The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Enda flere presents fra de store utland! :thumleft På tide å få beistet på veien igjen nå altså ..
Ett stykk Moto-Master bremseskive fra UK (den andre er vel rett rundt hjørnet får jeg håpe) og litt lurverktøy fra statene til simringene om de skulle finne på å begynne å lekke (sjekk sealmate.net).
2013-08-27 19.54.30 (500x281).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av Voodoodoo »

Intet er er som harde pakker..
Ser du har vært en tur i Adenau, tilogmed bodd på ringvilla hos Arie. Det er liksom stamstedet vårt når vi er der nede. Har vært der hvert år siden før han overtok.
Blei kun en tur nedover i år da ferien har vært helt mcfri. Til sommeren derimot, da blir det 2uker i alpene med svipptur til ringen. Ja og så skal vi seff til ringen i mai.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:Intet er er som harde pakker..
Ser du har vært en tur i Adenau, tilogmed bodd på ringvilla hos Arie. Det er liksom stamstedet vårt når vi er der nede. Har vært der hvert år siden før han overtok.
Blei kun en tur nedover i år da ferien har vært helt mcfri. Til sommeren derimot, da blir det 2uker i alpene med svipptur til ringen. Ja og så skal vi seff til ringen i mai.
Har vært et par turer i nå Adenau, ja. Bodde på Ringvilla nå i sommer og forrige gang på Hotel an der Nordschleife (rett ved påkjørselen halvveis). Kan anbefale begge, men likte veldig godt å ha fri tilgang til pils på Ringvilla. Utrolig trivelige folk og bra plass. Håper på tur til sommeren igjen jeg også. Driver såvidt å grubler på høsttur også, men det blir vel bare med tanken ..
Var bare helgesvipptur du var på i våres eller? Må være fint å kjøre sammen en hel gjeng :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av Voodoodoo »

Vi drar ei uke når vi er nedover i Mai. Du får slenge deg med.
Skal forresten til Tyskland på mandag og hente en zx12 for en kompis.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Voodoodoo skrev:Vi drar ei uke når vi er nedover i Mai. Du får slenge deg med.
Skal forresten til Tyskland på mandag og hente en zx12 for en kompis.
Dette skal jeg seriøst vurdere. En uke på ringen sammens med en hel gjeng står høyt opp på ønskelisten.

Idag kom bremseskive nr to så nå blir det skruing i helgen. Gleder meg til å prøve nybremsene!
Om noen har tips til montasje så tas de imot med takk. Bremseklossene er nye av året så tenker jeg ikke bytter disse selv om det på papiret 'alltid må gjøres'. Mine har ikke kjørt så mange mil i år egentlig, 6-800mil kanskje, enkelte hardere enn andre. Holder det å pusse godt over klossene med sandpapir? Jeg ser det an - ser de ille ut så blir det nye - er det ok så pusses det..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke for vane eller uvane å invitere meg selv med på noe som helst. Men slikt godtfolk vurderer tur nedover til våren igjen spør jeg høfflig om jeg kan slenge meg på laget! Dette hadde jeg virkelig kunne tenkt meg å vært med på :vs

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av Voodoodoo »

Skal hyle ut når det nærmer seg bestilling men det vil drøye til 13Mars... Da får jeg nemlig svar på om vi får fatt i fergebilletter til IOM TT...
Blir svipptur via Ringen da og bare for ikke å få brudd på tradisjonen ;-)
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av LordShaft »

Det hadde IKKE vært feil å fått tak i billetter til :twisted :twisted

Jeg er ikke godt bereist i europa på mc, så henge etter dere som har vært der før ser jeg på som både behagelig og fornuftig :D

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Nyskiver på plass med godt pussa klosser! Lakkerte felgsenter da det er en liten glipe som ble veldig synlig med sort felg og skivesenter og felgsenter metall. Testtur til Bergen i morra så da får vi se om ting funker som det skal :knegg

Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Enkelt hjemmemekk-verktøy for å få av framakslingen nå du ikke har 24mm hex liggende:
2013-09-03 08.45.04 (600x338).jpg
2013-09-03 17.40.30 (600x338).jpg
Forøvrig testet bremsene en 30-40mil nå og er storfornøyd :thumleft
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Testet ytterligere 30mil, stadig like fornøyd :thumleft
Ble foss-sightseeing i går. Først Langfoss, så Låtefoss. Storfine mil, selv om KTMen påpekte at det var litt som å kjøre Subaru etter en Ferrari. Skjønner selvsagt ikke hva han snakker om :knegg

BildeBildeBilde
Igrunn så fornøyd med looken at jeg nesten tror jeg må bestille meg bakskiva også .. :-k

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet

Legg inn av TBI81 »

Og da var Moto-Master bakskive og R1 rulle bestilt (vil ha litt kortere gassvandring fra null til full .. ). Symtec-varme til høsten (er lei neggelbit) og gullbolter til bakdrevet mottatt (for å mache DID-gullkjedet). Begynner å bli sykelig forfengelig merker jeg 8)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Forfengelig

Legg inn av TBI81 »

Stadige svippturer. Idag ble destinasjon Nedstrand, småveier via Hervik :thumleft
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Forfengelig

Legg inn av TBI81 »

Min foreløpige 'nr2 sykkel': Kickbike 20D+.
kickbike.jpg
Endunker Dobermann er ikke helt det samme som V-Twin (eller rekkefirer for den skyld..), men til gjengjeld er det minst like mye lyd og trekk på alle fire (og mye mer tyverisikker). Når jo til og med over 30kmt på flatmark. Skal jo nevnes at det går an å oppgradere til til både paralelltwin og andre oppsett av hunder, men vet ikke helt om det er forsvarlig :knegg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - Forfengelig

Legg inn av TBI81 »

Siste ladning. Skal bli bra å få montert litt snacks snart :-)
2013-09-28 09.34.43 (600x338).jpg
Venter fortsatt på R1 rulla, men den er visst sendt så jeg får bare smøre meg med tålmodighet. Tenkte å vente og ta den og Symtec-varmerne samtidig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar