Tvungen fartsregulering

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Re: Tvungen fartsregulering

Legg inn av mekkern »

ALL elektronikk kan "hackes"... :-J
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Duville skrev:Joda sikkert hersketeknikk men en uttalelse som tilsier at veien og lovene der skal vi bare akseptere uansett siden vesenet eier veien kan ikke stå uimotsagt. Det er for grovt rett og slett. Vi må ha lov til å ha egne meninger om det som skjer her i landet vårt.

"Da er det bare å sette seg tilbake og ta i mot det som kommer. Staten vet best og de som styrer staten skal bestemme. Vi som bor her skal ikke si i mot fordi staten og veivesenet eier veien og de bestemmer! Sånn er det fordi Staten er så god." og dette er ment ironisk så det holder!

Jeg mener at vi skal ha rett til å kjempe for å tilpasse lovene her i landet til de meningene jeg har. Når lovene er bestemt og fastlagt så skal de generellt overholdes, enkelte lover viktigere å overholde enn andre - det sier også strafferamene for de enkelte lovene.
mekkern skrev:
NickNei skrev: sånn er det bare.

Fint utrykk. :thumleft jeg trekker den litt lengre...... :-J

OG det slår saueflokken seg til ro med..dermed styrer staten UTEN påvirkning fra et institusjonert folk.

For å tenke selv og ta ansvar for egen fremtid er farlig-og slettes ikke sosialdemokratisk.
Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora.

Faen at jeg ikke greier å holde kjeft.... jaja...ingen som bryr seg allikevel om en dustete mening.Unntatt PST.(setter over kaffen til dere kommer) :8-[
Jeg tar det som en selvfølge at dere bruker de demokratiske mulighetene vi faktisk har??!! :roll
At dere er med i styre og stell, er aktive i et politisk parti, at dere uttrykker meningene deres i store og små forsamlinger, slik at dere får samla flere med samme mening.
Og at dere driver med aktiv lobbyvirksomhet for å fremme disse meningene! Ikke bare prater rundt kaffebordet, eller raljerer på nettforum. :mk

Ellers er dere jo ikke det spøtt bedre en resten av oss sauer... :roll

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

finnes ikke et politisk parti som vil ta i meg med ildtang engang.. :lol

fra spøk til alvor- hvis jeg engasjerer meg i politiske diskusjoner så sprenger jeg ei sikring i hodet og kreperer av hjerneblødning.(kan bli litt vel engasjert)

så av hensyn til helsa så har jeg begynt å drite i å engasjere meg for mye.
og jada jeg vet at jeg da kan spare meg for å si noe. :P :p

men en mening har jeg fremdeles. :-#
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Æ må bare beklage på det aller sterkeste at æ va så tankeløs i formuleringen da æ sa at vi ikke eier veien, unnskyld. :sorry
Men om vi eier veien eller bare kjøper tillatelse til å kjøre på den gjør ingen forskjell, og om du e deleier, så kan du fremdeles ikke gjøre hva du vil med veien eller på veien. Du har ikke flere rettigheter enn utlendinger som besøker oss, du har de samme rettighetene på svenske veier som svenskene, selv om du ikke eier en meter.
Æ for min del har ingen interresse av å eie noen vei

mekkern sa:
"Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora."
Men de som går på kryss av vedtatte sannheter i dette tilfellet, e de som ser "logikken" bak, eller si tanken bak, eller..(leter etter ord). Den vedtatte sannheten e jo at vi vil og skal kunne kjøre så fort vi vil, de som sier noe annet e kommunist og politi, nærmest en landsviker
Men det e vel nettopp pga våre holdninger til fartsgrenser slike forslag kommer
Sist redigert av jhn den 27 des 2011, 16:01, redigert 1 gang totalt.

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Banditmannen skrev:Jeg tar det som en selvfølge at dere bruker de demokratiske mulighetene vi faktisk har??!! :roll
At dere er med i styre og stell, er aktive i et politisk parti, at dere uttrykker meningene deres i store og små forsamlinger, slik at dere får samla flere med samme mening.
Og at dere driver med aktiv lobbyvirksomhet for å fremme disse meningene! Ikke bare prater rundt kaffebordet, eller raljerer på nettforum. :mk

Sau er den som bare følger lederen uten å si fra om at det lederen gjør er feil, den som sier man ikke kan gjøre noe for å tilpasse samfunnet til det vi ønsker mener nå jeg. Du lister opp en masse men det enkleste er jo dersom man gjør det enkleste av disse som jo er å bruke stemmeseddelen ved neste valg. Stemt har jeg gjort siden jeg fikk lov uten unntak. Det andre er jo å støtte de foreningene som arbeider for vår sak for eks NMCU og tilsvarende for bil. Når det gjelder NAF så er disse bare nikkedukker for regjeringen og ingen fordel for bilistene men jeg vet ikke helt hvem som er best der....

Ser ellers ikke helt hva du mener med å raljere på nettforumet men dersom å raljere bare er ett uttrykk for å si sin mening så er jeg enig men ellers ikke.

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:Æ må bare beklage på det aller sterkeste at æ va så tankeløs i formuleringen da æ sa at vi ikke eier veien, unnskyld. :sorry
Men om vi eier veien eller bare kjøper tillatelse til å kjøre på den gjør ingen forskjell, veien ligger, og om du e deleier, så kan du fremdeles ikke gjøre hva du vil med veien eller på veien. Du har ikke flere rettigheter enn utlendinger som besøker oss, du har de samme rettighetene på svenske veier som svenskene, selv om du ikke eier en meter.

mekkern sa:
"Har du mening som går på kryss av de vedtatte sannheter er du enten Idiot/frepper/(valgfritt nedsettende ord)-dette har venstresiden lykkes nesten totalt med i de fleste fora."
Men de som går på kryss av vedtatte sannheter i dette tilfellet, e de som ser "logikken" bak, eller si tanken bak, eller..(leter etter ord). Den vedtatte sannheten e jo at vi vil og skal kunne kjøre så fort vi vil, de som sier noe annet e kommunist og politi, nærmest en landsviker
Men det vel nettopp pga våre holdninger til fartsgrenser slike forslag kommer
Undersøkelser sier jo at vi egentlig kjører svært bra. Store prosenter av ulykkene skyldes enkelte av oss som vi vet hvem er men mangler evne eller vilje til å gjøre noe med. Dette er de store risikosøkerene som på toppen av å kjøre villmann også gjør dette uten bilbelte og mange av dem også er også tidligere straffedømte. Kombinasjonene her er det få som snakker om. De snakker bilbelte når det passer og fart når det passer og alt skal lage begrensninger på hele samfunnet.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Duville skrev:
jhn skrev:Æ må bare beklage på det aller sterkeste at æ va så tankeløs i formuleringen da æ sa at vi ikke eier veien, unnskyld. :sorry
Men om vi eier veien eller bare kjøper tillatelse til å kjøre på den gjør ingen forskjell, veien ligger, og om du e deleier, så kan du fremdeles ikke gjøre hva du vil med veien eller på veien. Du har ikke flere rettigheter enn utlendinger som besøker oss, du har de samme rettighetene på svenske veier som svenskene, selv om du ikke eier en meter.

mekkern sa:
Men det vel nettopp pga våre holdninger til fartsgrenser slike forslag kommer
Undersøkelser sier jo at vi egentlig kjører svært bra. Store prosenter av ulykkene skyldes enkelte av oss som vi vet hvem er men mangler evne eller vilje til å gjøre noe med. Dette er de store risikosøkerene som på toppen av å kjøre villmann også gjør dette uten bilbelte og mange av dem også er også tidligere straffedømte. Kombinasjonene her er det få som snakker om. De snakker bilbelte når det passer og fart når det passer og alt skal lage begrensninger på hele samfunnet.
Mulig vi kjører vi kjører svært bra, men antaglivis kjører svært mange av oss for fort også.
Det vises jo vilje gjennom forslaget, uviljen vises her.
Æ har inntrykk av at det letes etter gangbare argumenter mot forslaget, men de e vanskelig å finne kanskje ? Beklageligvis
Prinsipelt e ikke dette forslaget værre enn f.eks. alkolås i bil f.eks. Æ vil ha muligiheten til å kjøre i fylla. Eller hva med kravet om mere politi i gatene? Æ vil også ha muligheten til å slå ned en fremmed, eller kanskje klå på damene. Eller hva med bæretillatelse på våpen, hvorfor må vi ha det egentlig, æ vet at det ikke lov å skyte noen med hagle lørdags formidag på Karl Johan, men i tilfellet æ skulle få lyst, så vil æ gjerne ha hagla med mæ.
Kanskje ikke alle eksemplene va like gode, men likevel så...

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

jhn skrev:eller kanskje klå på damene.
Er vel ikkje forbudt å klå på damene enda :O

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Jo Tom... Det er ikke lov! Du kan jo bli anmeldt og siktet for og antaste med mindre du har tillatelse fra vedkommende til og klå :roll
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Så når eg har vore ute på byen og eg ser polti kjem, så bør eg slenge eventuele dame(r) eg taffser på og springe rett til et mannfolk og tafse der, slik at eg ikkje havner i arresten? :scratch

Duville

Legg inn av Duville »

jhn skrev:  Prinsipelt e ikke dette forslaget værre enn f.eks. alkolås i bil f.eks. Æ vil ha muligiheten til å kjøre i fylla. Eller hva med kravet om mere politi i gatene? Æ vil også ha muligheten til å slå ned en fremmed, eller kanskje klå på damene. Eller hva med bæretillatelse på våpen, hvorfor må vi ha det egentlig, æ vet at det ikke lov å skyte noen med hagle lørdags formidag på Karl Johan, men i tilfellet æ skulle få lyst, så vil æ gjerne ha hagla med mæ.
Kanskje ikke alle eksemplene va like gode, men likevel så...
Det er mye mulig at akkurat du må detaljreguleres for ikke å kjøre i fylla, eller må være under døgnovervåkning for ikke å slå ned gamle kjerringer på Karl Johan, akkurat du burde heller ikke ha lov til å gå på karatekurs heller siden du ikke er helt trygg på deg selv. I tillegg bør du ha en psykisk diagnose så akkurat du aldri får lov til noen gang å få bruke våpen…… OG DETTE ER IRONI OG BARE DET MOTSATTE AV DET DU SIER

- vi andre ønsker kanskje ikke å være fullt så overvåket og regulert av hvilken som helst politiker eller den han setter inn for å utføre ordre på samme måte du tydeligvis aksepterer. Vi ønsker å ha litt frihet til å ta en beslutning som gjør at vi er lovlydige borgere, ikke fordi vi må, men fordi vi ønsker å være relativt lovlydige borgere i landet og ønsker å vise at dette klarer vi uten at Politi og reguleringskåte politikere skal stå over oss med pisken.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Det ser ut som om æ må gjenta: Æ e ikke for dette forslaget, men det e hovedsakelig pga at æ vil kjøre fortere enn fartsgrensa. Hvis æ alltid ville holde mæ innafor grensene, ville ikke dette berørt mæ. Æ prøve bare å påpeke at hvis man har en lov som så mange ignorerer, med ganske store konskvenser for ganske mange, så e det naturlig at det kommer ymse forslag til løsning på problemet
Hvis du kjenner noen halvgamle damer og menn med hatt, som e fullstendig uinterressert i kjøring som sådan, men tusler til og fra butikken med bilen sin, alltid innafor fartsgrensene, så kan du prøve å spørre de om de føler at dette e et angrep mot deres frihet. Æ vet ikke hvilket svar du vil få, men æ har en mistanke om at de vil si at det ikke plager dem overhodet, de vil ønske det velkommen, og føye til i en bisetning at de ikke skjønner hvorfor man skal ha biler som går fortere enn 80.
Men æ trur ikke vi skal bekymre oss så veldig, de store bil/mc-produsentene vil nok klare å stoppe det

Banditmannen
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500

Legg inn av Banditmannen »

Duville skrev:
Banditmannen skrev:Jeg tar det som en selvfølge at dere bruker de demokratiske mulighetene vi faktisk har??!! :roll

Sau er den som bare følger lederen uten å si fra om at det lederen gjør er feil, den som sier man ikke kan gjøre noe for å tilpasse samfunnet til det vi ønsker mener nå jeg. Du lister opp en masse men det enkleste er jo dersom man gjør det enkleste av disse som jo er å bruke stemmeseddelen ved neste valg. Stemt har jeg gjort siden jeg fikk lov uten unntak. Det andre er jo å støtte de foreningene som arbeider for vår sak for eks NMCU og tilsvarende for bil. Når det gjelder NAF så er disse bare nikkedukker for regjeringen og ingen fordel for bilistene men jeg vet ikke helt hvem som er best der....

Ser ellers ikke helt hva du mener med å raljere på nettforumet men dersom å raljere bare er ett uttrykk for å si sin mening så er jeg enig men ellers ikke.
Raljere var nok ikke et godt ord, og var bare et forsøk på å spissformulere det å uttrykke sine meninger på en nettforum.
Er enig i at det enkleste er å stemme, noe jeg har gjort i alle år! Selv om jeg etter hvert sliter med å finne noen å stemme på... :sk? (sliter med politiker forakt) Jeg er medlem av NMCU og NAF, og når det gjelder NAF, syns jeg også at de gjør alt for lite ut av seg, med tanke på hvor store de er! :dontknow
Kommer nok neppe noen gang til å gjøre særlig mer en dette for å fremme mine meninger. :mk
I det store å hele kommer jeg nok til å fortsette å være sau... :P :p

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Sauer er ålreite dyr, va det en kar som sa

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

jhn skrev:Sauer er ålreite dyr, va det en kar som sa
Tru'kke det, nei :[-(
Var vel Liv Finstad (krminologi-professor) som sa dette i sin tid. At hun har en legning som gjør at hun ikke er spesielt interessert i karfolk får bli en annen sak...
Som kriminolog (med et knall rødt politisk ståsted) kan det hende hun har noen forebyggendetanker om forslaget som diskuteres...

Svar