Cutless sin blogg
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Fælt som dere maser om de blinklysa da :)
Får handle til våren, nå er jeg glad for alt av knæsjfarger jeg har på sykkelen i høstmørket.
Får handle til våren, nå er jeg glad for alt av knæsjfarger jeg har på sykkelen i høstmørket.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Første gangen jeg nevner de blinklysa så mase kan jeg ikke si jeg har gjortCutless skrev:Fælt som dere maser om de blinklysa da :)
Får handle til våren, nå er jeg glad for alt av knæsjfarger jeg har på sykkelen i høstmørket.

Men jeg vet andre her inne har vert mer frempå rund disse blinklysglassene

Men samma det vel! Blinklys er blinklys!

Re: Cutless sin blogg
Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
Hvor kjøpte du pegsa, og hvor mye ga du for dem? 
(Angående blinklys ville jeg gått fullt ut og kjøpt LED-blinkers)

(Angående blinklys ville jeg gått fullt ut og kjøpt LED-blinkers)
Re: Cutless sin blogg
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:


http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Her er de: http://www.ebay.com/itm/351154025316?it ... 20&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
44 $. Som du ser så kan man justere disse en god del både horisontalt og vertikalt. Det ironiske var at det som passet meg best var å kutte ut staget og skru peggsa rett i. Ville vært enda billigere for meg å finne noen pegs som ikke var justerbare.
Fikk hansker i posten i dag. Handlet på salg. Må jo oppgradere til vinterutstyr nå som Bjerknez snart får ny sykkel som skal kjøres inn...

44 $. Som du ser så kan man justere disse en god del både horisontalt og vertikalt. Det ironiske var at det som passet meg best var å kutte ut staget og skru peggsa rett i. Ville vært enda billigere for meg å finne noen pegs som ikke var justerbare.
Fikk hansker i posten i dag. Handlet på salg. Må jo oppgradere til vinterutstyr nå som Bjerknez snart får ny sykkel som skal kjøres inn...

- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Hehe, været ser ikke veldig overbevisende ut så langt, men det er jo som sagt mange dager igjen, så det kan jo endre seg... 

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Så lenge det ikke saltes eller fryser på så skal vi da få lufta syklene.
Greit å ha i bakhodet:
Odd Erling Botn i Statens vegvesen forklarer hovedtrekkene slik:
* Hvis det er meldt snø, saltes veien før snøfallet. På denne måten unngår veivesenet at snøen pakker seg i veibanen.
* Hvis snøen likevel legger seg, blir veien saltet igjen for å unngå at snøen pakker seg.
* Før et brått omslag til kuldegrader, saltes det selv om det i utgangspunktet er tørt. Væromslaget kan nemlig gi kondens som fryser på veien.
* Ved våt veibane saltes det hvis det er meldt kuldegrader, eller hvis man kan forvente såkalt utstråling. Utstråling kan forekomme når skydekket klarner opp på kvelden. Det kan gi minusgrader i veibanen selv om temperaturen i luften er varmere enn null grader.
* Er veien våt selv om det er kuldegrader, skyldes det ofte salt. Dette saltlaget må vedlikeholdes med nye doser. Hvor ofte, avhenger av trafikkmengden.
* For å bruke minst mulig salt saltes det som regel før trafikken starter for fullt på morgenkvisten eller i rushtrafikken. Saltet bryter nemlig opp bindingene i pakket snø, og trafikken hjelper til med å bryte opp og fjerne denne snøen.
* Det saltes ikke hvis det er kaldere enn 15 kuldegrader.
Greit å ha i bakhodet:
Odd Erling Botn i Statens vegvesen forklarer hovedtrekkene slik:
* Hvis det er meldt snø, saltes veien før snøfallet. På denne måten unngår veivesenet at snøen pakker seg i veibanen.
* Hvis snøen likevel legger seg, blir veien saltet igjen for å unngå at snøen pakker seg.
* Før et brått omslag til kuldegrader, saltes det selv om det i utgangspunktet er tørt. Væromslaget kan nemlig gi kondens som fryser på veien.
* Ved våt veibane saltes det hvis det er meldt kuldegrader, eller hvis man kan forvente såkalt utstråling. Utstråling kan forekomme når skydekket klarner opp på kvelden. Det kan gi minusgrader i veibanen selv om temperaturen i luften er varmere enn null grader.
* Er veien våt selv om det er kuldegrader, skyldes det ofte salt. Dette saltlaget må vedlikeholdes med nye doser. Hvor ofte, avhenger av trafikkmengden.
* For å bruke minst mulig salt saltes det som regel før trafikken starter for fullt på morgenkvisten eller i rushtrafikken. Saltet bryter nemlig opp bindingene i pakket snø, og trafikken hjelper til med å bryte opp og fjerne denne snøen.
* Det saltes ikke hvis det er kaldere enn 15 kuldegrader.
Re: Cutless sin blogg
Syns de kan la vær å salte, mykje bedre å kjøyre på snø :-)
Re: Cutless sin blogg
Saltet på e18 ved tønsberg idag så jeg... Spørs om ikke jeg må kaste inn håndkle etterhvert, fylle opp tanken og stue baby'n vekk 
Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha

Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha

Re: Cutless sin blogg
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?TBI81 skrev:545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
Er fohandler som skal montere ja.

Re: Cutless sin blogg
Friend or fo(handler)?Bjerknez skrev:Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?TBI81 skrev:545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
Er fohandler som skal montere ja.


Men ser jo luksusen i å få alt montert med en gang :-)