Går sikkert an å ha en GPS i kartlomma på tankveska. Da er'n beskytta mot regnet, men det skumle er jo at man må se ned for å følge med og det kan fort betyr at man havner ut i geografien om man er uoppmerksom...Mekhi skrev:Sitter å ser på gps til sykkelen. Hmm.. Ikke noe billig saker. Ser at man kan kjøpe vanlige gps og anvende en etui for å beskytte den. Hva er å anbefale? kan man spare noen kroner på etui og gps en å kjøpe disse mc gps'ene til 6000kr
Jo'a... bare tuller litt jeg da, vettu...Ragnhild skrev:Somrene er da helt greie de?
Mekhi skrev:Ja.... I går var jeg ute igjen, men var ikke hjemme før sent. Det ble den lengste turen hittil. Vestby -Arendal - Oslo.
Når jeg endelig kom hjem igjen var jeg som en dødt lik. Kald og uten følelser i kroppsdelene, men fy søren for en herlig tur.
Bilder? Ja såklart! Tok bare noen få, mens solen var oppe. Bildene er fra mobilen så kvaliteten er ikke stort å skryte av.
Bilde Galleri klikk meg
Enig.Globe skrev: Flotte, stemningsfulle høstbilder
Samme skjedde da jeg hadde TDM'en inne til 1000 km service høsten 2006. Betalte vel 1900,- kr.Mekhi skrev:Takk AJ.:-D
Noen som vet prisen på en 100 mil service? og hva som blir gjort på den? Har bestilt time på motorsport, men alt dem gjorde der var oljeskift + filter og en rask kontroll til 1900kr
Sant nok. Det viktigste er olje- og filterskiftet på førstegangsservicen pga. innkjøringen av motoren. Kunne gjerne gjort dette selv, men så er det dette med garanti og slike ting, da...Mekhi skrev: AJ: okey, men syntes prisen var drøy for en olje skift og en tilkobling av kabelen for en feilsøk kontroll. Men men. Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)
Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)
Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)Onsløv skrev:Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)Og når jeg har spurt om det, så neeei, sånt har vi da ikke?
![]()
Vel vel, jeg fører ihvertfall dagbok over servicer/utlegg jeg tar/har på kjøretøyene mine. Så har jeg ihvertfall noen dokumenter jeg kan overlate til evnt neste kjøper.
Greit nok, det. Men ved kjøp av ny MC, slik jeg var heldig å kunne gjøre i 2006, så handler det om 5 års garanti.cheron skrev:
Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)
cheron skrev:Aldri hatt servicehefter på syklene mine. Ikke bilene heller for den saks skyld.. Servicer tar vi selv! :)Onsløv skrev:Litt nazi-quoting her, men men.. Servicehefte, det er altså noe som syklene har... bare var litt i stuss, siden forrige sykkel jeg hadde ikke hadde servicehefte, og nåværende sykkel ikke har servicehefte.AJ skrev:Nettopp derfor er det lurt å få servicene inn i serviceheftet.Mekhi skrev:Får vel bare punge ut å få det in i heftet :) :-)Og når jeg har spurt om det, så neeei, sånt har vi da ikke?
![]()
Vel vel, jeg fører ihvertfall dagbok over servicer/utlegg jeg tar/har på kjøretøyene mine. Så har jeg ihvertfall noen dokumenter jeg kan overlate til evnt neste kjøper.