AJ Arena...
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena...
Jepp, først Autosol for å "komme ned" i gelcoaten, så Meguiars etterpå, så en hardvoks. Her var egentlig Hempel sin den man foretrakk.
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: AJ Arena...
Forvirrende med disse begrepene. Det vi kalte polering før er voksing nå. Det beskyttende laget som fyller de små porene i lakken. Polering er sliping av lakken, det vil si at man fjerner et syltynt lag av lakken for å fjerne eller dempe ujevnheter.
Jeg hadde en 43-fots cabincruiser noen år. Skroget var hvitt med et blått felt på hver side. Det ble mange timer med maskin. Særlig var de blå feltene vriene. Hvis jeg gjorde feil ble det et fælt skimrende mønster i sterkt sollys (hologrammer på fagspråket). Jeg støtter FredrikE24 på anbefalingen om One Step Compund. Jeg brukte denne som mild rubbing på flater som bare var litt matte og uten særlig riper. Avsluttet med en voks på toppen de gangene jeg hadde mentalt overskudd til det.
Selv foretrakk jeg en roterende maskin. Samme prinsipp som en vinkelsliper, der puta roterer rundt en senteraksling. Jeg hadde en Makita 9237CB. Det som er fordelen med de seriøse maskinene er, i tillegg til kvaliteten, at de har høyt dreiemoment. Dette gjør at de er lettere å jobbe med. Blant annet er det lettere å unngå at de "hopper" på vanskelig underlag. Han som hadde båt i opplag ved siden av meg brukte opp en eller to billigmaskiner hver vår. Endte ofte opp med å låne Makitaen.
En båtkompis foretrakk oscillerende maskin. (Flex 3401 VRG) Der beveger akslingen på puta seg i et sirkelmønster i tillegg til at puta roterer. De er ofte lettere å jobbe med, men er mindre effektive, så du må holde på lenger. Disse har blitt populære på bilpolering fordi det er mindre sjanse for å skade lakken hvis du gjør feil. Kompisen min gikk etterhvert over til å bruke slipemaskin med en fiberpad som tilsvarer å våtslipe med 4-5000 papir. Han synes det ga mest resultat for minst mulig jobb. På roterende er jeg enig med Bjerknez, Rupes og Flex er bra saker.
Min erfaring er at bil og båt er to veldig forskjellige ting å jobbe med, så selv om du kan bruke samme maskin, så er det ytterst få midler og puter som går om hverandre. Og pass deg for å bli bitt av basillen. Det blir j... dyrt.
Jeg hadde en 43-fots cabincruiser noen år. Skroget var hvitt med et blått felt på hver side. Det ble mange timer med maskin. Særlig var de blå feltene vriene. Hvis jeg gjorde feil ble det et fælt skimrende mønster i sterkt sollys (hologrammer på fagspråket). Jeg støtter FredrikE24 på anbefalingen om One Step Compund. Jeg brukte denne som mild rubbing på flater som bare var litt matte og uten særlig riper. Avsluttet med en voks på toppen de gangene jeg hadde mentalt overskudd til det.
Selv foretrakk jeg en roterende maskin. Samme prinsipp som en vinkelsliper, der puta roterer rundt en senteraksling. Jeg hadde en Makita 9237CB. Det som er fordelen med de seriøse maskinene er, i tillegg til kvaliteten, at de har høyt dreiemoment. Dette gjør at de er lettere å jobbe med. Blant annet er det lettere å unngå at de "hopper" på vanskelig underlag. Han som hadde båt i opplag ved siden av meg brukte opp en eller to billigmaskiner hver vår. Endte ofte opp med å låne Makitaen.
En båtkompis foretrakk oscillerende maskin. (Flex 3401 VRG) Der beveger akslingen på puta seg i et sirkelmønster i tillegg til at puta roterer. De er ofte lettere å jobbe med, men er mindre effektive, så du må holde på lenger. Disse har blitt populære på bilpolering fordi det er mindre sjanse for å skade lakken hvis du gjør feil. Kompisen min gikk etterhvert over til å bruke slipemaskin med en fiberpad som tilsvarer å våtslipe med 4-5000 papir. Han synes det ga mest resultat for minst mulig jobb. På roterende er jeg enig med Bjerknez, Rupes og Flex er bra saker.
Min erfaring er at bil og båt er to veldig forskjellige ting å jobbe med, så selv om du kan bruke samme maskin, så er det ytterst få midler og puter som går om hverandre. Og pass deg for å bli bitt av basillen. Det blir j... dyrt.
Re: AJ Arena...
Ahh.... Har stussa litt på begrepsbruken ja, i fht hva som sitter i skallen min. Bra avklaring! Takkoivindg skrev: 27 mar 2020, 17:55 Forvirrende med disse begrepene. Det vi kalte polering før er voksing nå. Det beskyttende laget som fyller de små porene i lakken. Polering er sliping av lakken, det vil si at man fjerner et syltynt lag av lakken for å fjerne eller dempe ujevnheter.
Selv foretrakk jeg en roterende maskin. Samme prinsipp som en vinkelsliper, der puta roterer rundt en senteraksling.

Jeg ser at Flex blant annet har en del maskiner som er roterende, altså ikke oscillerende, til rundt 5 k. De ligger kanskje i den kategorien du brukte da. Jeg trodde oscillerende var det man "måtte" ha. Ble ikke noe lettere å velge nå.....

Re: AJ Arena...
Faen, jeg kuppa vel loggen din nå AJ.... sorry....
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Hæpp, hæpp!! Dette er ingen voksepoleringsrubbetråd!! ;)
Det var da voldsomt, folkens
!?
Jeg hadde ikke tenkt at AJ Arena... bloggen skulle bli en polering, voksing og rubbetråd da jeg i mangel av annet tidsfordriv fant ut at jeg skulle polere, rubbe, vokse... whatever
... den gamle bilen min i dag
.
Så... veldig fint hvis den videre meningsutvekslingen om denslags koronasysler fortsetter et annet og mer egnet sted her inne
Takk...
.


Jeg hadde ikke tenkt at AJ Arena... bloggen skulle bli en polering, voksing og rubbetråd da jeg i mangel av annet tidsfordriv fant ut at jeg skulle polere, rubbe, vokse... whatever


Så... veldig fint hvis den videre meningsutvekslingen om denslags koronasysler fortsetter et annet og mer egnet sted her inne

Takk...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jepp...
Du kom meg akkurat i forkjøpet

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena...
Beklager nok en gang. Du kan jo bare slette alt overflødig :)
- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: AJ Arena...
*Flau*
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Fort gjort å la seg rive med...

Neida, det går bra :) .
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Koronasyssel...
Takknemlig farge å jobbe med velAJ skrev: 27 mar 2020, 15:13 Siden det ikke er så mye annet å ta seg til ble det litt koronasysling i dag i form av den årlige Hyundaipoleringen.
Lot det samtidig gå litt sport i å bruke det man har i disse tider; fant en Sverigeinnkjøpt Turtle Wax Original flytende, som så noe tilårskommen ut. Men den funket som bare det. Samme med en velbrukt poleringspad og restene av poleringspapiret som lå bortgjemt innerst i garasjen.
Bilen ble så blank, atte.
Her fra en pause i koronasyslingen:
Polering20.JPG
Poleringssmitten på sorte eksteriørdetaljer er ganske harmløse og fikses senere med dertil egnet vaksine....

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Koronasyssel...
Rødfargen er fin, den.
Og lakken har holdt seg bra gjennom disse 16 årene, synes jeg.
Selv om klarlakken begynner å flasse av enkelte steder...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena...
Røde biler er ganske gøy å polere.
Min første bil var knallrød. En dag med maskin, rubbing og voks og den var ikke til å kjenne igjen :)

Min første bil var knallrød. En dag med maskin, rubbing og voks og den var ikke til å kjenne igjen :)

