Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av gorbys »

Syns de kan la vær å salte, mykje bedre å kjøyre på snø :-)

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Saltet på e18 ved tønsberg idag så jeg... Spørs om ikke jeg må kaste inn håndkle etterhvert, fylle opp tanken og stue baby'n vekk :(
Jeg som har bestilt nye støvler til og med, haha :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

TBI81 skrev:
Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?

Er fohandler som skal montere ja. :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Bjerknez skrev:
TBI81 skrev:
Cutless skrev:
TBI81 skrev:Fikk du foten litt lengre ned med de pegsa? Ble det lengre vandring på foten ved giring?
Aldri opplevd at gummien på busaen har virket glatt når det er vått, men har forsåvidt grublet på justerbart rearset ..
Det er faktisk pegs beregna til Hayabusa jeg kjøpte - de passet visst min sykkel også.

Ja, jeg fikk foten lengre ned, uten at det gikk på bekostning av nedleggsvinkel da de nye pegsa bygger mye mindre nedover. Men det som virkelig hjalp fot posisjonen min og kne-smerten var at de er runde. Det gjør at de ikke bygger noe når det blir vinkel på fotbladet - slik som de originale gjør med sin flate profil. Foretrekker også feelingen mot et hardt materiale fremfor gummien som var veldig fleksibel (for å unngå vibrasjoner). Neida, har ikke sklidd av originale peggene, men det føles som foten sitter bedre/tryggere på de nye når det er vått.

Justerbart rearset er jo konge, men sabla dyrt.
Ok, høres jo ut som et ok og billig alternativ.
Du har helt rett. Rearset er dyrt om du går for 'ordentlige saker'. Har snabla lyst på disse fra Sato racing:
http://www.satoracing.com/rearsetshayabusa_drag.htm
Ser ut som jeg slipper å bytte til annen bremselys switch med disse også, men pokker så dyr ..
Det er visst slike jeg får på min sykkel. Svindyrt var det, men jeg liker å ha muligheten for justeringer der.

Tror faktisk det kostet rundt 6.000,- ferdig montert.
545 dollares bør man da klare å få montert for under 6000 norske riksdaler. Forhandler som skal gjøre for deg eller?
Husk at på disse 545 dollar så kommer frakt og evt. Moms etc. ?

Er fohandler som skal montere ja. :thumleft
Friend or fo(handler)? :knegg Joda, klar over frakt og moms. Ville vel kommet på ca 4k med moms om en regner seksern på dollaren. Frakta kan da ikke være allverdens. Si 50 dollar? Får øl til noen timer i garasjen for differansen da. Og er du heldig så slipper du moms ;-)
Men ser jo luksusen i å få alt montert med en gang :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Du nærmer det nok 5.000,- med dagens dollarkurs, moms og stippelert frakt. I tillegg kommer evt. postens tollgebyr. Altså ikke toll, for det er ikke toll på disse varene, men gebyret noen tar for å lagre samt behandle etc.
Til syvende og sist er det ikke rart man sparer tror jeg og dessuten har jeg ti tommeltotter. :lol

Joda, det er dyrt, men jeg vil ha det skikkelig når jeg først kjøper :thumleft
Dessuten så regner jeg med at forhandler justerer disse for meg slik at jeg får perfekt sittestilling etc. En liten luksus jeg synes er verdt å betale for :vs

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Som flere sikkert har fått med seg så har det gått rykter om en "Adventure" versjon av MT-09. Anførselstegn siden det egentlig er en sports-tourer mtp bakkeklaring etc.

Jeg likte den ikke når jeg så bilde/skisse av den, men den har grodd litt på meg. Ryktes om større bensintank, bedre fuel-map og forhåpentligvis ABS. Det hjalp veldig med en amatørsession i photoshop:

Hva synes dere?
Bilde

Den ser egentlig slik ut:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Sitter med litt delte meninger når jeg ser den sykkelen for å være ærlig, men det gjorde jo du også til å begynne med, hehe.

Men blir spennende å se litt mer info rundt denne.... :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Hva er det du liker / ikke liker?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Hva er det du liker / ikke liker?
Ut fra bildene ser den liksom litt "voldsom" ut fra salen og fremover... Mye plastikk?

Den er sikkert mer iøyenfallende i virkeligheten da...

Kan være at jeg også har missforstått litt, da man ikke får noe helhetsinntrykk ut fra bildene. Hvordan ser den ut fremmenifra?

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Bilde

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Å der ble jeg overbevist om at jeg ikke synes den var noe å rope hurra for... :eh

Kanskje jeg må venne meg til det...slik du måtte....?

EDIT:
Grunnen til at jeg ikke likte fronten var nok for at jeg synes det ble "litt mye". Dessuten liker jeg ikke store kåper og på det øverste bildet ble lyktene for små...på en måte. Kanskje jeg ønsker en litt mer aggressiv look?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Denne ser langt bedre ut! :thumleft
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Hehe, ja, enig i at fronten er litt tung, derfor jeg photoshoppa bort vindskjermen etc.

