ZX10R presterer bra og 16-modellen er nok hakket hvassere enn 15, særlig med tanke på elektronikk(6-akse gyro-sensor som i nye R1), chassis og toppytelse.simpson skrev:Den eneste japsen som kan måle seg med europeere er ZX10R.
De siste 4-5 års tester av R sykler viser jo det, hverken Honda, Suzuki eller Yamaha har blitt testet nettopp fordi det ikke har skjedd noe utvikling de siste halve tiåret.
Lysår når det gjelder teknologi, elektronikk, rammekonstruksjon og ikke minst vekt.
Nå har riktig nok Yamaha kommet med ett misfoster av en R1, men den når ikke opp.
Ducati er glad i å løfte forhjulet ja, men ikke noe problem. De nye er jo wheeliekontroll også.
De har jo klassens desidert største moment, 40 % høyere en de andre med R4.
Lys? De har jo nyeste teknologi innen LED lys. Og det er veldig bra.
Linken nedenfor er et av mange eksempler på at nye R1 ikke nødvendigvis er helt på krykker. Lukas vant Nordisk Superbike i fjor på en standard R1M ("M" er ikke viktig her) out of the Box. Standard motor og elektronikk, kun skiftet eksosanlegg, montert racekåper og slicks.
For 2015-sesongen vet jeg om 3 havarerte Panigale-motorer i norsk RR, til tross for at det er svært få Panigale´r på banen i forhold til andre merker. Dette blir dyre greier for eieren, særlig når Ducati fraskriver seg ethvert ansvar.
http://www.mynewsdesk.com/se/veidec-ab/ ... ke-1196493