Biltema kjekt og ha ?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2749
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av simpson »

Crinos skrev:
Geir skrev:
Crinos skrev:Jeg må si meg enig med både Geir og Simpson... Med unntak av person angrep...[klippe]
:scratch Personangrep? Føler meg ikke spesielt angrepet av simpson, og regner ikke med at han føler seg spesielt angrepet av meg. Litt billig hersketeknikk innimellom ser jeg, men hey; jeg når noen byr opp så er jeg stort sett med jeg... ;e
:thumleft
Tingen er jo at kanskje du og simpson føler at dette er helt OK.
OK, det er aldri ok når folk ikke er enig med med... :lol

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Crinos »

simpson skrev:
Crinos skrev:Litt OT...
Klarer ikke å vende meg til at jeg faktisk er Vendøl... Siden jeg opprinnelig kommer fra Vågsbygda
Så du har ikke den rette dialekten heller da? :knegg
Med å mer eller mindre ha vokst opp hos mine ungarske besteforeldre, en mor som snakker Kristiansandsk og en far som snakker en blanding av østlandsk og sørlandsk, så har jeg fått en hærlig blandet dialekt... :)
Klarer ikke engang å ape/herme etter Vendøl dialekta om jeg så prøver...
Dog, ungene på 4 og 6 blir mer og mer "dølsk" av seg i språket!
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Crinos »

Snikkeren skrev:Lurer på å kjøpe meg verktøysvogn i dag, men stusser litt på hvilken jeg skal gå for. Enten blir det denne fra Biltema:
http://www.biltema.no/no/Orphant-produc ... rktoyvogn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller denne fra Jula:
http://www.jula.no/verktoyskap-2deler-340017" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaringer med de?
Og så lurte jeg på hvor jeg kan få kjøpt neoprenmatte eller lignende sånn at jeg får laget fast plass til allt verktøyet?
Jeg har selv vurdert verktøyvogn...
Tror jeg kommer til å kjøpe vogn fra IDG med innmat fra IDG. Kan godt være at innmaten passer til Biltema sine vogner også.
http://www.idgtools.no/default.pl?showPage=545" onclick="window.open(this.href);return false;
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av MaxTron »

Snikkeren skrev:Alt til sitt bruk sier no jeg. Bruker man verktøyet maks 2-3 ganger i året, så ser jeg ikke behovet for å bruke masse penger på verktøyet. Da funker Biltemas 10 års garanti verktøy helt fint.

Og som tømrer har jeg ingen problemer med å anbefale kjøkken fra Ikea som noen nevnte tidligere i tråden. Kvaliteten på kjøkkenet er faktisk ganske bra. Forskjellen fra Ikea kjøkken og andre dyrere kjøkken ligger i løsningene.




Lurer på å kjøpe meg verktøysvogn i dag, men stusser litt på hvilken jeg skal gå for. Enten blir det denne fra Biltema:
http://www.biltema.no/no/Orphant-produc ... rktoyvogn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller denne fra Jula:
http://www.jula.no/verktoyskap-2deler-340017" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaringer med de?
Og så lurte jeg på hvor jeg kan få kjøpt neoprenmatte eller lignende sånn at jeg får laget fast plass til allt verktøyet?
Har ikke sett den fra Jula, men minner sterkt om den æ har fra Europris...
Den er isåfall betydelig mindre enn den fra Biltema. Vart temmelig skuffet da æ skulle fylle på den vogna og få litt orden må ting. Skuffene er veldig korte, så stort sett alt må ligge på tvers, og ikke innover i skuffen. dette gjør at det virker som det blir mye fortere fullt og rotete i skuffene.

Uansett, den eneste måten å ta ett valg mellom disse to er jo å kjøre på butikken og "ta på og kjenne" dra ut skuffer, legg noe tungt oppi vist du finner noe i nærheten (ett verktøysett e.l.) kjenn om de fortsatt glir lett og fint ...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av MaxTron »

Det var vel nevnt høyere oppe i tråden at proffe fagfolk ikke kjøper på Biltema, no hender det jo at æ er innom Biltema i arbeidstida, og da syns æ det ser ut som over halvparten av de som er innom er nettopp håndverkere med diverse firmalogo på ryggen. Både Snekkere, elektrikere og rørleggere er stadig representert.
Har jo ikke fulkt med på hva det er de kjøper, men mistenker at det er mest forbruksmatriell...

Så vist du har håndverkere i huset er det ikke umulig ar mye av det som legges skjult + festematriell er fra Biltema!!

No var det sikkert nån som vart SSKRRRÆMT ja!! :knegg
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Snikkeren »

MaxTron skrev:
Snikkeren skrev:Alt til sitt bruk sier no jeg. Bruker man verktøyet maks 2-3 ganger i året, så ser jeg ikke behovet for å bruke masse penger på verktøyet. Da funker Biltemas 10 års garanti verktøy helt fint.

Og som tømrer har jeg ingen problemer med å anbefale kjøkken fra Ikea som noen nevnte tidligere i tråden. Kvaliteten på kjøkkenet er faktisk ganske bra. Forskjellen fra Ikea kjøkken og andre dyrere kjøkken ligger i løsningene.




Lurer på å kjøpe meg verktøysvogn i dag, men stusser litt på hvilken jeg skal gå for. Enten blir det denne fra Biltema:
http://www.biltema.no/no/Orphant-produc ... rktoyvogn/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller denne fra Jula:
http://www.jula.no/verktoyskap-2deler-340017" onclick="window.open(this.href);return false;

Noen som har erfaringer med de?
Og så lurte jeg på hvor jeg kan få kjøpt neoprenmatte eller lignende sånn at jeg får laget fast plass til allt verktøyet?
Har ikke sett den fra Jula, men minner sterkt om den æ har fra Europris...
Den er isåfall betydelig mindre enn den fra Biltema. Vart temmelig skuffet da æ skulle fylle på den vogna og få litt orden må ting. Skuffene er veldig korte, så stort sett alt må ligge på tvers, og ikke innover i skuffen. dette gjør at det virker som det blir mye fortere fullt og rotete i skuffene.

Uansett, den eneste måten å ta ett valg mellom disse to er jo å kjøre på butikken og "ta på og kjenne" dra ut skuffer, legg noe tungt oppi vist du finner noe i nærheten (ett verktøysett e.l.) kjenn om de fortsatt glir lett og fint ...
Var akkurat innom Jula, og der ble det kjøp ja. Jula sin er litt 5 cm bredere, og 4 cm dypere enn Biltema sin. Men den er 6 cm lavere.
Det er nok ikke det mest solide jeg har sett av verktøyvogner, men til mitt bruk er det sikkert godt nok.
Kjøpte også noen treningsmatter som er 12 mm høye. Tenkte de kunne være greie å skjære ut plass til verktøyet i.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Sted: Sør for Bergen...

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Geir »

Crinos skrev:
Geir skrev:
Crinos skrev:Jeg må si meg enig med både Geir og Simpson... Med unntak av person angrep...[klippe]
:scratch Personangrep? Føler meg ikke spesielt angrepet av simpson, og regner ikke med at han føler seg spesielt angrepet av meg. Litt billig hersketeknikk innimellom ser jeg, men hey; jeg når noen byr opp så er jeg stort sett med jeg... ;e
:thumleft
Tingen er jo at kanskje du og simpson føler at dette er helt OK. Men nye lesere kan kanskje føle seg litt skremt av sjargongen... Fks "Kanskje om du hadde tatt av deg den trangehjelmen som gir deg surstoff mangel". Det er nok ment humoristisk, men folk oppfatter jo ting annerledes. Spesielt når vi ikke kan "høre tonefallet" en setning er skrevet med, slik at det kan være vanskelig å skille mellom sakelighet og sarkasme.
Skriftlig kommunikasjon er jo utfordrende ettersom kroppsspråk, mimikk, tonefall og andre vesentlige kommunikative markører ikke kommer frem. Det vi har å hjelpe oss med for å synliggjøre underliggende meninger når vi skriver er forklarende ord og tegnsetting. Jeg var rimelig sikker på at å innlede den setningen med "He,he..." fulgt av en forklaring på hva som kom (en analogi til simpsons småfrekke "Hvis du hadde tatt av deg hansken på hue" til mekkern tidligere i tråden) sendte de rette "signalene" om hvordan setningen skulle tolkes. Det tror jeg nok funket også ettersom mottakeren av budskapet - simpson - ikke engang rørte på et øyelokk. Selv vil jeg vel påstå at jeg har lest betydelig verre saker innpå her som virkelig kvalifiserer til betegnelsen personangrep, og jeg tror vel at de fleste nok tåler såpass uten å bli skremt... :mk Uansett; bra at dere grønne følger med! :thumleft
Crinos skrev: Rent bortsett fra det, har jo dere to vidt forskjellige syn på Biltema produkter. Som er essensen for denne tråden om jeg oppfatter trådsatert korrekt! :vs
Ja vi ville jo alllllldri finne på å gå :offtopic ;e
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Snikkeren »

Gikk som sagt til innkjøp av verktøyvognen fra Jula:

Bilde

Kjøpte også en 4 pakning med treningsmatter. Det er 4 firkanter på 62x62 cm, og er 12 mm høye:

Bilde

3 av disse brukte jeg til å skjære til slik at de passet i bunnen av skuffene. Skjærte så ut for verktøyet jeg skal ha oppi, slik at det ligger på fast plass:

Bilde

Slik ble resultatet med skrallesettet på rett plass:

Bilde

Da gjenstår det bare å skjære ut for resten av verktøyet jeg har.

Synes det ble en grei løsning jeg. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av MaxTron »

Vist den er både dypere og bredere enn Biltema sin er det IKKE samme som den æ kjøpte på Europris, og det er jo bra!

Hmmm... De mattene var slettes ikke dunne... :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Snikkeren »

MaxTron skrev:
Hmmm... De mattene var slettes ikke dunne... :thumleft
Nei, må si at jeg ble ganske fornøyd selv. Men det er klart at det er jo litt jobb å skjære ut for hver lille del som skal nedi. Men jeg tar det etappevis, så det går nok greit. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av ArcticTiger »

@Snikkern: Kjempeflott parkett du har på golvet ditt da :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Snikkeren »

Ja, hadde det bare vært parkett. :knegg
Dette er på gangen, og der er det belegg.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jaja, da var det iaffal et godt eksempel på hvordan bilder kan "lyve" :D

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av Kjelvis »

Geir skrev:
Crinos skrev:
Geir skrev:
Crinos skrev:Jeg må si meg enig med både Geir og Simpson... Med unntak av person angrep...[klippe]
:scratch Personangrep? Føler meg ikke spesielt angrepet av simpson, og regner ikke med at han føler seg spesielt angrepet av meg. Litt billig hersketeknikk innimellom ser jeg, men hey; jeg når noen byr opp så er jeg stort sett med jeg... ;e
:thumleft
Tingen er jo at kanskje du og simpson føler at dette er helt OK. Men nye lesere kan kanskje føle seg litt skremt av sjargongen... Fks "Kanskje om du hadde tatt av deg den trangehjelmen som gir deg surstoff mangel". Det er nok ment humoristisk, men folk oppfatter jo ting annerledes. Spesielt når vi ikke kan "høre tonefallet" en setning er skrevet med, slik at det kan være vanskelig å skille mellom sakelighet og sarkasme.
Skriftlig kommunikasjon er jo utfordrende ettersom kroppsspråk, mimikk, tonefall og andre vesentlige kommunikative markører ikke kommer frem. Det vi har å hjelpe oss med for å synliggjøre underliggende meninger når vi skriver er forklarende ord og tegnsetting. Jeg var rimelig sikker på at å innlede den setningen med "He,he..." fulgt av en forklaring på hva som kom (en analogi til simpsons småfrekke "Hvis du hadde tatt av deg hansken på hue" til mekkern tidligere i tråden) sendte de rette "signalene" om hvordan setningen skulle tolkes. Det tror jeg nok funket også ettersom mottakeren av budskapet - simpson - ikke engang rørte på et øyelokk. Selv vil jeg vel påstå at jeg har lest betydelig verre saker innpå her som virkelig kvalifiserer til betegnelsen personangrep, og jeg tror vel at de fleste nok tåler såpass uten å bli skremt... :mk Uansett; bra at dere grønne følger med! :thumleft
Crinos skrev: Rent bortsett fra det, har jo dere to vidt forskjellige syn på Biltema produkter. Som er essensen for denne tråden om jeg oppfatter trådsatert korrekt! :vs
Ja vi ville jo alllllldri finne på å gå :offtopic ;e

Bra at moderatorerne følger med og modererer. Synes det her var på sin plass. Absolutt ikke fordi jeg er lettskremt. Men heller fordi det irriterer meg at enkelte har en tendens til å ilegge seg en "tøff-i-trynet" sjargong på forumer :eh .

Brukeravatar
frodef
Innlegg: 285
Registrert: 11 nov 2010, 11:32
Motorsykkelen din: BMW K75

Re: Biltema kjekt og ha ?

Legg inn av frodef »

Snikkeren skrev:
MaxTron skrev:
Hmmm... De mattene var slettes ikke dunne... :thumleft
Nei, må si at jeg ble ganske fornøyd selv. Men det er klart at det er jo litt jobb å skjære ut for hver lille del som skal nedi. Men jeg tar det etappevis, så det går nok greit. :thumleft
Jeg leste et eller annet sted et tips for slikt: Bruk sånn isolasjonsskum og fyll i en passe mengde, legg over et tøystykke og så plasser verktøyet slik det skal ligge. Så skal skummet (i teorien ihvertfall) stivne til perfekt passform. Forhåpentligvis. Jeg vil tro det vil være lurt å finne en skumtype som ikke ekspanderer så mye.

(Her var det jo: http://www.machinistblog.com/pamper-your-tools/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Svar