GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Globes Logg: Med fruen på shopping; Skinndress og øl!

Legg inn av Globe »

Bubbu skrev::eh Hvorfor diskuteres det melk her? Melk er for kalver eller unger. Kaffe er for voksne. Ikke sant Globe ;e

He he...det er sant det bubbu. Men ikke dermed sagt at jeg åpner min logg for en diskusjon rundt hva som er drikke for hvem ;e

Det skal sies at du bubbu scoret høyt på fruens "Like Globes Friends List" med din kommentar av henne i MC-skinn ;e :=D>

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Re: Globes Logg: Nå: Tur til Tautra - Scala Rider - Ny hjelm

Legg inn av Globe »

Ja, da ble det en liten utflukt i dag. Det var ikke helt det knallværet som var meldt, litt grått overskyet, kun rett over 10 grader, men det var antydninger til lette skyelag med noe blå himmel i seg, så vi (Globe og Globinen) kledde oss opp, fylte termosen og dro nordover. Møtte et par regnskurer, men de varte bare noen få minutter. Målet var Tautra, der finnes klosterruiner etter det gamle Mariaklosteret, innviet 25. mars 1207 av cisterciensermunker, samt det nye aktive Mariaklosteret innviet 25.mars 2006.

Turen fikk meg bl.a. til å tenke på DEKK, ny er faring med Scala Rider, visshet om at jeg skal kjøpe ny hjelm, samt vurdering av sykkelbytte. Men mer om dette i et eget innlegg, senere ;e

Turen ble ca. 20 mil, og vi riktig storkoste oss hele veien.

Her er utdrag av turen, i bilder med noen kommentarer, samt kartutsnitt av ruta og kartutsnitt av selve Tautra.

Bilde
Her er hele ruta. Det ble noe E6-kjøring, men valgte "gamle E6" hjem for å unngå motorveikjøring.

Bilde
Første kaffepause, ca. midtveis. Fruen gleder seg, det er faktisk shoppingmuligheter på øya...på en søndag. Noe begrenset utvalg, men shopping blir det :sk?

Bilde
Bilde
Over til Tautra er det bygget en relativt smal vei på en molo, plass til biler kun i en kjøreretning, med ulike møteplasser på vei over til øya.

DET GAMLE KLOSTERET (RUINER)
Bilde
Inngangen til Klostergården

Bilde
Bilde
Bilde
Hmmm...dem ble visst ikke helt ferdig med bygginga her, før dæm stakk...på 1500-tallet :lol

Bilde
"Gjør døren høy og porten vid" ;e

Bilde
Bilde
Steinansikt :)

DET NYE KLOSTERET, i drift.
Bilde
Bilde
Det var snakkeforbud inne i selve kirka. En høytidelig og verdig stillhet i bygget. Noe spesielt bygg rent utseendemessig.

Bilde
Volusiaen står stille og verdig, ventende utenfor klosteret :thumleft

Bilde
Kaffe og vafler hører med når man er på MC-tur :thumleft

Bilde
Nonnene i Mariaklosteret er noen skikkelige såpekokere...faktisk...så det selges såpe i alle varianter. Såpene har flotte navn, og alle gjør deg ren, visstnok fysisk og åndelig. Så; shopping ble det ;e

Bilde
På tur hjem igjen ble det en "Hardcore Bikers Menu" - Statoils BaconCheeseBurger med alt på! ;e

Turen ble altså ca 20 mil, vi brukte 5 timer og har hatt en fantastisk turdag :D

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Globes Logg: Nå: Tur til Tautra - en øy full av såpekoke

Legg inn av AJ »

Så ut som en aldeles fortreffelig tur, ja :thumleft
Flotte bilder, som vanlig :prf

Så er vi selvfølgelig veldig spent på dette med dekk, ny hjelm og ikke minst... sykkelbytte!! :eh

Brukeravatar
OleB
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011

Legg inn av OleB »

så ut som en aldeles trivelig tur ja :thumleft
og så flink med bilder og greier...
men.... bytte sykkel (nå igjen) - du kan sikkert få fyllt bensintanken...
ikke nødvendig å bytte hver gang det er tomt ;e :lol
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Vulcan
Motorsykkelen din: Kawasaki VN-1500 / Moto Guzzi Breva 750

Legg inn av Vulcan »

Kjempebra turbeskrivelse, og flotte bilder. Her i nord har det ikke vært så mye kjøring, men har sånn smått begynt å planlegge søroverturen. Du skal ikke se bort fra at jeg slår til på vaffeltilbudet, dersom vi passerer Trondheim i en passende tid :-)

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Det hadde jo vært kjempetrivelig! Anytime Vulcan...anytime!! :thumleft

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Sykkelbytte? Få høre :[-o<

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Fint tur-referat! Men du, bytte sykkel? Jeg venter i spenning på bakgrunnen... rulla forresten 20 mil i går jeg også :knegg Bytter dekk i steden for sykkel... :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Globes Logg: Nå: Tur til Tautra - Scala Rider - Ny hjelm

Legg inn av Godtvoksen »

Globe skrev: Turen fikk meg bl.a. til å tenke på DEKK, ny er faring med Scala Rider, visshet om at jeg skal kjøpe ny hjelm, samt vurdering av sykkelbytte. Men mer om dette i et eget innlegg, senere ;e
Venter i spenning på det innlegget. Jeg vurderer og kjøpe den type hjelm du har, hva er galt med den? Trodde den var fin til Scala Rider som jeg har kjøpt, og som ikke passer til min Biltema-hjelm. Ny sykkel igjen...tenker du HD nå da;-) Eller Gold Wing?

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Håper han svarer Honda VFR eller tilsvarende ;e
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

He he tror jeg har en viss ide. tør jeg foreslå en Dragstar :D
(The Beast )

Godtvoksen

Legg inn av Godtvoksen »

Skal vi tippe på det er denne han fantaserer om:

Bilde

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22637789

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

No har han hadt god tid til å kømmentere det så vi får vel anta det stemmer
siden han ikke nekter.Det der e ikke min drøm.Vet egentlig ikke ka som e min drøm :scratch

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Godtvoksen skrev:Skal vi tippe på det er denne han fantaserer om:

Bilde

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=22637789
Skal han ha noe rosemalt blir det vel en Victory :lol :-k :notlistening :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Nei, nei, nei...her må jeg nok komme inn og stoppe spekulasjonene... ;e

En skal ikke ha fått med seg mange av mine innlegg her inne (spesielt her i egen logg) før en skjønner at jeg er litt glad i "BLING"..chrome, polish, "dunk-dunk-lyd" og "classic look"..og der tilfredsstiller min nåværende Suzuki Volusia dette, stort sett! ;e

Men, jeg må si jeg er gledelig overrasket over min fru, midt oppi denne sene 40-års krisa mi, hvor hun viser en stor glede av å sitte på og være med på tur, på motorsykkel. Hun synes det er stas å oppleve kjøreturen og her snakker vi om en dame som ikke er så veeeldig begeistret for bilturer. Men, på motosykkel, ja se det liker hun og smiler fra øre til øre :) Vi har ikke hatt så mange turene sammen enda, men de kveldsturene og litt lengre dagsturene vi har hatt har vært en fryd....for oss begge.

Så, om vi skal kunne realisere turpotensialet vi mener er i oss så tror jeg nok vi må se oss om etter en litt annen sykkeltype. Så mine tanker heller mot en mer egnet Touringbike av en eller annen type og merke. Her har jeg ingen klare merke og/eller modellpreferanser.

Har sett, med stor nysgjerrighet, på Suzuki V-Strom 1000, Honda CBR og VFR og Yamaha TDM. Sitter å surfer på Finn.no med store våte øyne, ser nå enda grundigere på sykler som står parkert og som jeg treffer langs veien.

Jeg blir nok å satse på noe slikt etterhvert her, noe en kan planlegge langturer med, hardcase bagasjemuligheter, og som lettere kan ta inn over seg mine "gadgetfreak tendenser" hva gjelder små og litt større tilegg til standardutsyr. En sykkel som kan gi god sittekomfort for min viv og en utfordrende, behagelig, inspirerende, motiverende, aktiviserende og tilfredsstillende kjøreposisjon og kjørestil for meg ;e

Første fase for meg nå blir å finne noen modeller å ta i nærmere øyesyn. Jeg trenger litt kubikk (bunndrag og styrke), så noe under 900 kubikk er ikke særlig aktuelt (tenker jeg da). En viktig del av første fase er å få høre noens anbefalinger av og erfaringer med ulike modeller. Så; jeg vil være veldig takknemlig for din anbefaling(er) og erfaing(er) med slike modeller.

Mottar da gjerne forslag til modeller og typer, hvilke jeg bør se etter og/eller holde meg unna :-k Regner med og legge meg på et budsjett på 100.000,- (+/-).

Svar