Dexter's laboratory - klar for 2023

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Re: Dexter's laboratory - Lille grønne er solgt!

Legg inn av Globe »

:-J :redface ;e

Brukeravatar
RuneMC
Motorsykkelen din: '08 DL650A

Legg inn av RuneMC »

Noen forslag for å variere/løse opp litt - eller evt gjøre beslutnings-vegringen enda mer dyptgående og flokete... :notlistening
VStrom 1000 til 80K, Mjøndalen
TDM900 med lav km hos Yamaha Vinterbro, 94K (Vinterbrosenteret ikke langt fra Tusenfryd)
Varadero 1000 med lav km og fin pris 70K(men langt unna i Bergen...)
YZF1 med 180 gamp til 105K, nær Tønsberg (dog vel mye hk ift lappen og touring...)
BMW R1150R til 87K i Heggedal ikke typisk touring kanskje - mer i "leken" kategorien
SV 1000S, 81K i Oslo
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Legg inn av tagesk »

RuneMC skrev:BMW R1150R til 87K i Heggedal ikke typisk touring kanskje - mer i "leken" kategorien
Jeg har en GS. Vil tro vekten er omlag den samme. Give or take.
Min GS er meget, meget tung.
Vet ikke riktig om "leken" er det ordet jeg først og fremst tenker på her.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Takk takk RuneMC. Det var mye fint dær!

Nå har jeg studert finn.no i flere uker, går det ann skal tro å ha finn.no som fagfelt i kvitt eller dobbelt? :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Bubbu
Motorsykkelen din: KTM Super Adventure R

Legg inn av Bubbu »

1000 kroners spørsmålet: Hvordan sykkel finnes på Finnkode: 23813986 ? :knegg :knegg og svaret er.
(The Beast )

Brukeravatar
SheDevil
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F

Legg inn av SheDevil »

Uansett Dexter, gratulerer med solgt sykkel (var vel det du ønsket) og vi gleder oss til åse hva du ender opp med til Gardenpartyet, du må jo ha sykkel innen den tid :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Re: Dexter's laboratory - Jane Honda...

Legg inn av Dexter »

Nå har det gått noe tid siden Lille Grønne forlot gårdsplassen og en ny sølvmetallic Honda tok dens plass. Jeg har nå snart fått 1500Km på Hondaen og nå begynner det å løsne for "oss". Sykkelen er en virkelig interessant skapning. Når jeg skal buksere den ut av garasjen så er den litt sånn tung og dorsk. Med en gang jeg starter den og setter den i bevegelse så blir den like myk og smidig som en katt. Jeg merker imidlertid at den ikke har like stiv ramme og forstilling/gafler som det Lille Grønne hadde. Dette var noe uvant til å begynne med, men nå merker jeg det nesten ikke. Motoren er litt hard i gangen, det er ikke som en VFR eller ZX-6R, men så yter den og frambringer oppimot noe som et skjult kamera ville avslørt som et slags dødsgrimase på meg når jeg prøver å dra ut et par tre av de lave gearene... Det går noe så "#¤%!#¤ i forhold til hva jeg var vant til med kawaen. Forbikjøringer er litt morsommere nå, og enklere å planlegge for nå trenger jeg ikke å geare, å enda går det fortere enn med den lille grønne.

All ytelse må jo komme fra et sted, og jeg merker nok at denne bruker noe mer fludium ja. Men 0,5 l/mila klarer jeg å leve med. Gleden som kommer ut av denne halvliteren er verdt det og vel så det.

Jeg har enda ikke fått med meg Nasseline. Føler meg nesten litt lurt her... har kjøpte kone og turvennlig sykkel åsså blira ikke med i det hele tatt... :-J

Tirsdag på Vindfjelltun-turen ble det rett over 20 mil. Hærlig!

I dag ble det noen mil da jeg kjørte til Mjøndalen til Bilrema for å kjøpe en ny dings. Den hadde de jo selvfølgelig ikke fått inn da... så da kjøpte jeg noen andre dingser... har kjøpt inn vanntett sigarettenneruttak for montering framme + relè og kabelsett slik at den ikke leverer når sykkelen stopper. Settet inneholder også 16A sikring, men den tror jeg er noe overdimensjonert så jeg går ned til 10A (kabelsettet er egentlig for dobbelmotering av ekstralys) Billigere å kjøpe bakelsett med relè, bryter kabelsko osv enn å kjøpe delene separat. Hadde ikke tenkt å montere bryteren mellom styrestrømmen, det har jeg strengt tatt ikke bruk for så den blir nok til overs. Kjøpte også nødreppsett for punktering. Nå som jeg har plass til slikt så skal jeg ikke stå dær som en hjelpesløs ...... når uhellet er ute :[-X

Deler til 12v uttak:
Selve uttaket
kabelsett
Kabelsettet som er i butikken er ikke det samme som på bilde. I butikken er det med sokkel og ledninger og det ser litt bedre ut for å si det slik.

Men det er et universal/skrufeste som gammelgutt har som jeg ikke finner. Jeg mener han hadde kjøpt det på Bilrema, men det kan jo hende jeg husker feil. Nå kom jeg på at jeg jo kjøpte gasshjelp også til ny-bærta :knegg

Appropost det. Hva skal Hondan hete? DET har jeg ikke funnet ut enda... Kom gjerne med forslag :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kan skrive under at det er artig med ny sykkel, ja! :knegg

Forskjellen fra 600 til 1000 kubikk kjenner man. Gjør det når man går fra 900 til 1050 også, men ikke i like stor grad, vil jeg tro.

Fikk satt på tankveskfeste og prøvd "hestesko"tankveska i dag. Funker like bra på Tiger'n som TDM'en.
Prøver meg også med bagasjeløsninger: fikk et lastenett i litt ukurant størrelse i dag og prøvde å feste skipssekken jeg nylig kjøpte, oppå toppboksen. Og jammen ser det ut til at den løsningen kan funke \:D/
I så fall er en utfording løst siden sideveskene til Tiger'n er ynkelige greier sammenlignet med de som fulgte med TDM'en.

Ja... hva skal Honda'en hete...? :-k
Rhonda, kanskje... ;e

[video]http://www.youtube.com/watch?v=81BjS3k_FZ8[/video]

Hvorfor?
Fordi det rimer på Honda... :eh :8-[

:prop:

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Hva med å kalle den Sølvpilen? :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Banditmannen skrev:Hva med å kalle den Sølvpilen? :-)
Sølvpilen blir litt for... hva skal jeg si... :scratch vanlig, synes jeg...
Hva med å kalle den Sølvvingen - en kombinasjon av fargen og vingelogoen til Honda...?

Pollti

Legg inn av Pollti »

0,5 på mila er jo bra Dexter. Donnaen super i seg 0,75 på mila hun og det på bare 34 hk. :-k

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Kan jo kort og greit kalle den Silver!
Men Silver kan kanske virke litt asosialt, siden det også er navnet på den stolte gangeren til The Lone Ranger. ;e

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

:thumleft

Silverwing er en scooter
If it ain't broke, I'll break it.

pelsen
Motorsykkelen din: ja

Legg inn av pelsen »

er på trettiende året med samme sykkel nå, og den får ikke noe navn.
så det går veldig bra å ha en sykkel man liker godt i mange år uten at den har navn.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

Mine kjøretøy gjør seg fortjente til et tilnavn, bare de blir gamle og sære nok... :bl3
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar