Bjerknez' | Snart sommerferie! :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

:scratch :scratch

Bilde

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....

Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Bjerknez skrev:Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....

Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å
Du kan jo bruke god tid, utvide med noen minutter (synes det går fint opp til 10-12 :redface )
Få lokalkjente til å navngi stedene, og "utgi" filmen når PMS-tiden har startet?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:
Bjerknez skrev:Ahh... sitter her i sene nattestimer og har så vidt begynt å se på videoklippene jeg tok på siste tur. Fy faen så mye fin natur som blir filmet! Mye fin kjøring også. Men synes det er uhyre vanskelig og korte ned en 4 timers video til bare noen få minutter. Man må jo kutte bort jævlig mye bra kjøring og eller fin natur....

Siden jeg også har stedsans som en blind bøg i et badekar full av knakkpølser så blir det vanskelig for meg å navngi steder etc. Dette må bli et langtids prosjekt tror jeg... :-)å
Du kan jo bruke god tid, utvide med noen minutter (synes det går fint opp til 10-12 :redface )
Få lokalkjente til å navngi stedene, og "utgi" filmen når PMS-tiden har startet?
Haha.. 10-12 minutter? Er på litt over to timer nå :lol

Har klart og finne frem til hvor vi kjørte med god hjelp av Google map etc. men det vanskelige er at jeg må klippe bort så mye fin natur. Jeg filmet jo kun et stykke etter Lom og over fjellet, mer eller mindre sammenhengende. Er jo der naturen er som flottest. Vurderer å bare klippe bort det mest vesentligste for så og legge den ut i full lengde som en foreløpig greie før jeg får redigert den ytterligere...

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av JK95 »

Hva med flere episoder? :prf Ny eposide hver uke noe ala senkveld? :knegg

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

JK95 skrev:Hva med flere episoder? :prf Ny eposide hver uke noe ala senkveld? :knegg
Hehe, ikke den dummeste ideen det, men tror jeg legger den ut i mer eller mindre full størrelse med litt grovklipping, så de som var med på turen samt andre interreserte får sett den før jeg går kraftigere til verks og bytter den ut med en langt mer klipper versjon.

Skal se om jeg får gjort dette i dag. Men videoen blir laaaang, så dere får bare spole litt eller evt. la vær og se den hvis det blir for kjedelig :knegg

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Desmo »

Noe for deg Bjerknez?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=dk3EIQpghbk[/video]
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av mortenolb »

Du kan jo se litt til Toven sine videoer. Mye klipping, drit i stedsnavn. :P

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Er ferdig med førsteutkastet nå. Mest for at de som var med på turen skal få se den. Den er på hele 1t-23min så smør dere med tolmodighet eller spol litt :lol
Kommer til å gjøre en langt røffere redigering i løpet av vinteren.

Regner med den er ferdig renderert om ett par timer og så skal den jo lastes opp på Youtube. Men jeg har en rask linje så videoen er nok oppe i løpet av kvelden regner jeg med :-)å

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Videoen må la vente på seg. Fikk en "high temperature CPU warning" som gjorde at det stoppet opp. (sier sikkert litt om hvor stor videoen er :lol ) Har i skrivende stund startet den på nytt, men den blir ikke ferdig før jeg drar på jobb så hvis det fungerer denne gangen så blir videoen lastet opp på Youtube i kveld :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Litt spent på om videoen er ferdig renderert nå, eller om det har stoppet opp igjen. Laster opp videoen så fort jeg kommer hjem hvis den er fullført og da blir den nok klar i løpet av kvelden får vi håpe :thumleft

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Fsva »

Year 2015 problems. haha
Gleder meg til å se videoen :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Jadda! Da er videoen ferdig renderert og er nå på vei opp på youtube. Om få strakser blir den publisert :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av Bjerknez »

Da er videoen klar:

[video]https://m.youtube.com/watch?v=2qcrdBHVktE[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Bjerknez' blogg - BMW S1000R

Legg inn av AJ »

:thumleft

:popcrn
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar