BMW K100RS - Caferacer. Solgt!
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Flott eksos, men litt dyr i første omgang. :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Kul sykkel
Her er mine 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Den nærmeste ser gøørrstilig ut, har du flere bilder av den ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter 
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Uffda...Beemer78 skrev: 25 apr 2017, 21:11 Takker for det. Er ganske fornøyd med hvordan den endte opp. Er noen timers jobb på sånne prosjekter
Men det er veldig gøy. Et bilde til så skal jeg ikke kuppe tråden her med flere av mine![]()


Det må vi jo få fikset


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Ahh..,takk! MC gjør seg best med hjula ned 
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:19 Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.

Jo'a... gjør jo det :) .
Velkommen hit til MCsiden.no, forresten!
Satser på at du finner deg godt til rette her hos oss

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)Beemer78 skrev: 25 apr 2017, 21:23Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:19 Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
-
- Innlegg: 6
- Registrert: 25 apr 2017, 20:48
- Motorsykkelen din: BMW K100RS '84 , BMW K1200RS '97
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Stemmer det! Ble noen timer jobbing på den også. Berømte o ringen som lakk!FredrikE24 skrev: 25 apr 2017, 21:28 [quote=Beemer78 post_id=321334 time=<a href="tel:1493148182">1493148182</a> user_id=5307]
[quote=FredrikE24 post_id=321332 time=<a href="tel:1493147997">1493147997</a> user_id=4717]
Den K12RSen, er den CL-registrert og kjøpt i Østfold-området? Var det slurete clutch og litt småtteri med den?
[/quote]
Lignet fært på den jeg var å tittet på nemlig, så da er det den. Forrige eier hadde en R1100GS, og denne K1200RSen, jeg titta på den for ganske nøyaktig et år siden nå. Da hadde den stått ute hele vintern og det så ikke ut ute hos eier. Første oppstart i 2016 var det jeg som tok. En kjapp prøvetur påviste feil på ABS og slurete clutch, tydelig lekkasje rundt clutchhuset, og gåene simringer på gaffelbein etc. Alt dette samt en noe slurvete eier gjorde at jeg valgte å ikke kjøpe. Moro å se at den fikk et godt hjem, jeg mener å huske på at kåper og denslags var veldig bra på den :)
[/quote]
Jepp den så grei ut. Jeg kjøpte den av en annen en som hadde eid den bare i 1-2 mnd. Han ga 40 for den sa han..
Men jeg viste hva jeg gikk til, og etter litt demontering så så den faktisk ikke så ille ut. Synd å se at de begynner å selges i deler p.g.a lav verdi og høye rep. kostnader.
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Hey. Enda en kombinasjon av K1200rs og custom K100 bygg. Ser ut som ett flott bygg. Er det bakenden fra BSK speedworks? Regner med radiatorslangene er fra samme plass også?
Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.
Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)
Bare legg til flere bilder om du vil. Bare morro det.
Fredrik: bare å bynne å lete etter K100 nå :)
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: BMW K100RS - Caferacer. Første prøvetur.
Har på sett og vis en K100 stående i det store utland som får strukket litt på beina på ferie :) Jeg liker K100ene aka Rottweilermoped.
Jeg liker imidlertid K1100RS ekstremt godt.. Det er sykkel det!

Skulle jeg hatt en eldre brick å farte rundt på i Norge måtte det ha blitt en K1, det er en utrolig spesiell sykkel, jeg synes den er ordentlig kul

Jeg synes det imidlertid er nitrist at BMW ikke lager en skikkelig k-modell lenger. Jeg forstår ikke det, når de kjører ut boksere fremdeles på gamlemåten med motor som en del av ramma, tørrclutch og telelever.. Boxer er traust til tross for at hestekreftene gradvis klatrer på 1200kubikkern. K1300 er og blir vannvittig hissig, det er jo regne race-motoren, da er K1200-brick modellene rene høvelbenken, men man får ikke det samme kvalitetsinntrykket på den tverrstilte varianten, det banker og slår i girkassa og motoren bråker mekanisk som en anleggsmaskin under kjøring.
Den langstilte klassiske K'en er en langt behageligere affære på alle måter, man legger inn gira helt somløst, ikke noe bråk og er i tillegg ganske service-vennlig. Å ta av clutchdekselet på en K1300 koster deg rundt 250kr bare i nye strekkbolter ved montering. På en annen side, å ta ut clutchpakka på K1300 tar ikke stort mer tid enn å skifte oljefilter på en langstilt K-motor om man veit gangen i det.
Sjekka ventilklaringene, skifta oljepumpekjede, registerkjede og sleider i vinter på K1300GT, og å fylle kjølesystemet på gamlemåten er ikke noe problem. Greit å skru på, men man forstår hvorfor service på BMW har blitt dyrere, det er skrudd meget kompakt og fint sammen, ikke noe man fikser i veikanten akkurat.
Jeg liker imidlertid K1100RS ekstremt godt.. Det er sykkel det!


Skulle jeg hatt en eldre brick å farte rundt på i Norge måtte det ha blitt en K1, det er en utrolig spesiell sykkel, jeg synes den er ordentlig kul


Jeg synes det imidlertid er nitrist at BMW ikke lager en skikkelig k-modell lenger. Jeg forstår ikke det, når de kjører ut boksere fremdeles på gamlemåten med motor som en del av ramma, tørrclutch og telelever.. Boxer er traust til tross for at hestekreftene gradvis klatrer på 1200kubikkern. K1300 er og blir vannvittig hissig, det er jo regne race-motoren, da er K1200-brick modellene rene høvelbenken, men man får ikke det samme kvalitetsinntrykket på den tverrstilte varianten, det banker og slår i girkassa og motoren bråker mekanisk som en anleggsmaskin under kjøring.
Den langstilte klassiske K'en er en langt behageligere affære på alle måter, man legger inn gira helt somløst, ikke noe bråk og er i tillegg ganske service-vennlig. Å ta av clutchdekselet på en K1300 koster deg rundt 250kr bare i nye strekkbolter ved montering. På en annen side, å ta ut clutchpakka på K1300 tar ikke stort mer tid enn å skifte oljefilter på en langstilt K-motor om man veit gangen i det.
Sjekka ventilklaringene, skifta oljepumpekjede, registerkjede og sleider i vinter på K1300GT, og å fylle kjølesystemet på gamlemåten er ikke noe problem. Greit å skru på, men man forstår hvorfor service på BMW har blitt dyrere, det er skrudd meget kompakt og fint sammen, ikke noe man fikser i veikanten akkurat.