Effektanlegg....

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Effektanlegg....

Legg inn av TheHaughom »

OMAAS skrev:Jeg har PCV med autotune for remapping av motor for å få en bedre gange på lave turtall.
Den var fra fabrikk satt opp veldig magert på lave turtall (utslippskrav), noe som ga litt ruskete gange.
Etter oppgraderingen med PCV/Autotune drar den mykt fra ca 1500 rpm.

Den oppleves sterkere, men dette er litt vanskelig å si, siden jeg oppgraderte i vinter og siste kjøretur med originalt oppsett var i november.

Har også satt på Mivv eksos (uten katalysator) og åpnere filter på min sykkel uten at dette ga noen problemer.
Finnes ikke PCV til Duke heller enda. I mellomtiden går det i en O2 kontroller som gjør det samme som PCV på lave turtall. Manipulerer input fra O2-sensor slik at den ikke magrer ut blandingen :prf
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Effektanlegg....

Legg inn av AJ »

Jeg har ikke kvittet meg med Zard potta.
Kan hende jeg setter den på igjen senere, men ikke uten annen modding i tillegg.
Erfaringen jeg har gjort så langt med Moto Guzzi er at denne sykkelen er ømfintlig for endringer og at man ikke slipper unna med snarveier som å bare putte på en slip-on og regne med at ECU 'aksepterer' dette uten videre... ;-)

Vurderer en annen løsning enn den OMAAS har gått for, nemlig denne:
http://www.finebauforge.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kommer i så fall tilbake til dette senere.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Effektanlegg....

Legg inn av poulet_cavalier »

FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Effektanlegg....

Legg inn av RuneMC »

Uansett (lyd)effektanlegg bør man vel nå velge modeller som er kjappe å bytte ut med originalen - med tanke på periodisk EU kontroll for MC'er fra 2016 ...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Haavar
Innlegg: 182
Registrert: 08 feb 2012, 19:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF 1000R 97. FZX 750. SRX 600

Re: Effektanlegg....

Legg inn av Haavar »

RuneMC skrev:Uansett (lyd)effektanlegg bør man vel nå velge modeller som er kjappe å bytte ut med originalen - med tanke på periodisk EU kontroll for MC'er fra 2016 ...
Det er ennå ikke avklart :-)å
http://nmcu.org/motorsyklistene-tapte-p ... arlamentet

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Effektanlegg....

Legg inn av KydeX »

RuneMC skrev:Uansett (lyd)effektanlegg bør man vel nå velge modeller som er kjappe å bytte ut med originalen - med tanke på periodisk EU kontroll for MC'er fra 2016 ...
Eller velge et som er godkjent. Akrapovic anlegget til VFR1200'en min er godkjent så lenge jeg har i db-killeren.

Svar