Cutless sin blogg
Re: Cutless sin blogg
Syns de kan la vær å salte, mykje bedre å kjøyre på snø :-)
Saltet på e18 ved tønsberg idag så jeg... Spørs om ikke jeg må kaste inn håndkle etterhvert, fylle opp tanken og stue baby'n vekk 
Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha

Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha

545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?TBI81 skrev:545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Er fohandler som skal montere ja.

Friend or fo(handler)?Bjerknez skrev:Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?TBI81 skrev:545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?Bjerknez skrev:Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.TBI81 skrev:Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.Cutless skrev:Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Er fohandler som skal montere ja.

Men ser jo luksusen i å få alt montert med en gang :-)
- Bjerknez
- Kontakt:
Du nærmer det nok 5.000,- med dagens dollarkurs, moms og stippelert frakt. I tillegg kommer evt. postens tollgebyr. Altså ikke toll, for det er ikke toll på disse varene, men gebyret noen tar for å lagre samt behandle etc.
Til syvende og sist er det ikke rart man sparer tror jeg og dessuten har jeg ti tommeltotter.
Joda, det er dyrt, men jeg vil ha det skikkelig når jeg først kjøper
Dessuten så regner jeg med at forhandler justerer disse for meg slik at jeg får perfekt sittestilling etc. En liten luksus jeg synes er verdt å betale for
Til syvende og sist er det ikke rart man sparer tror jeg og dessuten har jeg ti tommeltotter.

Joda, det er dyrt, men jeg vil ha det skikkelig når jeg først kjøper

Dessuten så regner jeg med at forhandler justerer disse for meg slik at jeg får perfekt sittestilling etc. En liten luksus jeg synes er verdt å betale for

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Som flere sikkert har fått med seg så har det gått rykter om en "Adventure" versjon av MT-09. Anførselstegn siden det egentlig er en sports-tourer mtp bakkeklaring etc.
Jeg likte den ikke når jeg så bilde/skisse av den, men den har grodd litt på meg. Ryktes om større bensintank, bedre fuel-map og forhåpentligvis ABS. Det hjalp veldig med en amatørsession i photoshop:
Hva synes dere?

Den ser egentlig slik ut:

Jeg likte den ikke når jeg så bilde/skisse av den, men den har grodd litt på meg. Ryktes om større bensintank, bedre fuel-map og forhåpentligvis ABS. Det hjalp veldig med en amatørsession i photoshop:
Hva synes dere?

Den ser egentlig slik ut:

- Bjerknez
- Kontakt:
Sitter med litt delte meninger når jeg ser den sykkelen for å være ærlig, men det gjorde jo du også til å begynne med, hehe.
Men blir spennende å se litt mer info rundt denne....
Men blir spennende å se litt mer info rundt denne....

- Cutless
Hva er det du liker / ikke liker?
- Bjerknez
- Kontakt:
Ut fra bildene ser den liksom litt "voldsom" ut fra salen og fremover... Mye plastikk?Cutless skrev:Hva er det du liker / ikke liker?
Den er sikkert mer iøyenfallende i virkeligheten da...
Kan være at jeg også har missforstått litt, da man ikke får noe helhetsinntrykk ut fra bildene. Hvordan ser den ut fremmenifra?
- Bjerknez
- Kontakt:
Å der ble jeg overbevist om at jeg ikke synes den var noe å rope hurra for...
Kanskje jeg må venne meg til det...slik du måtte....?
EDIT:
Grunnen til at jeg ikke likte fronten var nok for at jeg synes det ble "litt mye". Dessuten liker jeg ikke store kåper og på det øverste bildet ble lyktene for små...på en måte. Kanskje jeg ønsker en litt mer aggressiv look?

Kanskje jeg må venne meg til det...slik du måtte....?
EDIT:
Grunnen til at jeg ikke likte fronten var nok for at jeg synes det ble "litt mye". Dessuten liker jeg ikke store kåper og på det øverste bildet ble lyktene for små...på en måte. Kanskje jeg ønsker en litt mer aggressiv look?
- Bjerknez
- Kontakt:
Denne ser langt bedre ut!

- Cutless
Hehe, ja, enig i at fronten er litt tung, derfor jeg photoshoppa bort vindskjermen etc.
Det jeg liker er de røffe kantene - spesielt på skissen. Ser nesten militært ut. Lurer på hvordan den ser ut uten kåpen ved blinklyset i kombinasjon med en svart vindskjerm som kun dekker opp til "dashbordet"
Det jeg liker er de røffe kantene - spesielt på skissen. Ser nesten militært ut. Lurer på hvordan den ser ut uten kåpen ved blinklyset i kombinasjon med en svart vindskjerm som kun dekker opp til "dashbordet"
- Cutless
Ja, er svak for den - men det vet du jo :)
- Bjerknez
- Kontakt:
Hehe, er klar over at du er svak for den ja
Men det nederste bildet var tøffere ja. Det øverste ga meg nesten avsmak. Men den må vel oppleves i virkeligheten for at man skal få se det totale bildet.
Jeg kunne heller ikke fordra Street Triple den første gangen jeg så den, men i dag elsker jeg den! Rart det der