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Rart det der med røde biler og framtredende sorte eksteriørdetaljer... Folk sender lange blikk, noe jeg må si jeg er overrasket over når det gjelder denne høyst ordinære Hyuandai'en...FredrikE24 skrev: 27 mar 2020, 19:56 Røde biler er ganske gøy å polere.
Min første bil var knallrød. En dag med maskin, rubbing og voks og den var ikke til å kjenne igjen :)
Men det gjør altså folk, sender lange blikk etter denne bilen. Veldig overraskende. Men det har antakelig mest å gjøre med fargekomboen...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 881
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: AJ Arena...
Fredrik E24, du virker som en genuint BMW entusiastFredrikE24 skrev: 27 mar 2020, 19:56 Røde biler er ganske gøy å polere.
Min første bil var knallrød. En dag med maskin, rubbing og voks og den var ikke til å kjenne igjen :)
![]()
Artig at du også er en entusiast
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
En smule småfrekt - eller hva mener forumfolket?
Fjorårssesongen endte nesten med at jeg ufrivillig måtte vinterparkere sykkelen på et verksted i Oslo.
Ikke et hvilken som helst verksted heller, nemlig AMD Motorsykler.
Uten å gå i detaljer så havnet sykkelen her pga. av en garantisak på feil i startbryteren på styret i det nøkkelløse startsystemet.
Alle helst ville jeg fått sykkelen fraktet til Motorspeed hvor jeg kjøpte den. Men dette hadde jeg i så fall måttet betale selv, men jeg fikk gratis frakt til nærmeste merkeverksted som altså er AMD Motosykler, som jeg har et blandet forhold til basert på tidligere erfaringer.
AMD fikset garantisaken helt greit og jeg fikk hentet sykkelen på hengende håret helt på tampen av fjorårssesongen.
Så gikk de noen dager før jeg oppdaget en liten forandring på sykkelen. Eller mer korrekt på skiltrammen.
Da jeg fikk sykkelen levert var skiltrammen merket med navn og logoen til Motorspeed, mens etter garantioppholdet i Oslo var dette nå byttet ut med AMD Motorsykler sin liogo...
Du verden, tenkte jeg da...
. Er dette vanlig?
Ikke at det betyr så mye, men jeg må si at med den erfaring jeg har med disse to KTM forhandlerne etter å ha kjøpt nye sykler hos dem begge og den erfaringen jeg har med både kjøpsprosess, service, info og garantisaker, så er jeg ikke særlig i tvil hvilken av disse jeg gjerne reklamerer for på skiltramma.
Syns egentlig det var ganske frekt av AMD å bytte skiltramma, men gadd ikke ta det opp med dem da jeg oppdaget at de hadde gjort det.
Har for øvrig latt det være der, men kommer til å be Motorspeed fjerne det nå tiden er inne for neste service.
Hva mener dere andre her inne? Har noen erfart det samme? Og, som jehg spør ovenfor her; er dette vanlig å gjøre?
Ikke et hvilken som helst verksted heller, nemlig AMD Motorsykler.
Uten å gå i detaljer så havnet sykkelen her pga. av en garantisak på feil i startbryteren på styret i det nøkkelløse startsystemet.
Alle helst ville jeg fått sykkelen fraktet til Motorspeed hvor jeg kjøpte den. Men dette hadde jeg i så fall måttet betale selv, men jeg fikk gratis frakt til nærmeste merkeverksted som altså er AMD Motosykler, som jeg har et blandet forhold til basert på tidligere erfaringer.
AMD fikset garantisaken helt greit og jeg fikk hentet sykkelen på hengende håret helt på tampen av fjorårssesongen.
Så gikk de noen dager før jeg oppdaget en liten forandring på sykkelen. Eller mer korrekt på skiltrammen.
Da jeg fikk sykkelen levert var skiltrammen merket med navn og logoen til Motorspeed, mens etter garantioppholdet i Oslo var dette nå byttet ut med AMD Motorsykler sin liogo...
Du verden, tenkte jeg da...

Ikke at det betyr så mye, men jeg må si at med den erfaring jeg har med disse to KTM forhandlerne etter å ha kjøpt nye sykler hos dem begge og den erfaringen jeg har med både kjøpsprosess, service, info og garantisaker, så er jeg ikke særlig i tvil hvilken av disse jeg gjerne reklamerer for på skiltramma.
Syns egentlig det var ganske frekt av AMD å bytte skiltramma, men gadd ikke ta det opp med dem da jeg oppdaget at de hadde gjort det.
Har for øvrig latt det være der, men kommer til å be Motorspeed fjerne det nå tiden er inne for neste service.
Hva mener dere andre her inne? Har noen erfart det samme? Og, som jehg spør ovenfor her; er dette vanlig å gjøre?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena...
FREKT!! vært borti dette selv. men ikke på lillehammer.
Nå har jeg surmult og vært sur som fa** i to år og plutselig ble jeg positiv.....
Re: AJ Arena...
Umiddelbart vil jeg si det er litt spesielt. De gjorde det heldigvis ikke på Duc'en da de la på nye dekk
(AMD er min desidert nærmeste MC-sjappe)

- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena...
Faren til en kompis kjøpte i sin tid en Mercedes 500SL ny, den første her tillands faktisk av R129 karosseriet.
Den fikk ny skiltramme så fort den var inne et sted. Det er "god" reklame.
Den fikk ny skiltramme så fort den var inne et sted. Det er "god" reklame.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Det er omtrent det eneste sted eier har reklame for sitt verksted på motorsykkel eller bil. Man er over gjennomsnittet entusiastisk om man kjører med reklame andre steder. Men det er over gjennomsnittet frekt av et verksted å bytte til sin egen skiltplate uten å innhente eiers godkjennelse.
Det de antakelig vet er at denne sykkelens eier har et annet verksted han bruker som førstevalg. De vet også at enkelte kan kjenne på en uggen følelse hvis de skal oppsøke sitt favorittverksted med "feil" skiltplate i fremtiden. For meg er dette IKKE GREIT av et verksted å gjøre!
Det de antakelig vet er at denne sykkelens eier har et annet verksted han bruker som førstevalg. De vet også at enkelte kan kjenne på en uggen følelse hvis de skal oppsøke sitt favorittverksted med "feil" skiltplate i fremtiden. For meg er dette IKKE GREIT av et verksted å gjøre!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Slett ikke utenkelig.kjellv skrev: 28 mar 2020, 14:39 Det de antakelig vet er at denne sykkelens eier har et annet verksted han bruker som førstevalg. De vet også at enkelte kan kjenne på en uggen følelse hvis de skal oppsøke sitt favorittverksted med "feil" skiltplate i fremtiden. For meg er dette IKKE GREIT av et verksted å gjøre!
Godt å høre fra en erfaren bransjemann at denne AMD praksisen anses å ikke være greit.
Som allerede nevnt kommer jeg til å be Motorspeed erstatte AMD skiltreklamen med sin egen på neste service.
Kommer ganske sikkert også i år til å gjøre dette til en overnattingstur via Jotunheimvegen og ikke straka vegen opp på rv4 og E 6'en.
Hvis overnattingsstedet i nærheten greier seg gjennom koronakrisa, da...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: En smule småfrekt - eller hva mener forumfolket?
Enig...AJ skrev: 28 mar 2020, 11:58 Syns egentlig det var ganske frekt av AMD å bytte skiltramma, men gadd ikke ta det opp med dem da jeg oppdaget at de hadde gjort det.
Har i tillegg såpass dårlig erfaring med AMD at jeg ikke er interessert i å kjøre rundt mer reklame for dem på min sykkel.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Ja, det synes jeg var litt frekt ja. En ting er når man kjøper ny sykkel og forhandler velger å skru på dems egen skiltramme, men at denne byttes ut av andre senere synes jeg ikek er greit. Det har jeg selv aldri opplevd før.
At dem i det hele tatt gidder å bruke tid på det er jo merkelig.
Jeg ville faktisk tatt en telefon til dem (hvis du i utgangspunktet ikke er fornøyd med dem) hvor du gjerne vil ha med den skiltplata som sto på sykkelen. Hvis ikke dme kan fiske frem denne (noe dem trolig ikke kan) så ville jeg bedt om refusjon da ny skiltplate koster feks. 100 kroner etc. Tror jeg ville slått meg litt vrang her.... altså hvis dem ikke står høyt i kurs fra før av).
At dem i det hele tatt gidder å bruke tid på det er jo merkelig.
Jeg ville faktisk tatt en telefon til dem (hvis du i utgangspunktet ikke er fornøyd med dem) hvor du gjerne vil ha med den skiltplata som sto på sykkelen. Hvis ikke dme kan fiske frem denne (noe dem trolig ikke kan) så ville jeg bedt om refusjon da ny skiltplate koster feks. 100 kroner etc. Tror jeg ville slått meg litt vrang her.... altså hvis dem ikke står høyt i kurs fra før av).
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Jo, det kan du si... kunne gjort meg litt vrang her.Bjerknez skrev: 29 mar 2020, 18:32 Jeg ville faktisk tatt en telefon til dem (hvis du i utgangspunktet ikke er fornøyd med dem) hvor du gjerne vil ha med den skiltplata som sto på sykkelen. Hvis ikke dme kan fiske frem denne (noe dem trolig ikke kan) så ville jeg bedt om refusjon da ny skiltplate koster feks. 100 kroner etc. Tror jeg ville slått meg litt vrang her.... altså hvis dem ikke står høyt i kurs fra før av).
Men siden bakteppet var denne garantisaken som jeg gjerne ville ha utført fortest mulig, lot jeg være, da jeg oppdaget ombyttingen.
AMD verkstedet er, etter min erfaring, det som er fra brukbart til bra med AMD butikken. Så jeg satte stor pris at de tok i mot sykkelen og la seg i selen for å få bestilt nødvendig del og få utført jobben så fort som mulig i tillegg de andre jobbene i ordrebøkene sine.
Uansett er det for seint nå til å lage noe fuzz om saken.
Men Motorspeed vil få høre historien når jeg tar serviceen der senere denne sesongen.
Blir interessant å høre hva de mener om saken...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena...
Jeg må jo le
Her ble det fyr på bålet 
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: AJ Arena...
Hvis det er meg og min kommentar til poleringen til AJ du mente så fikk jeg regelrett et glimt av barndommen på nytt når far sto ute og polerte bilen til 17.mai. Den gangen var det jo vanlig bortover at bilene så ut til å ha fått en bøtte med fuktighetskrem smurt utover seg, men man har kommet et stykke lenger de siste 30 årene. Også når det gjelder dette
