MC-året 2012: noe du ville gjort annerledes...?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Godtvoksen

Re: MC-året 2012: noe du ville gjort annerledes...?

Legg inn av Godtvoksen »

joo skrev:Eller bare være fornuftig å ikke bytte sykkel på noen år enda, har jo akkurat det jeg vil ha...

:prf :janikk

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

joo skrev:Kubikksyka kan fort gå over/være ikke-tema når man ramler ned på en sykkel som "bare passer perfekt" tenker jeg :P :p Behova kan endre seg, men har man det gull på en god 650 så har man det gull.
Prøvde meg helt ned i 650 for noen år siden, og angra som en hund etter kort tid. Men så var saken at det neppe var kubikkene det kom av, fikk bare ettertrykkelig bekrefta at cruiser-stilen absolutt ikke passa meg. Nå var det ikke verre enn at jeg bytta kjapt.
Prøvebalanserte litt på en BMW K1600 forrige uke hos Speed. Tankene begynte å gå, men fornuften sa at jeg fremdeles vil kjøre opp på noen nuter der sånne drog ikke har noe å gjøre. Men kanskje i nær fremtid? Eller kanskje en 800? Eller bare være fornuftig å ikke bytte sykkel på noen år enda, har jo akkurat det jeg vil ha...

Lurer strengt tatt på at jeg burde ha kjøpt meg ei 7-delt fluestang i klasse 3 i MC-året 2012. Noe lettpakka så man kunne drefse noen nymfer og fluer utpå vanna man stoppa ved :scratch
Neste år...
K1600 er svært lettkjørt i alpene sier tester..og har sjøl sett de svinge lett som bare det opp gjennom, men, for min del var turbulensen som startet rundt 120, ikke til å leve med, og jeg følte også biken som diger og med en ikke ubetydelig lastvekselreaksjon, (av/på-gass slamring).

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Ja hører folk som har kjørt alpene med K1600 sier den er overraskende lett å komme rundt svingene med. Men enig i at den er litt vel "svær". Synd hvis de ikke har fått throttelen silkemyk, da forsvinner mye av gleden med 6-er?
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar