Foreslår ny tråd.
Strømtyv BMW R1200RT?
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
...er det ei avsporing for å vise hvem som kan mest om annet tema det her? 
Foreslår ny tråd.
Foreslår ny tråd.
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
...for å måle over polene, kan du bruke Biltema sitt multimeter!
Det er ikke NASA-teknologi det her
Det er ikke NASA-teknologi det her
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Det er vel ingen som har sagt at multimeteret han ha kjøpt ikke kan brukes til formålet?
Det foregår en liten sidesporing som forøvrig befinner seg i samme emne som kan være inteeressant lesning for TS, men utover det kan jeg ikke se noen grensesløse avsporinger her?
Det foregår en liten sidesporing som forøvrig befinner seg i samme emne som kan være inteeressant lesning for TS, men utover det kan jeg ikke se noen grensesløse avsporinger her?
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Bjerknez...du har ikke grenser, se på antall sider i furtebua 
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Har vel ikke nevnt et eneste ord om furtebua mi i denne tråden eller sporet av (noe mer enn andre) i vesentlig grad?
Hva som skjer i min egen furtebu og i respektiv tråd er jo noe helt annet.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Synes videoen peller altfor mye i overflaten. Det er mer ved ulike multimetere enn som så. Selv på 12V systemer så velger jeg multimeter avhengig av hva jeg skal gjøre med det. Da alle har ulike egenskaper(ikke bare funksjoner).Bjerknez skrev: 06 okt 2024, 02:26 En liten forenklet forklaring på hvordan et multimeter virker kan sees her. De fleste multimeter fungerer omtrent likt. Noen har flere funksjoner enn andre etc. men for måling av spenning og strøm i ny og ned i 12V sjiktet kan man nesten bruke hva som helst.
Her er iansett en lett forståelig video som kan være grei å få med seg hvis man er helt nybegynner:
https://youtu.be/4lAyzRxsbDc?si=bOGGgVSVDdFz5rc0
Viserinstrument har jeg også. Ypperlig til visse formål.
Men man kommer langt på vei med et godt instrument.
Sist redigert av FredrikE24 den 06 okt 2024, 17:25, redigert 2 ganger totalt.
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Har du noe positivt å bidra med?GSXR-Erling skrev: 06 okt 2024, 08:33 ...er det ei avsporing for å vise hvem som kan mest om annet tema det her?
Foreslår ny tråd.![]()
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
U=R*IFredrikE24 skrev: 06 okt 2024, 17:23Har du noe positivt å bidra med?GSXR-Erling skrev: 06 okt 2024, 08:33 ...er det ei avsporing for å vise hvem som kan mest om annet tema det her?
Foreslår ny tråd.![]()
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Poenget her var jo og vise de grunnlegende egenskapene slik at TS og andre som ikke vet opp ned på et multimeter får en liten introduksjon. La oss ikke gjøre dette vanskeligere enn det er.FredrikE24 skrev: 06 okt 2024, 17:19Synes videoen peller altfor mye i overflaten. Det er mer ved ulike multimetere enn som så. Selv på 12V systemer så velger jeg multimeter avhengig av hva jeg skal gjøre med det. Da alle har ulike egenskaper(ikke bare funksjoner).Bjerknez skrev: 06 okt 2024, 02:26 En liten forenklet forklaring på hvordan et multimeter virker kan sees her. De fleste multimeter fungerer omtrent likt. Noen har flere funksjoner enn andre etc. men for måling av spenning og strøm i ny og ned i 12V sjiktet kan man nesten bruke hva som helst.
Her er iansett en lett forståelig video som kan være grei å få med seg hvis man er helt nybegynner:
https://youtu.be/4lAyzRxsbDc?si=bOGGgVSVDdFz5rc0
Viserinstrument har jeg også. Ypperlig til visse formål.
Men man kommer langt på vei med et godt instrument.
- GSXR-Erling
- Innlegg: 380
- Registrert: 09 nov 2023, 20:04
- Motorsykkelen din: MT10SP 2017
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Har nu:
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
YZ250F 09, MT10SP 17, R1 08 bane, og en Z4 3.0
Solgt: Kh100Es, GSX750, VF1000F, FJ1100, CB1100F, VF500F2, YZF1000R, ZX6R, FZS1000, ZZR1200, K1200S (2), K1300S (2), ZZ1400 (2), XR800, R1150R, GSX1400, XT1200Z, RSV1000R, VTR1000F, GSXR1000 bane, R6 bane.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Strømtyv BMW R1200RT?


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Har nok hjulpet litt siden han ikke viste opp ned på et, men om det ønskes at man går i dybden er nok mer tvilsomt. Den videoen jeg postet er mer enn nok for å komme i gang vertfall. Mener jeg da.mekkern skrev: 07 okt 2024, 16:47Lurer på om denne multimeteronanien har hjulpet trådstarter jeg...
![]()
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Men vi har ikke fått noen tilbakemelding-Fant han ut noe? 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Som tidligere nevnt i trpden så vil vel batteriet med en spenning på 12.9V uansett tappe seg frem til nominell spenning er nådd uansett, uten at det bør være noe galt.
Vent bertfll ett døgn eller to etter at sykkelen ble startet sist før måling av strøm mener jeg. Ikke no galt i å gjøre det nå skal sies. Er det en stor. Strømtyv så kan man se det ganske tidlig. Jeg er usikker på hvor mye lekasje det normal kan være, men det får andre evt. svare på tror jeg.
-
- Innlegg: 336
- Registrert: 28 apr 2022, 16:35
- Motorsykkelen din: Kawasaki VN1500CT
- Bosted: Samnanger, Vestland
Re: Strømtyv BMW R1200RT?
Eg meine fortsatt at om det klikke tre ganger for så å starte på fjerde ligg ikkje problemet i batteriet, men ka veit no eg...nyeste sykkel eg har er 25 år gammel