Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.kvase. skrev:Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være enATWindsor skrev:Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg
MC-nyheter 2017
Re: MC-nyheter 2017
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Forskjellen på 10HK er nok ikke allverdens, vil jeg tro. Men vel 100 kubikk mer vil alltid gjøre en forskjell, okkesom.kvase. skrev:Men er det stor forskjell på 1190 og 1290 ? 10hk
De har vel konvertert 1190 og 1050 til en og samme MC Trekt bort litt hester å lagt til noe mm ja det blir vel grublerier.
eg avventer mere info på 1090 som blir meget aktuell med 30 hk mer en min mc i dag ja og så får man se brått dukker det opp noe morro
Ser for øvrig at Super Adv. S og R er utstyrt med 23 literes tank i stedet for T-modellens 30. Hjulkonfigurasjonen på R er også den samme som på 1190 R.
Dermed har KTM kommet disse eierne i møte med den nye oppgraderte modellen.
Dert jeg synes er bittelitt rart med KTM's nye modellstrategi er at de går helt vekk fra den veletablerte 1200 klassen med konkurrerende modeller som BMW GS 1200, Triumph Tiger Explorer, Yamaha Super Ténéré, Moto Guzzi Stelvio, Aprilia Caponord Rally, Honda VFR 1200 XCrosstourer og Ducati Multistrada Enduro.
Med 1290 serien har KTM "hevet seg over" disse og opprettet en egen klasse... Skal bli interessant å se hvem av de andre som først lar seg utfordre til å henge med på "kjøret"...

Samtidig har KTM markert solid revir med 1090 oppgraderingen. Det er vel ingen andre i 1000 - 1050 klassen (Suzuki DR 1000 V-strom, Kawasaki Versys 1000, Honda Africa Twin... er de jeg kommer på i farten...), som har samme effekttallene som KTM's nye 1090.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Tekst og bilde er kopiert fra mcavisaATWindsor skrev:Tenkte ikke at man trengte en sykkel med masse hester, men G310 fra BMW finnes jo i ikke-GS-versjon også, med samme motor, som antakelig passer bedre til pendling.kvase. skrev:Å skulle ikke den fungere godt til det må ikke være en rr mc heller kan jo være enATWindsor skrev:Om man skal pendle i byen er vel ikke-GS-versjonen bedre skulle man tro?kvase. skrev:Tipper denne BMW 300gs ? kan bli en kjekk små-pendle-sykkel nær byer rundt forbi ja mulig til litt små leking å på grus![]()
http://www.mcavisa.no/single-post/2016/ ... ?id=381110
Fins mange 250cc også som er greie til det
Å vem som er best til pendling veit ikke jeg -for det er vell individuelt hva den enkelte mener er det beste for dem.
Bor du på Mortensrud syd utenfor Oslo gryta og skal til Lysaker vest så trenger man ikke det råeste.. billig -letthåndterlig - enkel. skulle tro det skulle være greit. Kan sikkert være greit med Zero MC å da den lades hjemme i stikk kontakten -- ja bare masse grublerier fra meg

Vi har tidligere rapportert at BMW kommer med en GS-versjon av sin G310, og bilder som er dukket opp viser at de er kommet så langt med sykkelen at det er rimelig å vente at den lanseres på EICMA i Milano i november.
Med tanke på at sykkelen er en av GS-serien, er det naturlig at fabrikken forsøker å få med designdetaljer fra R1200 GS. Etter all sannsynlighet vil dette bidra til å gjøre modellen mer lettsolgt. Bildet viser da også at nykommeren er en umiskjennelig GS.
Motoren er den samme som i G310R, og hvis den leveres med samme trimming betyr det 34 hester og 28 Nm.
I tillegg til den nært forestående G310GS snakkes det også om en RR-versjon på samme plattform.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
Re: MC-nyheter 2017
Ja, og der står det akkurat det samme, at G310 finnes i andre modeller også....
Re: MC-nyheter 2017
Skjønner at folk kan være skuffet men det er fortsatt en veldig god motor har har hatt stor suksess i 600-klassen. Hadde vært fett om de hadde kommet med en 600 crossplane motor!!! Kanskje neste oppdateringthewiz skrev:Marginale forskjeller fra 2006 vil jeg påstå. Litt småting her og der, så nei ikke egentlig. Det er en 10år gammel motor i dagens R6.

Nå har Yamaha kommet med standarden for 600-klassen, så nå er det bare å vente på hva resten vil komme med! Gleder meg!
- TractionControl
- Abs
- Quickshifter (EU)
- Full justering av 43mm gafler
Alt dette er standard
- thewiz
- Innlegg: 637
- Registrert: 01 apr 2013, 16:32
- Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
- Bosted: Trondheim
Re: MC-nyheter 2017
Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).
TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.
Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!
TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.
Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!
Re: MC-nyheter 2017
Skjønner hva du mener. Har eid 600cc rekke fire r sykkel og kjørt mye r6 også. Vet dette med bunndrag på disse motorene
Vi får se når Yamaha slipper ut specsa for den nye sykkelen!

Re: MC-nyheter 2017
Jeg tipper 600-sportsyklende som gruppe kjøres over 90% av sin levetid på vei, og ikke på bane.thewiz skrev:Såklart det er en god motor, ingen tvil om det. Men syns Yamaha kunne boosta den med litt mer hester / torque, trossalt en motor fra 2006. R6-en har fatalt tragisk bunndrag (har eid R6 selv, så vet dette).
TC på en 600 er for meg litt bobb bobb, jeg kjører fireblade uten noen form for elektronikk og det er ingen problemer med det. ABS veier mye, så for dem som skal kjøre mye banekjøring (hvis nei, hvorfor har du 600 RR?) er det ikke spesielt attraktivt.
Quickshifter er veldig bra oppgradering på disse!
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: MC-nyheter 2017
I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...
Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Det skjedde vel omtrent det samme i fjor på denne tiden da MT-10 kom. Noen forhandlere var svært kreative i annonsering og prissetting flere måneder før prisen var klar og sykkelen fysisk kom til landet.jongsanim skrev:I dag la Alf Graarud ut finn annonse på yamaha mt10 til 195.900 og Yamaha mt10 sp til 220.900...
Står ingenting om forbehold om endring i pris, som det ble skrevet i fjor, så da er vel det prisen :)
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart. Dette skjer ikke før rundt midten av Desember. Yamaha pleier å offentliggjøre prislistene sine omtrent midt i Desember, inntil da er dette ren gjetting.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Godt poeng.kjellv skrev: Det som i hvert fall er tilfelle er at ingen priser for 2017 kan være klare før statsbudsjettet og avgiftsnivået er klart.
Også kommer vel disse valutaforhandlingene, eller hva de kalles, mellom produsent og importør inn i bildet før prisene er klare for endelig offentliggjøring.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- kvase
- Innlegg: 1064
- Registrert: 29 des 2015, 02:35
- Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
- Bosted: Arendal
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Dette så jeg i Natt da på KTM 1090 delen av pris for grunnstammen før alle til-valg av utstyr å stemmer disse prisa pluss Reg å ja så er det vel et påslag på 5-6000 kr ferdig ut av butikken
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Vespa Piago 75cc
Panter 50 cc
Honda FT 500 cc
XT660 Z Tennere
KTM
1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R
i tillegg en Suzuki DRZ 400
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/






i tillegg en Suzuki DRZ 400

https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC-nyheter 2017
Her er Bikeports første vurdering av nye Yamaha YZF-R6
http://bikeport.no/video-yamaha-lansert-radikalt-r6/
http://bikeport.no/video-yamaha-lansert-radikalt-r6/