Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Ganske bra kilopris på dette klistremerket, du kunne vel nesten dekorert hele sykkelen i 24K bladgull for hva det kostet :lol
Sykkelen ser ihvertfall helt ny ut igjen nå :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Ganske rimelig at plasten utgjør en vesentlig del av designet, på en.........plastrakett. :lol
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, du har et poeng der :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7013
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Jompa »

Når det er sagt, så har plastrakketten din ganske mange fine detaljer, og ikke bare plastdetaljene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.

Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.

Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.

Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Kom deg på bane hvor du kan lære deg å kontrollere kreftene bedre i trygge omgivelser :D

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av xyvind »

Bjerknez skrev:Ja, S1000R er en flott sykkel på mange måter.

Den er smooth å kjøre hvis man vil det, og man kan justere demperne elektronisk med et tastetrykk samt endre kjøremodus for å få litt mer fart på sakene. Rett og slett en hærlig sykkel.

Men skal jeg være ærlig så har jeg ikke helt blitt vant til motoren ennå. Det er fortsatt litt skremmende og gi flatt gjern gjennom de første to girene. Faktisk så tror jeg nesten ikke det er mulig uten at man lander på ryggen. Jeg har til og med opplevd hjulløft i 4-giret.

Man har jo wheeliekontrollen som slår inn som hindrer slikt, men da reduserer jo sykkelen trekkkraften og man får ikke noe nytte av den reelle aksellerajonen. Som tidligere nevnt... Rett og slett for mye krefter, og da lurer jeg samtidig på hvordan 1290 SuperDuke R vil føles med enda mer moment og hester. Får man virkelig brukt disse kreftene?
Wheelie bar - enda bedre enn wheelie control

Bilde

Evt bare la det stå til. Går det fort nok ser det tøft ut uansett..

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Haha, er da ikke problem og håndtere kreftene så lenge forholdene ligger til rette som feks. På bane. Men i virkeligheten så kjører man jo på vanlig vei med de faktorene som spiller inn med tanke på grus i veien, møtende trafikk, ujevn asfalt etc.

Men jada, det blir nok banekjøring på meg en vakker dag :thumleft

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Kjøp en 125 så får du brukt alle kreftene :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av hakhap »

Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

hakhap skrev:
Bjerknez skrev:Nja... må vel ha noe slikt som Street Triple R tenker jeg. Akkurat passe det :P :p

Må en ha anledning å bruke alle krafter overallt?
Overhodet ikke...

Men hvis man ikke får brukt alle kreftene så er jo de kreftene overflødige på en måte. Har sett en video av en som prøver sge fra 0-100 med en SuperDuke 1290 og han klarer det ikke på under 4sek. Rett og slett fordi det blir for mye krefter og temme i starten. Min gamle (og gode) Street Triple klarte jo under 4sek. lett i følge mine uhøytidelige målinger.

Men så klart... lenger opp i hastighet er man sjanseløs... :-)å

Toven

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Toven »

Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall) :P :p

Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :knegg :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23386
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Men så handler ikke mc kjøring om å kjøre rett frem fra 0-100 eller 150-350 (i mine øyne ihvertfall) :P :p

Tror en superduke er ufattelig moro på svingete veier, ref. Olden :knegg :-)å
Du har forsåvidt et poeng Toven, men allikevel... :redface

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Cutless »

Mc kjøring handler selvfølgelig om å vifte oppgitt med hendene mot bilister som ikke oppfører seg eksemplarisk.

Svar