joo skrev:Kubikksyka kan fort gå over/være ikke-tema når man ramler ned på en sykkel som "bare passer perfekt" tenker jeg

Behova kan endre seg, men har man det gull på en god 650 så har man det gull.
Prøvde meg helt ned i 650 for noen år siden, og angra som en hund etter kort tid. Men så var saken at det neppe var kubikkene det kom av, fikk bare ettertrykkelig bekrefta at cruiser-stilen absolutt ikke passa meg. Nå var det ikke verre enn at jeg bytta kjapt.
Prøvebalanserte litt på en BMW K1600 forrige uke hos Speed. Tankene begynte å gå, men fornuften sa at jeg fremdeles vil kjøre opp på noen nuter der sånne drog ikke har noe å gjøre. Men kanskje i nær fremtid? Eller kanskje en 800? Eller bare være fornuftig å ikke bytte sykkel på noen år enda, har jo akkurat det jeg vil ha...
Lurer strengt tatt på at jeg burde ha kjøpt meg ei 7-delt fluestang i klasse 3 i MC-året 2012. Noe lettpakka så man kunne drefse noen nymfer og fluer utpå vanna man stoppa ved
Neste år...
K1600 er svært lettkjørt i alpene sier tester..og har sjøl sett de svinge lett som bare det opp gjennom, men, for min del var turbulensen som startet rundt 120, ikke til å leve med, og jeg følte også biken som diger og med en ikke ubetydelig lastvekselreaksjon, (av/på-gass slamring).