Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Jaja.. uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgraderingen :thumleft

Håper vi snakkes en dag på nyåret. Alltid trivelig å treffe menneskene bak nickene :twothumbs:

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:Jaja.. uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgraderingen :thumleft

Håper vi snakkes en dag på nyåret. Alltid trivelig å treffe menneskene bak nickene :twothumbs:
Alltid hyggelig og treffe andre mc entusiaster ja, spesielt de som ikke skal ha ALLT helt org og mener at så lenge de holder fartsgrensa så trenger en ikke mer power hehe :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:
Bjerknez skrev:Jaja.. uansett så ønsker jeg deg lykke til med oppgraderingen :thumleft

Håper vi snakkes en dag på nyåret. Alltid trivelig å treffe menneskene bak nickene :twothumbs:
Alltid hyggelig og treffe andre mc entusiaster ja, spesielt de som ikke skal ha ALLT helt org og mener at så lenge de holder fartsgrensa så trenger en ikke mer power hehe :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
For meg er fartgrensen en annbefalning, ikke noe mer :lol
Når det er sagt så mener jeg ikke at det er "tull" å trimme syklene samt "hore" dem opp. Jeg gjør det ikke selv, men det er nok fordi jeg har ti tommeltotter. Å trimme den jeg har hadde uansett vert galskap i mine øyne, hehe.

Så hvos du tror at jeg er en regelrytter som lunker rundt i fartgrensene og retter pekefinger til de som bryter den så kjenner du meg dårlig, haha.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Hehe, nei trodde ikke det! :) Men er så mange som er så slaviske på fartsgrensa og allt av lov verk innen tuning osv. Ikke misforstå meg, jeg kjører pent for det meste men selfølgelig som de fleste andre så har vi våres dager og stunder der det er kjekt og rocke på litt [SMILING FACE WITH SMILING EYES] Det kjekkeste er jo svinger syns jeg, kjøre opp i fjella der det er 70/80 sone og bestemme seg for at en ikke skal under feks 100 i noen av svingene, så er de bare og knekke den ned så mye som mulig og få fine kurver inne og ut av svinger :) Alle kan kjøre fort på slettene, da er de bare hva sykkelen klarer, er i svinger man ser om folk kan kjøre. Dermed er noen bane turer eit must for slike som meg, vil ikke utsette en barnefamilie eller noen som helst og få meg i fronten i 130+ i en sving :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Men er fort gjort når det er flere sykler som ligger bak og presser eller noen kjører forbi :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:Hvor mange hester er det i den orginalt da?
Hvis du har rundt 120HK'er orginalt så høres det jo ikke så umulig ut og få 20HK'er til. Jeg har hele tiden trodd at det var snakk om rundt 40HK'ers økning og det synes jeg høres mye ut. Men som sagt, de fleste andre kan dette bedre enn meg, for jeg kan regelrett ikke noen ting rundt dette :lol
Simon snakker om RWHP. Da må de 120, hvis det er det som er på en Gixxer 600, opp til 160.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

ZZR-Erling skrev:
Bjerknez skrev:Hvor mange hester er det i den orginalt da?
Hvis du har rundt 120HK'er orginalt så høres det jo ikke så umulig ut og få 20HK'er til. Jeg har hele tiden trodd at det var snakk om rundt 40HK'ers økning og det synes jeg høres mye ut. Men som sagt, de fleste andre kan dette bedre enn meg, for jeg kan regelrett ikke noen ting rundt dette Bilde
Simon snakker om RWHP. Da må de 120, hvis det er det som er på en Gixxer 600, opp til 160.
Stemmer det, 125 org hk er rundt 108 hk på bakhjule org. Må da opp til rundt 160 hk i motor for og få 135-140 hk på bakhjule :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Selg 600'en, og kjøp den beste: S1000RR! Best i alt en R-sykkel skal være!

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

BTW: hvis du klarer å tyyyyyne den opp i 140RWHP, kontakt Suzuki da :)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

HP4'en må jo nesten ver drømme sykkel men liker godt k5 1000 og :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Espen Klev
Innlegg: 25
Registrert: 20 jan 2015, 07:56
Motorsykkelen din: yamaha FZR 1000 87

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Espen Klev »

SimonK6 skrev:
Espen Klev: Holder til ved stavanger men er ikke problem og reise for programering. Du er helt sikkert flink men skal ha litt info om tidligere programeringer osv isåfall, motor går eg bare til folk jeg veit er flinke :)

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Du får søke opp Klev tuning og se :) men 140 hk på hjulet går ikke om du ikke har en benk som er aaaalt for snill.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Hvis sykkelen har 125HK'er orginalt (ikke på bakhjulet) så trenger man 15HK'er til for å få 140HK'er (ikke på bakhjulet). I mitt hode så høres da 15HK'er ut som en forholdsvis grei skur?

Men å gå fra rundt 106HK'er (på bakhjulet) til 140HK'er (på bakhjulet) er jeg nok mer tvilende til ja. Men i bunn og grunn så er det vel bakhjulshestene som teller?

Mener å ha lest at min S1000R har litt i overkant av 150HK'er på bakhjulet. Faktisk nesten like mye som KTM 1290 SuperDuke R. At man da skal klare 140HK'er (på bakhjulet) uten de store inngrepene på en 600cc klarer jeg ikke helt å se for meg. Men som sagt, snakker man effekten i motoren så er jeg med :-)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Vist eg har reknet rett nå så har jeg med 126HK på hjulet NÅ 147hk i motor med 15% tap. Rett meg vist jeg tar feil, vanskelig og få med hode etter nyttårs aften [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND COLD SWEAT]

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23131
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Mulig det stemmer, men sykkelen din har vel ikke 126HK'er på bakhjulet orginalt? Når du sier at du lett kan få 140HK'er i sykkelen din så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at dette kun er mulig hvis man regner effekten i motoren.

Din sykkel har vel rundt 106HK'er på bakhjulet orginalt og skal du få såpass som 140HK'er på bakhjulet så tror jeg som ZZR-Erling sier at dette ikke er mulig å få til uten å gå drastisk til verks. Vi snakker om 34HK'ers økning her...

Men som tidligere nevnt... jeg er så absolutt ikke noen racer på dette, men det er vertfall slik jeg tenker.

Med 140HK'er på bakhjulet så har du kun 10 HK'er mindre enn BMW S1000R på bakhjulet og jeg må inrømme at dette høres litt rart ut...

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: RE: Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Bjerknez skrev:Mulig det stemmer, men sykkelen din har vel ikke 126HK'er på bakhjulet orginalt? Når du sier at du lett kan få 140HK'er i sykkelen din så kan jeg ikke skjønne noe annet enn at dette kun er mulig hvis man regner effekten i motoren.

Din sykkel har vel rundt 106HK'er på bakhjulet orginalt og skal du få såpass som 140HK'er på bakhjulet så tror jeg som ZZR-Erling sier at dette ikke er mulig å få til uten å gå drastisk til verks. Vi snakker om 34HK'ers økning her...

Men som tidligere nevnt... jeg er så absolutt ikke noen racer på dette, men det er vertfall slik jeg tenker.

Med 140HK'er på bakhjulet så har du kun 10 HK'er mindre enn BMW S1000R på bakhjulet og jeg må inrømme at dette høres litt rart ut...
Har ikke 126hk org nei (125hk org i motor) men har 126hk på bakhjult nå ifølge dynoen sykkelen var på.

Har aldri sakt at de blir lett men at ved bytting av kammer, ventiler, trakter/stacks, autotune og o2killer så burde de gå "lett" :) Det er jo en stor jobb..

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Svar