøft ut uansett..
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Haha, er da ikke problem og håndtere kreftene så lenge forholdene ligger til rette som feks. På bane. Men i virkeligheten så kjører man jo på vanlig vei med de faktorene som spiller inn med tanke på grus i veien, møtende trafikk, ujevn asfalt etc.
Men jada, det blir nok banekjøring på meg en vakker dag
Men jada, det blir nok banekjøring på meg en vakker dag
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det
Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Overhodet ikke...hakhap skrev:Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det
Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
Men hvis man ikke får brukt alle kreftene så er jo de kreftene overflødige på en måte. Har sett en video av en som prøver sge fra 0-100 med en SuperDuke 1290 og han klarer det ikke på under 4sek. Rett og slett fordi det blir for mye krefter og temme i starten. Min gamle (og gode) Street Triple klarte jo under 4sek. lett i følge mine uhøytidelige målinger.
Men så klart... lenger opp i hastighet er man sjanseløs... :-)å
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall)
Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :-)å
Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :-)å
- Bjerknez
- Innlegg: 23386
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Du har forsåvidt et poeng Toven, men allikevel...Toven skrev:Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall)
Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :-)å
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R
Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.