Det jeg liker er de røffe kantene - spesielt på skissen. Ser nesten militært ut. Lurer på hvordan den ser ut uten kåpen ved blinklyset i kombinasjon med en svart vindskjerm som kun dekker opp til "dashbordet"

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Ja, er svak for den - men det vet du jo :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hehe, er klar over at du er svak for den ja :thumleft

Men det nederste bildet var tøffere ja. Det øverste ga meg nesten avsmak. Men den må vel oppleves i virkeligheten for at man skal få se det totale bildet.

Jeg kunne heller ikke fordra Street Triple den første gangen jeg så den, men i dag elsker jeg den! Rart det der :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Ja det er noe med det. Men hadde vi alle likt det samme så hadde det fort blitt kjedelig på disse treffene :)

Ja, skjønner bedre hva du mener med at ST har grodd på deg designmessig nå.

Det blir uansett veldig spennende å se hvilke modeller som presenteres på EICMA messen i november. Håper virkelig Husqverna kommer med en erstatter til Nudaen:

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Den Husqvarna'en ser ganske bra ut, men simpel som jeg er så henger jeg meg veldig opp i navnet (selv om det overhodet ikke har noe som helst å si). Det står nemmelig det samme på den 8 år gamle elektriske gressklipperen til min far... :lol

Men nå er jeg veldig vanskelig her føler jeg. :lol

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Designe på Husky'n er jo rå da :)

Her er et annet bilde av FJ'n med photoshoppa kort og sota vindskjerm:
Bilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Enda en sykkel som står på ønskelista:

Bilde
Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Ikke det værste jeg har sett dette :thumleft

men fronten minner meg litt for mye om moped...

Nei... jeg synes du rent utseendemessig bør holde deg til MT09 Street Rally :thumleft

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Haymaker »

Bilde

Bilde

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Den er grisetøff. Må bare eksistere en løsning på pen skiltholder :p

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24622
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

NÅ snakker vi!! :thumleft

Skikkelig knalltøffe sykler begge to. Når det er sagt (uten at det bør ha noen betydning på deg) så nevner jeg at Brutale (hvis det er det det er) har fått strykkarakter på den testen jeg har sett hvor den har blitt testet opp mot MT-09/Kawasaki Z800/Street Triple.

Det ble faktisk sagt at den var "terrible to ride"...

Ducati Monster er vel mye lik og jeg tror dette er en langt bedre sykkel. Men igjen... jeg bare synser litt her samt ser tester. :thumleft

Tester er som sagt ikke alt men du får jo se selv:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZJfd5LCttd4[/video]

EDIT:
Jeg ser også at den får god omtale i noen andre tester der den er testet mot andre sykler. Synes det var litt rart at det spriker såpass. På den andre testen vinner den over Ducatis Street Fighter 848 og på den andre får den rett og slett strykkarakter. I mitt hode betyr dette enten sprikende testere eller veldig ujevne kvaliteter...?

Til slutt en liten musikkvideo:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AJSI0FDVZxU[/video]

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev:NÅ snakker vi!! :thumleft

Skikkelig knalltøffe sykler begge to. Når det er sagt (uten at det bør ha noen betydning på deg) så nevner jeg at Brutale (hvis det er det det er) har fått strykkarakter på den testen jeg har sett hvor den har blitt testet opp mot MT-09/Kawasaki Z800/Street Triple.

Det ble faktisk sagt at den var "terrible to ride"...

Ducati Monster er vel mye lik og jeg tror dette er en langt bedre sykkel. Men igjen... jeg bare synser litt her samt ser tester. :thumleft

Tester er som sagt ikke alt men du får jo se selv:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZJfd5LCttd4[/video]

EDIT:
Jeg ser også at den får god omtale i noen andre tester der den er testet mot andre sykler. Synes det var litt rart at det spriker såpass. På den andre testen vinner den over Ducatis Street Fighter 848 og på den andre får den rett og slett strykkarakter. I mitt hode betyr dette enten sprikende testere eller veldig ujevne kvaliteter...?

Til slutt en liten musikkvideo:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=AJSI0FDVZxU[/video]
Det er Rivale og den nye Brutale Dragster.

http://www.bikeport.no/2014/02/17/2014- ... -dragster/

Skulle gjerne sett en skikkelig test mot andre sykler i samme klasse på youtube.
Ligger en der nå, men synes ikke den er særlig god. Det er en hooligans bike!

https://www.youtube.com/watch?v=a3CBoNu ... CBoNugB1c)

Her er Rivale vs Hypermotard, morsom test :lol

https://www.youtube.com/watch?v=x77B7ox ... 7B7oxCJfU)
Sist redigert av Haymaker den 21 okt 2014, 15:05, redigert 1 gang totalt.

Svar