Visir

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Si jeg bryr meg om andre vil jeg gjerne se at de overleve.

At motorsykkel er farlig derfor trenge vi ikke øke sjansene for overleve, den forstår jeg ikke.

Nervøs fordi jeg vil ha det ypperste av sikkerhet. Ikke enig, sikkerhetsbevisst!

Jeg kan ikke tvinge noen til å kjøpe, blir diskusjon når jeg synes sikkerhets produktene blir avfeid så gadgets/mote.

Jeg hadde aldri rista på hodet så jeg ein så hadde på seg det så hva av sikkerhets produkter. Hadde heller fått :thumleft av meg.

Slike sikkerhetsprodukter sko ha vært sponsa å trykt på oss, ikke de refleksvestene så ikke fungere.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Prøvd ut idag e-tint. Ser jeg rett på sola blir jeg blenda uannsett. Ikke direkte hjelpe det, bedre en ingenting. Er nok lett sota effekt. Ikke fått te å sette på automatisk ennå.

Snakka me ein på Bikerstreet så nevnte Shoei ikke har pop ner visir på sine hjelmer for de mener det gir mindre beskyttelse i hjelmen ved ulykke.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Visir

Legg inn av ZZR-Tom »

Stemer at shoei ikkje har innebygde "solbriller", men eg ser ikkje på det som noke problem sjølv om eg kunne ha foretruket med, siden det er mykje tunneler rundt om her.
Har no Shoei XR1000 som eg kjem til å beholde i en eller to sesonger til før eg bytter ut, og kjem nok til å gå for Shoei igjen for det har ei fin passform til mit gedigne XXL haud :redface. Anbefaler smale solbriller då pilot briller liknandes går litt høgt opp når en vipper dei når en kjører inni en tunnel eller liknades, anna tips som en kan bruke med eller uten briller er å lukke eine auge 5-10 sek før en kjem inni mørket.

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Visir

Legg inn av Blackbird »

Ang. lav sol å blenning.Bruker svart reklametape som fins t firma som driv å dekorerer firmabiler.Legger d på innsiden av visiret i Riktig høyde å den markerer jeg med svart tusj.Selv om jeg har en Shubert C3 har jeg stor nytte av dette på kveldstid for da blir solvisiret i hjelmen for mørkt.Enkelt å billig.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Visir

Legg inn av RuneMC »

MrErling skrev:Jeg har brukt orange visir på min gamle Shoei XR 800 i mange år.
Glimrende å bruke i all slags lys! speseielt på Vestlandet hvor jeg bodde, hvor det krydde av korte tunneler.
Spesielt blir alle konturer forsterket ved rødt visir.
Men på denne linken skriver de at visiret ikke er for " road use"? http://www.twowheel.co.uk/shoei-cw-1-am ... qwest.html" onclick="window.open(this.href);return false;
:scratch merkelig
Sannsynligvis de engelske reglene som er hakket strengere enn våre. Ser at det iflg UK regler max kan være 50% farget, og speil-varianter som er ganske pop her på berget er ikke tillatt i det hele tatt. Litt rart egentlig ettersom speil-varianter kan være tilnærmet fullt gjennomsiktige fra innsiden, men det skyldes kanskje andre ting som at kameraovervåkning/fotobokser skal kunne se ansiktet til føreren.
Imidlertid sier en UK sjåfør her at "alle" bruker fargete og speil-visir uansett - så sikkert en relativt "sovende" lov, selv i UK.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Visir

Legg inn av Blackbird »

Slapp av Rune mc! D blinker ikke i f.boksene av oss.Prøv selv no problem å takk for d.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Visir

Legg inn av Cbr »

Er nå mot e-tint, den svarte limdel "rammen" hindre utsyn å er irriterende. Elektronisk skiftene sota visir kan ha noe for seg uten den kanten då, ellers hevne penger.

Vil heller nå ha klart pilot solbrille glass innerst så kan trekkes opp i hjelmen som i schubert og silver eller helt sota visir. Så jeg kan trekke opp visir i tunnel å beskytte øynene med det lille visiret innerst slått ner(solbrille visiret, men i klart). + en finnlandshette så jeg ikke ete alle insekta.

Svar