Men det nederste bildet var tøffere ja. Det øverste ga meg nesten avsmak. Men den må vel oppleves i virkeligheten for at man skal få se det totale bildet.
Jeg kunne heller ikke fordra Street Triple den første gangen jeg så den, men i dag elsker jeg den! Rart det der

- Cutless
Ja det er noe med det. Men hadde vi alle likt det samme så hadde det fort blitt kjedelig på disse treffene :)
Ja, skjønner bedre hva du mener med at ST har grodd på deg designmessig nå.
Det blir uansett veldig spennende å se hvilke modeller som presenteres på EICMA messen i november. Håper virkelig Husqverna kommer med en erstatter til Nudaen:

Ja, skjønner bedre hva du mener med at ST har grodd på deg designmessig nå.
Det blir uansett veldig spennende å se hvilke modeller som presenteres på EICMA messen i november. Håper virkelig Husqverna kommer med en erstatter til Nudaen:

- Bjerknez
- Kontakt:
Den Husqvarna'en ser ganske bra ut, men simpel som jeg er så henger jeg meg veldig opp i navnet (selv om det overhodet ikke har noe som helst å si). Det står nemmelig det samme på den 8 år gamle elektriske gressklipperen til min far...
Men nå er jeg veldig vanskelig her føler jeg.

Men nå er jeg veldig vanskelig her føler jeg.

- Cutless
Designe på Husky'n er jo rå da :)
Her er et annet bilde av FJ'n med photoshoppa kort og sota vindskjerm:

Her er et annet bilde av FJ'n med photoshoppa kort og sota vindskjerm:

- Cutless
Enda en sykkel som står på ønskelista:

- Bjerknez
- Kontakt:
Ikke det værste jeg har sett dette
men fronten minner meg litt for mye om moped...
Nei... jeg synes du rent utseendemessig bør holde deg til MT09 Street Rally

men fronten minner meg litt for mye om moped...
Nei... jeg synes du rent utseendemessig bør holde deg til MT09 Street Rally

- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Den er grisetøff. Må bare eksistere en løsning på pen skiltholder 

- Bjerknez
- Kontakt:
NÅ snakker vi!!
Skikkelig knalltøffe sykler begge to. Når det er sagt (uten at det bør ha noen betydning på deg) så nevner jeg at Brutale (hvis det er det det er) har fått strykkarakter på den testen jeg har sett hvor den har blitt testet opp mot MT-09/Kawasaki Z800/Street Triple.
Det ble faktisk sagt at den var "terrible to ride"...
Ducati Monster er vel mye lik og jeg tror dette er en langt bedre sykkel. Men igjen... jeg bare synser litt her samt ser tester.
Tester er som sagt ikke alt men du får jo se selv:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZJfd5LCttd4[/video]
EDIT:
Jeg ser også at den får god omtale i noen andre tester der den er testet mot andre sykler. Synes det var litt rart at det spriker såpass. På den andre testen vinner den over Ducatis Street Fighter 848 og på den andre får den rett og slett strykkarakter. I mitt hode betyr dette enten sprikende testere eller veldig ujevne kvaliteter...?
Til slutt en liten musikkvideo:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AJSI0FDVZxU[/video]

Skikkelig knalltøffe sykler begge to. Når det er sagt (uten at det bør ha noen betydning på deg) så nevner jeg at Brutale (hvis det er det det er) har fått strykkarakter på den testen jeg har sett hvor den har blitt testet opp mot MT-09/Kawasaki Z800/Street Triple.
Ducati Monster er vel mye lik og jeg tror dette er en langt bedre sykkel. Men igjen... jeg bare synser litt her samt ser tester.

EDIT:
Jeg ser også at den får god omtale i noen andre tester der den er testet mot andre sykler. Synes det var litt rart at det spriker såpass. På den andre testen vinner den over Ducatis Street Fighter 848 og på den andre får den rett og slett strykkarakter. I mitt hode betyr dette enten sprikende testere eller veldig ujevne kvaliteter...?
Det er Rivale og den nye Brutale Dragster.Bjerknez skrev:NÅ snakker vi!!![]()
Ducati Monster er vel mye lik og jeg tror dette er en langt bedre sykkel. Men igjen... jeg bare synser litt her samt ser tester.![]()
EDIT:
http://www.bikeport.no/2014/02/17/2014- ... -dragster/
Skulle gjerne sett en skikkelig test mot andre sykler i samme klasse på youtube.
Ligger en der nå, men synes ikke den er særlig god. Det er en hooligans bike!
https://www.youtube.com/watch?v=a3CBoNu ... CBoNugB1c)
Her er Rivale vs Hypermotard, morsom test

https://www.youtube.com/watch?v=x77B7ox ... 7B7oxCJfU)
Sist redigert av Haymaker den 21 okt 2014, 15:05, redigert 1 gang totalt.