Da har jeg litt motvillig og med blanda følelser vinterparkert syklene for i år...
Ikke minst fordi det har vært strålende vær her i distriktet i dag og fristelsen til en tur har vært stor.
Det som har holdt igjen er familiebesøk av to smårollinger, som gjerne vil ha litt tid med bestefaren sin

.
Så nå er det bare å tenke tilbake på en god og interessant sesong. Mest gode opplevelser, men også noen jeg kunne unnvært...
Men i dag er slike ting gjemt og glemt.
Nå ser jeg bare fram til en ny sesong samtidig med å vurdere noen alternativer neste sesong.
1290'en har nå snart "lagt på seg" 63K og har fungert feilfritt denne sesongen. Og jeg står ved det jeg har skrevet tidligere; etter 50K våknet sykkelen skikkelig til live og er i toppform fortsatt.
Så kvitte meg med denne? Trolig ikke, selv om jeg da må innse at salgsprisen, når den dagen kommer, ikke vil bli allverdens.
Men den avskrivningen har jeg råd til. Sykkelen har vært gjeldfri fra den var ny, samme som den forrige. Og bruksverdien for meg er fortsatt veldig høy og jeg trives veldig godt med sykkelen.
Små detaljer man gjerne ikke tenker kan utgjøre en forskjell, gjør at man ofte blir enda mer fornøyd. Som da jeg kjøpte meg ny sidestøttefot av langt bedre kvaliteten en 3-D printfoten jeg tidligere hadde.
Denne nye støtteutvidelsen bygger faktisk akkurat de nødvendige millimeterne i høyden til at sidestøttevinkelen på sykkelen blir langt mer behagelig. Og lettere å heve opp i kjøreklar stilling, spesielt når man er langturlastet. Merkbar forskjell. Så dette var et lurt kjøp.
Økningen av støttefotavtrykket, som er hovedhensikten med støttefotutvidelsen er selvfølgelig også flotte greier. Men det er faktisk høydeforskjellen jeg setter størst pris på.
Så ja, 1290'en blir etter all sannsynlighet også en trofast MC-kamerat i 2022.
390'en lever mer utrygt...
Veldig morsom sykkel, men det kan hende andre alternativer seiler opp som mulig erstatter, som sykkel i det daglige.
I så fall er det stor sannsynlighet for at 1290'en blir en ren langtursykkel, noe den til gangs har vist seg å være svært godt egnet til.
Dett er noen tanker og vurderinger jeg kommer til å gjøre i vinter.
Samtidig med at det nå er tid for å stable på beina en egen kjørekonto for MC-turene neste år. Alt blir jo dyrere så like greit å innrette seg på dette først som sist og legge av midler jevnlig til service og ikke minst drivstoff.
Så... takk for i år til disse to og alle dere andre her inne som jeg har hatt gleden av å ha vært på innholdsrike MC-turer med i år

:
23102021.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.